HA 24/25: AIK - Djurgårdens IF 12/2
-
- Säsongskort: Ja
Vi har alltså redan torskat två derbyn i år. Tar vi nått av återstående 4-6 st i fotboll och hockey? Jag är uppgivet tveksam. Jag sträcker mig så långt att jag kallar detta för en djup föreningskris. Potentiellt förödande för hela föreningens fortsatta verksamhet. Folk ledsnar mer och mer när vi så uppenbart inte tar psykologin i det hela på rätt sätt. Sopa under mattan eller sitta som dagisbarn i DIFtv som fotbollen gjorde håller inte. Vi behöver en TOTAL förändring vad gäller den mentala biten. Rullar det på med torsk i alla derbyn året ut så kommer intresset dala. Det måste det nån gång
Word! ”Sämst i stan” är ju inget som lockar någon överhuvudtaget!RIP Djurgårn hockey skrev: ↑2025-02-13 05:40:28 Vi har alltså redan torskat två derbyn i år. Tar vi nått av återstående 4-6 st i fotboll och hockey? Jag är uppgivet tveksam. Jag sträcker mig så långt att jag kallar detta för en djup föreningskris. Potentiellt förödande för hela föreningens fortsatta verksamhet. Folk ledsnar mer och mer när vi så uppenbart inte tar psykologin i det hela på rätt sätt. Sopa under mattan eller sitta som dagisbarn i DIFtv som fotbollen gjorde håller inte. Vi behöver en TOTAL förändring vad gäller den mentala biten. Rullar det på med torsk i alla derbyn året ut så kommer intresset dala. Det måste det nån gång
Vissa här tog hur Kimby skrek osv medan Melin var kolugn. Hade det varit tvärtom hade folk klagat på att det saknades energi hos Kimby och att Melin visade mer vilja.
Med andra ord kommer man alltid vrida och vända på sånt där för att det ska passa in i sin kritik. Vilket är naturligt.
Damn if you do, damn if you don't.
Med andra ord kommer man alltid vrida och vända på sånt där för att det ska passa in i sin kritik. Vilket är naturligt.
It's easier to be an asshole to words than to people
Aldrig gått igång på tränare bara för att det överspelar och skriker. Du får se ut som GW Persson i båset om du vill, bara du presterar. Kimby framstår mest som hispig och desperat. Speciellt som han helt i onödan förstör all kemi genom att kasta runt kedjor, spelar helt fel typer i PP, har dålig timing i matchcoachning och naturligtvis, inte är förmögen att få laget att prestera ens acceptabelt i derbyn. Ett problem som ingen tidigare hockeytränare i DIF har haft.Rojk skrev: ↑2025-02-13 06:01:09 Vissa här tog hur Kimby skrek osv medan Melin var kolugn. Hade det varit tvärtom hade folk klagat på att det saknades energi hos Kimby och att Melin visade mer vilja.
Genuint orolig inför slutspelet när det blir skarpt på riktigt och alla andra höjer sig. När inte ett mediokert grisgäng står på andra sidan, utan ett lag som dessutom besitter skicklighet även framåt. När våra målvakter är ännu mer nervösa och mesiga. När Tychonick blir ännu mera övertänd och lämnar smartness än oftare i bussen....
Sen Daniel, det spelar ingen roll att aik vinner gång efter annan. Vi är alltid favoriter i media ändå. Bara kolla fotbollen där vi historiskt ändå inte varit lika överlägsna Solna som i hockey. Gång efter annan, nit efter nit, nog fan är vi ändå favoriter inför nästa match. Både i tidningar och baserat på oddsen. Helt historielöst! Aik är alltid underdog på något märkligt sätt.
Nu har man landat dagen efter fiaskot, idag känns det ….. ännu värre, i dom tidigare derbyna har jag ändå känt att vi är det bättre laget så känner jag inte idag. Riktigt surt faktiskt
Jag såg aldrig någon intervju/PK efter matchen, vad sa Kimby till sitt försvar?
Betyg på en skala 1-5 dagen efter.
Hävelid 1
Sissons 2
Berg 2
Klasen 2 ( Svag 2:a)
Kruger 2
Eklund 3
Blixt 2 ( Tycker han är vår bästa back idag men gör ett extremt misstag och ger bort pucken till mål)
Tychonick 1
Eriksson 3
Costmar 2
Kelleher 1
Ragnarsson 2
Hävelid 2 ( Svag 2:a)
Frondell 2
Weigel 3
Larsson 1
Grewe 1
Rensfeldt 2
Brodin 1
Kimby 1 ( Hur kan du splittra på tredjekedjan?)
Hävelid 1
Sissons 2
Berg 2
Klasen 2 ( Svag 2:a)
Kruger 2
Eklund 3
Blixt 2 ( Tycker han är vår bästa back idag men gör ett extremt misstag och ger bort pucken till mål)
Tychonick 1
Eriksson 3
Costmar 2
Kelleher 1
Ragnarsson 2
Hävelid 2 ( Svag 2:a)
Frondell 2
Weigel 3
Larsson 1
Grewe 1
Rensfeldt 2
Brodin 1
Kimby 1 ( Hur kan du splittra på tredjekedjan?)
Får väl citera mig själv då, Bara att byta ut BikBok mot Djurgården
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Håller med. Igår var vi bleka, skakiga, rädda Djurgården. Förra derbyt var känslan en helt annan efteråt.
-
Och hävelid kan flytta in på dit pojkrum för evigtPraetori skrev: ↑2025-02-12 21:39:35Han kan flytta till moskva för evigt. Hejdå.Christijjan skrev: ↑2025-02-12 21:36:17Ryssvänliga? För att han arbetar i Ryssland ? Herregud lägg ner skitsnacket. Jag hade inte gett upp den lönen bara för att jag var i Ryssland och jobbade och dom gick ut och krigade i ett annat land. Du får det och låta som om Adam skulle stötta kriget. Det är bara skitsnack. Adam ska hem om han vill. Alla behöver inte vara rengnbågs älskare.Galning1998 skrev: ↑2025-02-12 21:22:02Familjen Reideborn är inga man vill förknippas med. Två ryssvänliga och anti HBTQ rörelsen. Djurgården som klubb ska inte behöva förknippas med detsauron skrev: ↑2025-02-12 21:18:02Om det skulle innebära att slippa HA nästa år är i alla fall jag villig att offra den principen. Vi kommer aldrig gå upp med nuvarande slipsar.Galning1998 skrev: ↑2025-02-12 21:15:29
Ingen som valde att stanna kvar i KHL ska spela i djurgården.
Christijjan skrev: ↑2025-02-13 19:12:37Och hävelid kan flytta in på dit pojkrum för evigtPraetori skrev: ↑2025-02-12 21:39:35Han kan flytta till moskva för evigt. Hejdå.Christijjan skrev: ↑2025-02-12 21:36:17Ryssvänliga? För att han arbetar i Ryssland ? Herregud lägg ner skitsnacket. Jag hade inte gett upp den lönen bara för att jag var i Ryssland och jobbade och dom gick ut och krigade i ett annat land. Du får det och låta som om Adam skulle stötta kriget. Det är bara skitsnack. Adam ska hem om han vill. Alla behöver inte vara rengnbågs älskare.Galning1998 skrev: ↑2025-02-12 21:22:02Familjen Reideborn är inga man vill förknippas med. Två ryssvänliga och anti HBTQ rörelsen. Djurgården som klubb ska inte behöva förknippas med det

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
För att klargöra det hela, då jag även själv var osäker på hur det låg till:Eriksson skrev: ↑2025-02-14 08:35:31Christijjan skrev: ↑2025-02-13 19:12:37Och hävelid kan flytta in på dit pojkrum för evigtPraetori skrev: ↑2025-02-12 21:39:35Han kan flytta till moskva för evigt. Hejdå.Christijjan skrev: ↑2025-02-12 21:36:17Ryssvänliga? För att han arbetar i Ryssland ? Herregud lägg ner skitsnacket. Jag hade inte gett upp den lönen bara för att jag var i Ryssland och jobbade och dom gick ut och krigade i ett annat land. Du får det och låta som om Adam skulle stötta kriget. Det är bara skitsnack. Adam ska hem om han vill. Alla behöver inte vara rengnbågs älskare.Galning1998 skrev: ↑2025-02-12 21:22:02
Familjen Reideborn är inga man vill förknippas med. Två ryssvänliga och anti HBTQ rörelsen. Djurgården som klubb ska inte behöva förknippas med det![]()
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -reideborn
2024-11-28 extension SC Bern - SC Bern
2023-05-25 confirmed CSKA Moskva - SC Bern
2021-06-01 confirmed Ak Bars Kazan - CSKA Moskva
2020-04-03 extension Ak Bars Kazan - Ak Bars Kazan
2019-05-24 confirmed Djurgårdens IF - Ak Bars Kazan
Han hade gått från Kazan till CSKA Moskva (militärlaget) 2021, ryssarna invaderar Ukraina 2022. A.R. spelar klart kontraktet utan att ens försöka komma ur det och går till SC Bern säsongen 23/24. Så han är väl hårfint bättre än de som tecknade nytt efter 2022. Tex Keps-Classe och några till.
Men personligen tycker jag han är bränd lika som endel spelare som gått till FBK/Fisk etc istället för att tex kämpa kvar en säsong/junissäsong till i DIF.
Senast redigerad av Disciplinnämnden den 2025-02-14 12:47:37, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori, nästa derby sätter du på dig din gamla slitna jävla tröja.