Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rolv

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rolv »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-13 06:12:17 ”LIVE: DIF nära målvaktslösning” står det på Hockeynews nu.
Gidelöf ska dubbelreggas. Behöver ju inte innebära att vi har slutat å leta aktivt för det. Avd hängslen och livrem. Men stämmer det känns ju Mantas avskriven.
robin_dif

Silly Season 2024/25

Inlägg av robin_dif »

Om Gidlöf ryktet stämmer så hoppas jag att vi verkligen kollat med han att han är sugen , så det inte blir som förra året när vi dubbelregga Myrenberg som inte ens ville komma när LHC åkte ut.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Rolv skrev: 2025-02-13 06:23:01
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-13 06:12:17 ”LIVE: DIF nära målvaktslösning” står det på Hockeynews nu.
Gidelöf ska dubbelreggas. Behöver ju inte innebära att vi har slutat å leta aktivt för det. Avd hängslen och livrem. Men stämmer det känns ju Mantas avskriven.
Jaha okej.
Gidlöf känns som ett bra alternativ att få in skulle jag säga. Givet marknaden.

Men en traditionell tredjeregistrering innebär ju att han bara kommer spela om våra blir skadade.
Förmodligen har Leksand inget långt slutspel i sig men det är ju också en aspekt. Att det kan dröja.

Rent spelmässigt skulle jag spela honom före våra tre alla dagar i veckan dock, men jag är rädd att det inte kommer bli så om han bara reggas.
Hade hoppats på en ren värvning.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Om något så spikar väl detta igen kistan och situationen är som det är resten av säsongen? Kan man inte ens komma överens om att Gidlöf ska hit och spela i första hand om inget annat händer så lär det inte vara något annat än nödtrea. Mer press på vår mentalt sköra målvakssida och tveksam nytta.

Det är ju rejält dalande form på Hävelid dessutom. Nyligen var det att han gör det han ska och enstaka gånger lite mer. Nu är det tillbaka på att ge oss en god chans att förlora varje match.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

dr111DIF skrev: 2025-02-13 07:07:14 Om något så spikar väl detta igen kistan och situationen är som det är resten av säsongen? Kan man inte ens komma överens om att Gidlöf ska hit och spela i första hand om inget annat händer så lär det inte vara något annat än nödtrea. Mer press på vår mentalt sköra målvakssida och tveksam nytta.

Det är ju rejält dalande form på Hävelid dessutom. Nyligen var det att han gör det han ska och enstaka gånger lite mer. Nu är det tillbaka på att ge oss en god chans att förlora varje match.
Exakt så.
Hade man sagt Gidlöf in och ansluter direkt hade jag varit sjukt nöjd.
Nu är det mer som du säger och som jag nämnde, förmodligen bara en nödlösning.
Fattar inte hur man kan sitta lugnt i båten, värva allt annat runt om och tänka att målvaktspositionen löser sig själv.

Dessutom förlängde vi med Hävelid också, deppigt värre.
Och till råga på det så förlängde Wiken när han var som bäst, så det är säkerligen ingen dålig lön han har heller.

Uselt hela situationen.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Var inte det här man hoppades på.

Betyder det att Andren är på väg ut?

Eller är detta lösningen?

SHLs sista match är 5 dgr inna slutspelet börjar.

Leksand har ju även chansen på slutspel.
EspenK

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Wikegård har enligt mig gjort allt rätt förutom i målvaktsfrågan.

Varit problem hela säsongen.
Hur kan man inte se det?

Dubbelregga en junior är ju en desperat handling som inte ger nånting.

Stridskassan är extremt dåligt skött. Hade man nämnt Mantas eller liknande målvakt hade vi nått 3 miljoner inom en kvart.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Så hela vår säsong ska hänga på att Leksand missar slutspel? Ett lag som dessutom är kraftigt på gång och kan gå en bra bit in i slutspelet....

Hämta en målvakt som andas som kan stå imorgon. Gidlöf får bli en bonus utöver. Vi har inte råd att vänta. En dröm att slippa både Andrén och Hävelid i slutspelet.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Tänker att det ändå är en bra lösning. Hävelid gav oss en plattmatch, vilket resten av laget var lika bidragande till.

R låt oss var ärliga, vi hade inte velat va i Shl med Hävelid/Mantas. Eftersom Mantas med all sannolikhet vill ha ett längre kontrakt för att trygga tillvaron nu. Går vi upp nu har vi Hävelid som tvåa kan man gå på en riktig bra etta istället.
Felix.32

Silly Season 2024/25

Inlägg av Felix.32 »

robin_dif skrev: 2025-02-13 06:53:42 Om Gidlöf ryktet stämmer så hoppas jag att vi verkligen kollat med han att han är sugen , så det inte blir som förra året när vi dubbelregga Myrenberg som inte ens ville komma när LHC åkte ut.
Och att han hellre spelar ha-slutspel än j20 med leksand om de går långt
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

EspenK skrev: 2025-02-13 07:24:16 Wikegård har enligt mig gjort allt rätt förutom i målvaktsfrågan.
Som de flesta här inne förstod innan premiären också tyvärr
Avskaffa tre mot tre.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

EspenK skrev: 2025-02-13 07:24:16 Wikegård har enligt mig gjort allt rätt förutom i målvaktsfrågan.

Varit problem hela säsongen.
Hur kan man inte se det?

Dubbelregga en junior är ju en desperat handling som inte ger nånting.

Stridskassan är extremt dåligt skött. Hade man nämnt Mantas eller liknande målvakt hade vi nått 3 miljoner inom en kvart.
Håller med . Dock svårt att vara 100%.

Gissar på att Kimby ( hade ju honom i Almtuna ) och målvaktstränaren. Trodde att dom kunde lyfta honom .
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Mattias_87 skrev: 2025-02-13 07:28:44
Som de flesta här inne förstod innan premiären också tyvärr
Joo va ju tydligen inte särskilt svårt att göra sig av med oönskade spelare med kontrakt heller. Bara titta på hur man hanterade Gradin/Ytterell/Schlyter. Kunde lika gärna varit Andrén man skickade. Jag menar, ingen av ovan var ett hälften så stort problem som våra målvakter.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Nypovich skrev: 2025-02-13 07:27:47 Tänker att det ändå är en bra lösning. Hävelid gav oss en plattmatch, vilket resten av laget var lika bidragande till.

R låt oss var ärliga, vi hade inte velat va i Shl med Hävelid/Mantas. Eftersom Mantas med all sannolikhet vill ha ett längre kontrakt för att trygga tillvaron nu. Går vi upp nu har vi Hävelid som tvåa kan man gå på en riktig bra etta istället.
Kanske ett pris man hade fått betala för SHL? Men hellre det än ett år till i HA!

Skulle vi gå upp. Så kommer Wiken köpa ut, hitta nya klubbar. Till några av dom som fått kontrakt.

Myrenberg var ju slut mentalt förra säsongen, efter sista matchen. Behövde tid att landa. Dök ju inte upp sen efter det.

Hoppas verkligen bara att man nyttjar möjligheten med dubbelreg, ifall att.

Hoppas nu.

Andren går till Nybo typ.

Miljonen är borta senast på lördag!
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Ännu ett tecken på att mantas inte vill hit och spela. Jag vet inte vad jag tycker om denna dubbel registrering förmodligen åker leksand i kvarten som alltid, om han inte kommer hit och tar första spaden direkt efter dom har åkt ut så är detta helt meningslöst, hängslen och livrem om hävelid eller andren inte kan spela, nej du Wikegård du skulle ha gjort dig av med andren innan serien började eller när han va som sämst nu är det försent att hitta någon ny.
Låst