Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Boven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Boven »

Jag har varit helt övertygad hela säsongen att vi är det laget med störst chans att gå upp i år. Tycker att grundspelet har sett riktigt stabilt ut och vi har varit förbannat svårslagna. Gruppen har känts sammansvetsad med ett jäkla driv och vilja att dra åt samma håll.
Har verkligen längtat efter slutspelet, där jag känt att vår karaktär, bredd och tyngd skulle bli utslagsgivande.

Men, den här jävla derbysörjan och inte minst gårdagens debacle har fått mig att börja tvivla. Den positiva känslan inför slutspurten är som bortblåst.

Är på gränsen till att jag sällar mig till Djurgårdareinorrland, Knickedick och Manijocks muntergöksgäng.

Fy fan vad jag hatar aik.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Boven skrev: 2025-02-13 11:59:00 Jag har varit helt övertygad hela säsongen att vi är det laget med störst chans att gå upp i år. Tycker att grundspelet har sett riktigt stabilt ut och vi har varit förbannat svårslagna. Gruppen har känts sammansvetsad med ett jäkla driv och vilja att dra åt samma håll.
Har verkligen längtat efter slutspelet, där jag känt att vår karaktär, bredd och tyngd skulle bli utslagsgivande.

Men, den här jävla derbysörjan och inte minst gårdagens debacle har fått mig att börja tvivla. Den positiva känslan inför slutspurten är som bortblåst.

Är på gränsen till att jag sällar mig till Djurgårdareinorrland, Knickedick och Manijocks muntergöksgäng.

Samma känslor här, jag hoppas att uppehållet gjorde att det såg ut så här och inget annat för om detta är nivån vi har så går vi inte upp.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Philly Flu »

fryppe skrev: 2025-02-13 12:52:35
Boven skrev: 2025-02-13 11:59:00 Jag har varit helt övertygad hela säsongen att vi är det laget med störst chans att gå upp i år. Tycker att grundspelet har sett riktigt stabilt ut och vi har varit förbannat svårslagna. Gruppen har känts sammansvetsad med ett jäkla driv och vilja att dra åt samma håll.

Samma känslor här, jag hoppas att uppehållet gjorde att det såg ut så här och inget annat för om detta är nivån vi har så går vi inte upp.
Nu har vi fyra hemmamatcher på rad och kommer summera +12 poäng nästa fredag och en placering i tabelltoppen.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

Otroligt hur man kan bli så nedslagen efter en torsk. Det är väl inte så konstigt att det kommer en bortatorsk till slut. Trist att det blev mot aik men shit happens. Man brukar ha ett boogieteam varje säsong och i år verkar det vara kolsäckarna (Då tycker jag ändå vi ägde förra matchen mot dem så 2-2 i matcher hade varit mer rättvist). Tidigare säsonger har vi haft problem med lag som Almtuna.

Inte mer rädd för aik än löven eller tälje i ett slutspel. Det blir något helt annat att mötas i en lång serie. Sen inte en chans att deras medflyt och streak håller i sig in i slutspelet. Med det sagt kan vi inte ha ett målvaktsspel som igår. Då torskar vi mot alla lag i slutspelet.

Upp på hästen igen, ännu har vi inte torskat två på raken så får se till att hålla det. Otroligt fin egenskap att ha sen när det drar ihop sig.
benganfs

Säsongen 2024/25

Inlägg av benganfs »

Fan va otaggad man blev på hockey nu efter förlusten igår.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

benganfs skrev: 2025-02-13 15:43:36 Fan va otaggad man blev på hockey nu efter förlusten igår.
Jag känner samma sak. Som att luften gick ur mig och att allt är kört så länge vi inte får ny målvakt och tar seriesegern och slipper råttorna.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror absolut att mycket är psykologi när man möter AIK . Självbilden är att de här ska vi bara slå medan AIK har mindervärdeskomplex med allt att vinna.

Det är det absolut sämsta motstånd vi kan få i ett slutspel. Samtidigt tror jag att det gynnar oss med en daglig igenkänning. Man vänjer sig vid motståndet och hypar inte upp matchen på samma sätt när det är tätare mellan given. Det är alltid en sån urladdning annars med en match månader emellan. Ska vi möta aik i bäst av 7 hinner spelarna bli familjära och inse att "Jaha, det var inte värre." Formatet i ett slutspel gynnar oss. Skönt att ha de här jävla grundseriematcherna ur vägen.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-02-13 16:39:00, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rudi

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rudi »

Gnaget tar sig inte förbi varken Löven eller SSK över sju matcher.
benganfs

Säsongen 2024/25

Inlägg av benganfs »

Mattias_87 skrev: 2025-02-13 16:30:04
benganfs skrev: 2025-02-13 15:43:36 Fan va otaggad man blev på hockey nu efter förlusten igår.
Jag känner samma sak. Som att luften gick ur mig och att allt är kört så länge vi inte får ny målvakt och tar seriesegern och slipper råttorna.
8-4 mot Gnaget man vill ha någon typ av ursäkt men sen om det faktiskt hjälper just nu. Ne usch fruktansvärt besviken faktiskt. Sen såg det inte bra ut överlag igår men vill tro att gubbarna får panik när målvakterna är så jävla små allt över axelhöjd går in.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Rudi skrev: 2025-02-13 16:37:52 Gnaget tar sig inte förbi varken Löven eller SSK över sju matcher.
Jag tror Aik har en bra chans att slå ut Löven faktiskt. Löven är ett gäng finlirare som inte gillar fysiskt spel. SSK är svårare däremot. Jag var typ den enda i hockeysverige som tyckte Aik var korkade att välja Mora istället för Löven i kvarten bara baserat på grundseriestatistik. Jag var nöjd med det eftersom jag gärna slapp Mora.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Andspe

Säsongen 2024/25

Inlägg av Andspe »

Får hoppas Leksand hamnar i ingenmansland. Gildöf är ju egentligen en kanonvärvning på HA-nivå. 6:e bästa i Shl av de som stått minst 10matcher sett till räddningsprocent. Sen har han inte haft det bäst försvarsspelet framför sig heller..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
niz

Säsongen 2024/25

Inlägg av niz »

Vilket jäkla schema, 7 hemma och 2 bortamatcher kvar. Hur mycket har vi/Wikegård påverkat det här? Känns som ett sjukt bra upplägg att ha kvar nu, peppar peppar, om hockeygudarna vill, hemmaplan är inte lika viktigt längre osv. Nu måste vi i publiken se till att göra vårt jobb och det börjar redan ikväll med fredags-AW
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

niz skrev: 2025-02-14 08:22:45 Vilket jäkla schema, 7 hemma och 2 bortamatcher kvar. Hur mycket har vi/Wikegård påverkat det här? Känns som ett sjukt bra upplägg att ha kvar nu, peppar peppar, om hockeygudarna vill, hemmaplan är inte lika viktigt längre osv. Nu måste vi i publiken se till att göra vårt jobb och det börjar redan ikväll med fredags-AW
Det var väl Disney on ice på Hovet i Januari som skapade detta.
Avskaffa tre mot tre.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Sjukt vad beroende vi varit och är av vårat PP.
Tittar man poängen i lika styrka så är Arvid Costmar första Djurgårdare på plats 32 med 18 poäng, jämför det med ettan på listan Nolan Stevens 31 poäng. Altså nästan det dubbla.

På Topp-50 poängligan så har vi 2 st(!) spelare, Costmar och Thoresen (17 poäng).

För dålig leverans av toppspelare och för många skador på tongivande spelare, ingen kontinuitet i kedjorna osv.
Maxter1891

Säsongen 2024/25

Inlägg av Maxter1891 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-14 08:35:57 Sjukt vad beroende vi varit och är av vårat PP.
Tittar man poängen i lika styrka så är Arvid Costmar första Djurgårdare på plats 32 med 18 poäng, jämför det med ettan på listan Nolan Stevens 31 poäng. Altså nästan det dubbla.

På Topp-50 poängligan så har vi 2 st(!) spelare, Costmar och Thoresen (17 poäng).

För dålig leverans av toppspelare och för många skador på tongivande spelare, ingen kontinuitet i kedjorna osv.
Verkligen!
Vi var väldigt beroende av vårt PP första halvan av säsongen. Känns som att det börjat lossna lite mer med produktionen framåt i 5v5 senaste 5-8 matcherna - i takt med att man haft en större kontinuitet i kedjorna. Nu spökar ju visserligen några skador men vi får hoppas att firma Frondell, Weigel och Eklund får fortsatt förtroende. Tyckte även Filip E gav en positiv injektion till Krüger och Klasen.
Skriv svar