Fredrik Bremberg och polisen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Kojak skrev:Andy, eller någon. Lust att förklara det här för mig.

Aftonbladet publicerar namn och bild på Linkan. Expressen skriver nästan samma artikel fast väljer att sudda bort Linkans ansikte och aldrig nämner vilken klubb spelaren spelar för eller vem det är.

Då är min enkla fråga. Gör Expressen det för att vara schyssta eller för att det är lag på att man måste göra så? Och i så fall, har Aftonbladet gjort sig skyldig till något brott?

Jag kan inte de där lagarna och skulle bli glad om någon kan informera mig om hur det där fungerar..?
Det brukar alltid vara så. Sportbladet går alltid ut med uppgifter medan Expressen väntar. Efter att vad jag har hört så måste den misstänkte (i det här fallet Linkan) godkänna att en bild på honom publiceras. Men det har jag väldigt svårt att tro att han gjort, med tanke på att han förnekar brottet. Jag går en medialinje på gymnasie, så det jag har fått lära mig när det gäller att publicera bilder att man måste kolla med samtliga parter. Det vill säga fotografen och den som är på bilden. Jag vet inte vad sportbladet går efter, men eftersom de alltid gör så här så tror jag inte att det är något brott. Expressen däremot, har valt att skugga ansiktet på de flesta som är misstänkta. Bl a Månsson, Bosse Andersson, Dicken osv. Hoppas det finns någon som är lite kunnigare än mig på ämnet. Jag är också väldigt nyfiken angående detta.
100% DJURGÅRDSJ***L
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

asså jag tycker aftonbladet gör fett fel dom kommer nog få betala skadestånd OM han inte är skyldig till något och det hoppas jag med hela mitt hjärta
DIF <3
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Mycket tragiskt detta, dock står jag bakom Bremberg till 110%.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Sidney Crosby skrev:Mycket tragiskt detta, dock står jag bakom Bremberg till 110%.
Big Dick Axelsson (våld mot tjänsteman) Holmqvist (våld mot Wallin) och Linkan (presumed rattfylla). Jag ser en elak första kedja.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

haha på isen e dom inte så elaka ;) fast där e linkan elak mot dom andra genom att han drar upp dom på läktaren och sen ger en smörpassning ;)
DIF <3
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Av tradition har pressen i Sverige varit självcensurerande och mycket restriktiv när det gäller att kränka individer. Detta har konkret inneburit att man ALDRIG publicerat namn eller bild på misstänkta personer och att man bara gått ut med namn och bild på dömda personer när det funnits "allmänintresse".

Dessvärre har vi sett en tydlig glidning här på senare år. Personligen är jag av den uppfattningen att man ska respektera "privatlivets helgd" oavsett om personen i fråga är kändis eller inte.

Det som driver utvecklingen är att folk faktiskt köper kvällstidningar och att snask, skandaler och uthägningar säljer...

Tycker man att det är fel är det bästa man kan göra att sluta köpa kvällstidningar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kojak

Inlägg av Kojak »

Andy skrev:Av tradition har pressen i Sverige varit självcensurerande och mycket restriktiv när det gäller att kränka individer. Detta har konkret inneburit att man ALDRIG publicerat namn eller bild på misstänkta personer och att man bara gått ut med namn och bild på dömda personer när det funnits "allmänintresse".

Dessvärre har vi sett en tydlig glidning här på senare år. Personligen är jag av den uppfattningen att man ska respektera "privatlivets helgd" oavsett om personen i fråga är kändis eller inte.

Det som driver utvecklingen är att folk faktiskt köper kvällstidningar och att snask, skandaler och uthägningar säljer...

Tycker man att det är fel är det bästa man kan göra att sluta köpa kvällstidningar.
Fel och fel.. Jag är mest nyfiken på om Aftonbladet gör sig skyldig till något brott..?
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kojak skrev:
Andy skrev:Av tradition har pressen i Sverige varit självcensurerande och mycket restriktiv när det gäller att kränka individer. Detta har konkret inneburit att man ALDRIG publicerat namn eller bild på misstänkta personer och att man bara gått ut med namn och bild på dömda personer när det funnits "allmänintresse".

Fel och fel.. Jag är mest nyfiken på om Aftonbladet gör sig skyldig till något brott..?
Nej - inte i egentlig mening - givet att det som står är sant, dvs att Linkan gripits, att han suttit i bilen osv.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
växjö kaminen

Inlägg av växjö kaminen »

Om det är sant att han kört rattfull kan jag bara säga en sak.. Försvinn från vår klubb!
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

så mycke linkan har gjort för oss så kan man inte hata honom för det :evil: han räddade oss nästan helt kvar i elitserien dom senaste 3 säsongerna undan tag sista men då tog han oss till slutspel. och han kommer alltid finnas i mitt hjärta bland dom bästa Djurgårds spelarna genom tiderna. men sen om han har kört rattfull så undrar man ju varför :S problem med familjen lr nått ? ja menar han e ju människa även om han e omännskligt bra i rinken oftast
DIF <3
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Låt han få sig en fylla då och då. han körde ju inte knäppisar...
Sedan så skulle jag oxo uppträda aggresivt när man har huvudvärk och så och en polis komer och rycker i armen lite difsäkinspirerat.

Skål för Djurgår'n skare va!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Steef

Inlägg av Steef »

men svara ärligt hur många här har kört efter att ha drukit lite?

jag kan säkert säga att jag inte har men jag har varken drukit eller kört bil nån gång eftersom jag är 17.

det
men men har inte alla rätt att dricka, elelr är det vara "okända" personer?

hade inte Linkan nå familjepreoblem de senaste sesongerna? han missade väl några matcher på grund av
djurgårdarn3

Inlägg av djurgårdarn3 »

Steef skrev:men svara ärligt hur många här har kört efter att ha drukit lite?

jag kan säkert säga att jag inte har men jag har varken drukit eller kört bil nån gång eftersom jag är 17.

det
men men har inte alla rätt att dricka, elelr är det vara "okända" personer?

hade inte Linkan nå familjepreoblem de senaste sesongerna? han missade väl några matcher på grund av
har aldrig kört onykter själv men vem bryr sig om mig? Alla bryr sig mer om en kändis förstår du väll, hade kungen kört full hade alla i hela världen nästan fått reda på det, om Sivert 47 Böja kör full är det ingen som bryr sig.
En elitspelare borde veta bättre än dricka och ta bilen efter, nog om det.

men jag dömer absolut inte Linkan, jag tror han är oskyldigt till detta, är nästan heltt säker men tanke på hur mycket aftonbladet förstorar saker jämt.
Är det däremot som det är står i tidningen så har polisen ändå inga bevis, där stod det att bilen stod parkerad på en parkeringsficka men en onykter man i, finns inget som säger att just Linkan var den so, körde.
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

växjö kaminen skrev:Om det är sant att han kört rattfull kan jag bara säga en sak.. Försvinn från vår klubb!
Tack vare Linkan så är vi fortfarande kvar i Elitserien. Så täpp igen din trut är du snäll.

Det är inte på något sätt bra gjort av Linkan, absolut inte. Men jag tror att han kommer inte dömmas för fängelse, då ingen sett just Linkan köra.(Vad jag vet) Kan ju varit någon som bara lämnat Linkan t.ex? Jävligt långsökt, jag vet. Men vad som helst kan ju hända, det vet ni.

Och om Linkan sov, hur ska han då kunnat göra "våldsamt uppförande"? Han ville inte kliva ur bilen, herregud. Aftonbladet överdriver alltid så det är sjukt...

Fredrik "Linkan" Bremberg är en helt vanlig människa, precis som oss. Han har också rätt att göra misstag, precis som oss...

Vad som än händer Linkan, vi älskar dig ändå!
växjö kaminen

Inlägg av växjö kaminen »

Tack vare Linkan så är vi fortfarande kvar i Elitserien. Så täpp igen din trut är du snäll.

Det skiter jag fullständigt i i sånna här fall. Är han skyldig vill jag inte ha en sån spelare kvar i klubben så enkelt är det.
Skriv svar