DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-02-12 21:16:55
Starkt Hävelid.
Har han synfel eller är han mindre än EP listar honom som? Något är ju fel.
Det är galet bra skott. Sen kan jag tycka att han skulle haft 2 av dem men det är 5 sjukt bra avslut som vi inte kommer i närheten av, och 1 'självmål' av Tychonick.
Sen har han gjort ett par bra saves på andra bra skott men det hjälper ju inte när de får gå in och lassa. Jämför med de avslut vi "får" och tar. Det är som natt och dag hockeymässigt. Melin har tyvärr fått stil på gnaget. De ger extremt lite medan vi bjuder på betydligt mer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Knickedick skrev: ↑2025-02-12 21:09:16
Varför envisas sopKimby med Klasen och Kelleher som har klubborna utåt.
Varför vill man ens spela så? För att aktivt ta bort direktskott eller?
Någon som är kunnigare än mig får gärna förklara varför man väljer att göra så istället för att bara byta sida på dem?
Defensivt tänk. Man vill stänga sargerna från rensningar. Ställer ofta upp så för att sen skifta när man har tryck.
Vad spelar det för roll när Kelleher ändå inte klarar av det när Klasen drar pucken i Rundeln.
Räcker med en klubba utåt. Sissons kan stänga motsatt sarg
Nej jag är allergisk mot det. Men vet att det är det argumentet man ofta använder. Därför jag delade med mig av det då folk undrade.
Knickedick skrev: ↑2025-02-12 21:09:16
Varför envisas sopKimby med Klasen och Kelleher som har klubborna utåt.
Varför vill man ens spela så? För att aktivt ta bort direktskott eller?
Någon som är kunnigare än mig får gärna förklara varför man väljer att göra så istället för att bara byta sida på dem?
Defensivt tänk. Man vill stänga sargerna från rensningar. Ställer ofta upp så för att sen skifta när man har tryck.
Vad spelar det för roll när Kelleher ändå inte klarar av det när Klasen drar pucken i Rundeln.
Räcker med en klubba utåt. Sissons kan stänga motsatt sarg
Nej jag är allergisk mot det. Men vet att det är det argumentet man ofta använder. Därför jag delade med mig av det då folk undrade.
Uppfattat. Jag kom ut hårt för att jag är så trött på Klasen och Kellehers PP
Vikas skrev: ↑2025-02-12 21:22:51
Tänk om vi inte kastat in en massa mål bakåt. Tänk om vi bytt målvakter.
Mycket "tänk om" runt det här laget.
Tänk om vi haft en tränare som inte spelar allan och tror att han är cool för att han leker runt med spelarna som att han spelar spel. Typiskt den nya generationens tränare. Tar sig själv på alldeles för stort allvar. Tar ut sin misslyckade spelarkarriär på tränaryrket för att hålla sig relevant. Precis som många domare!
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-02-12 21:16:55
Starkt Hävelid.
Har han synfel eller är han mindre än EP listar honom som? Något är ju fel.
Det är galet bra skott. Sen kan jag tycka att han skulle haft 2 av dem men det är 5 sjukt bra avslut som vi inte kommer i närheten av, och 1 'självmål' av Tychonick.
Sen har han gjort ett par bra saves på andra bra skott men det hjälper ju inte när de får gå in och lassa. Jämför med de avslut vi "får" och tar. Det är som natt och dag hockeymässigt. Melin har tyvärr fått stil på gnaget. De ger extremt lite medan vi bjuder på betydligt mer.
Fortfarande 76%, det är deprimerande fakta. Vi hade löst det med tom bur.
Inget illa menat mot dig nu men du hittar alltid förmildrande omständigheter för målvakten.
Och om det är så enkelt som du säger och kraven så låga, då kan man spara jättemycket pengar och sätta en Division 2 målvakt i målet. Faktiskt.
Man vill ju kunna spela en hädisk hockey i två perioder utan att bli så extremt hårt straffade för det.
Lite det som är grejen med våra målvakter. Aldrig någon som kan stå på huvudet när vi väl har en dålig period utan vi måste vara så sjukt påkopplade HELA TIDEN för att vinna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIF hockey borde tänka före och handla efter hur en match gestaltar sig. 6 mål i röven ska inte ett lag som ligger 2a i AS släppa in mot ett sjätte placerat lag.
Stridskassan måste användas till en hockeymålvakt så vi får chans att i varje fall kriga om en SHL plats.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Jim Morrison skrev: ↑2025-02-12 21:27:12
Man vill ju kunna spela en hädisk hockey i två perioder utan att bli så extremt hårt straffade för det.
Lite det som är grejen med våra målvakter. Aldrig någon som kan stå på huvudet när vi väl har en dålig period utan vi måste vara så sjukt påkopplade HELA TIDEN för att vinna.
Typ som alla lag vi förlorar mot. De är påkopplade när vi inte är det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.