Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Trist med torsk men rent strategiskt var det nästan viktigare att Karlskoga och Löven torskade ikväll. Tabelläget oförändrat (minus Tälje) och man kan ju hoppas att Skoga börjat komma av sig med två förluster i ryggen.
In med en ny keeper så kör vi vidare! Mot förstaplatsen! Nio matcher kvar
Säsongen 2024/25
Wiken Hallå!
Målvakt tack om vi ska kunna kriga oss om nästa års SHL plats.
Målvakt tack om vi ska kunna kriga oss om nästa års SHL plats.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Tänker du på allvar så efter att återigen ha blivit rövknullade och skämt ut oss fullständigt i ett derby?Heraklion skrev: ↑2025-02-12 21:52:25 Trist med torsk men rent strategiskt var det nästan viktigare att Karlskoga och Löven torskade ikväll. Tabelläget oförändrat (minus Tälje) och man kan ju hoppas att Skoga börjat komma av sig med två förluster i ryggen.
Säsongen 2024/25
Ja? Torsken suger såklart. Men faktum kvarstår: att Skoga börjat förlora, och kanske tappat formen, det är det vi väntat på. Nästa match möter de Tälje borta. Två matcher senare, Mora borta. Jag tror det är då vi går om.Albas näsa skrev: ↑2025-02-12 21:59:05Tänker du på allvar så efter att återigen ha blivit rövknullade och skämt ut oss fullständigt i ett derby?Heraklion skrev: ↑2025-02-12 21:52:25 Trist med torsk men rent strategiskt var det nästan viktigare att Karlskoga och Löven torskade ikväll. Tabelläget oförändrat (minus Tälje) och man kan ju hoppas att Skoga börjat komma av sig med två förluster i ryggen.
Säsongen 2024/25
Hur tycker du våran form såg ut?Heraklion skrev: ↑2025-02-12 22:08:20Ja? Torsken suger såklart. Men faktum kvarstår: att Skoga börjat förlora, och kanske tappat formen, det är det vi väntat på. Nästa match möter de Tälje borta. Två matcher senare, Mora borta. Jag tror det är då vi går om.Albas näsa skrev: ↑2025-02-12 21:59:05Tänker du på allvar så efter att återigen ha blivit rövknullade och skämt ut oss fullständigt i ett derby?Heraklion skrev: ↑2025-02-12 21:52:25 Trist med torsk men rent strategiskt var det nästan viktigare att Karlskoga och Löven torskade ikväll. Tabelläget oförändrat (minus Tälje) och man kan ju hoppas att Skoga börjat komma av sig med två förluster i ryggen.
Säsongen 2024/25
Den är alltid skit i derbyn. Särskilt på ”bortaplan”. Sen studsar vi tillbaka. Det är sen gammalt.fryppe skrev: ↑2025-02-12 22:09:24Hur tycker du våran form såg ut?Heraklion skrev: ↑2025-02-12 22:08:20Ja? Torsken suger såklart. Men faktum kvarstår: att Skoga börjat förlora, och kanske tappat formen, det är det vi väntat på. Nästa match möter de Tälje borta. Två matcher senare, Mora borta. Jag tror det är då vi går om.Albas näsa skrev: ↑2025-02-12 21:59:05Tänker du på allvar så efter att återigen ha blivit rövknullade och skämt ut oss fullständigt i ett derby?Heraklion skrev: ↑2025-02-12 21:52:25 Trist med torsk men rent strategiskt var det nästan viktigare att Karlskoga och Löven torskade ikväll. Tabelläget oförändrat (minus Tälje) och man kan ju hoppas att Skoga börjat komma av sig med två förluster i ryggen.
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Likförbannat är man där på fredag. Och måndag och så vidare. Sjuk som man e. Nya tag
Säsongen 2024/25
Tycker den nya centern såg fin ut ändå, det var väl det.
Säsongen 2024/25
Eller så var det den gyllene chansen att knappa in för seriesegern som rök?Heraklion skrev: ↑2025-02-12 21:52:25 Trist med torsk men rent strategiskt var det nästan viktigare att Karlskoga och Löven torskade ikväll. Tabelläget oförändrat (minus Tälje) och man kan ju hoppas att Skoga börjat komma av sig med två förluster i ryggen.
Säsongen 2024/25
Vaknar galet irriterad ff. Tyvärr håller målvakterna inte när det blir allvar. Hävelid såg ut som en ihålig ost på många av målen o krympte till en pygmee Sen backspelet är en jävla katastrof. Helt obegripligt att ett helt lag kan falla ihop så totalt. Kimby får ta på sig förlusten o faaan sluta dribbla med kedjorna. Näääe, slänga skiten i papperskorgen nu o ta nya tag mot Västerås. Hoppas Thore är tillbaka. Han behövs för att stabilisera kaget. Sen får Wiken ta ett medvetandegörande samtal med Kimby att sluta stöka med kedjorna!!!
Säsongen 2024/25
Gå upp så betyder förlusten igår och tidigare derbyn inget.
I övrigt, oförlåtligt att inte spela bättre mot AIK.
Hade hoppats/förväntat mig att de kom ut och körde över dom fullständigt igår, istället tvärtom.
Får hoppas på den gamla klyschan att det är "nedtränade" under uppehållet för att toppa formen till slutspelet.
Fan vet idag.
Hade hoppats/förväntat mig att de kom ut och körde över dom fullständigt igår, istället tvärtom.
Får hoppas på den gamla klyschan att det är "nedtränade" under uppehållet för att toppa formen till slutspelet.
Fan vet idag.
Säsongen 2024/25
Med tanke på att spelarna tydligen haft semester under större delen av uppehållet så kan vi inte ens använda "nedtränade"-ursäkten längre.Zam Boni skrev: ↑2025-02-13 10:12:38 Gå upp så betyder förlusten igår och tidigare derbyn inget.
Fan vet idag.
Säsongen 2024/25
De körde väl dubbla pass i början av uppehållet?Vikas skrev: ↑2025-02-13 10:16:09Med tanke på att spelarna tydligen haft semester under större delen av uppehållet så kan vi inte ens använda "nedtränade"-ursäkten längre.Zam Boni skrev: ↑2025-02-13 10:12:38 Gå upp så betyder förlusten igår och tidigare derbyn inget.
Fan vet idag.
(Greppar efter halmstrån...)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Som sagt, förstaplatsen oerhört viktig.
Dels går typ alltid vinnaren av serien upp, men i år kan vi undvika gnaget ända till final om vi vinner serien.
Sedan är jag inte mer rädd gnaget efter igår, nästan allt var uppdukat för förlust.
Motivation slår klass.
Jag börjar som sagt alltmer luta åt att det lag som vinner serien går upp. Enklast resa fram till final har visat sig framgångsrikt eftersom topplagen är så jämna och slår varandra.
Tyvärr ser jag nu framför mig hur vi helt slutkörda efter en 7 matcher tuff serie mot AIK tar emot ett utvilat och shl hungrigt Bofors i finalen.
Bofors väg till finalen har varit via ett eget valt och tröttkört åttondelslag. Sedan kör de i vanlig ordning över ssk i semi i 4 raka matcher. Detta då de får välja motstånd vilket är lika otroligt som märkligt underskattat att få göra. Pratas nästan inget om hur viktigt det är.
Istället hörs " man måste vinna över alla lag bla bla bla bullshit....."
Så snälla, vinn serien. Tyvärr verkar vi inte ha det där riktiga suget för grundserien, inte tillräckligt för att tagga alla matcher som krävs.
Dels går typ alltid vinnaren av serien upp, men i år kan vi undvika gnaget ända till final om vi vinner serien.
Sedan är jag inte mer rädd gnaget efter igår, nästan allt var uppdukat för förlust.
Motivation slår klass.
Jag börjar som sagt alltmer luta åt att det lag som vinner serien går upp. Enklast resa fram till final har visat sig framgångsrikt eftersom topplagen är så jämna och slår varandra.
Tyvärr ser jag nu framför mig hur vi helt slutkörda efter en 7 matcher tuff serie mot AIK tar emot ett utvilat och shl hungrigt Bofors i finalen.
Bofors väg till finalen har varit via ett eget valt och tröttkört åttondelslag. Sedan kör de i vanlig ordning över ssk i semi i 4 raka matcher. Detta då de får välja motstånd vilket är lika otroligt som märkligt underskattat att få göra. Pratas nästan inget om hur viktigt det är.
Istället hörs " man måste vinna över alla lag bla bla bla bullshit....."
Så snälla, vinn serien. Tyvärr verkar vi inte ha det där riktiga suget för grundserien, inte tillräckligt för att tagga alla matcher som krävs.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
3 saker från gårdagen
Torsk i derbyt. igen. surt såklart men på nått konstigt sätt känns det inte som det är så pass viktigt i det stora hela. Sen om det går hand i hand med att vi just förlorar dom här derbyna som man har börjat tappa det på derbyn. att vara bäst i stan känns inte lika viktig. är det bara jag? lite som att spela i landslaget är så 1990. vem bryr sig om landslaget 2025? hade kanske sagt precis tvärtom vid en vinst;)
Vad som är mest oroväckande är Hävelid, visst han har skottat upp sig sista halvan men igår var det allt annat än bra. men samtidigt var hela laget dåligt så hävelid ska inte lastas för allt. Färjestad tog in Anders Lindbäck, det säger ju en hel del om målvaktsmarknaden nu innan deadline. Visst ryktas om LIFs Gidlöf på nån sorts lån/dubbelreggning men känns orsäkert
BIKBOK torskade, vi har fortfarande häng på 1a platsen. Forrrzzzaa!
Torsk i derbyt. igen. surt såklart men på nått konstigt sätt känns det inte som det är så pass viktigt i det stora hela. Sen om det går hand i hand med att vi just förlorar dom här derbyna som man har börjat tappa det på derbyn. att vara bäst i stan känns inte lika viktig. är det bara jag? lite som att spela i landslaget är så 1990. vem bryr sig om landslaget 2025? hade kanske sagt precis tvärtom vid en vinst;)
Vad som är mest oroväckande är Hävelid, visst han har skottat upp sig sista halvan men igår var det allt annat än bra. men samtidigt var hela laget dåligt så hävelid ska inte lastas för allt. Färjestad tog in Anders Lindbäck, det säger ju en hel del om målvaktsmarknaden nu innan deadline. Visst ryktas om LIFs Gidlöf på nån sorts lån/dubbelreggning men känns orsäkert
BIKBOK torskade, vi har fortfarande häng på 1a platsen. Forrrzzzaa!