Femmorna säsongen 2008/2009

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Emil svelander skrev:Powerplay 1:

Linkan - Holmqvist - Eriksson

Danielsson - Ragge

Powerplay 2:

Dick - Otto - Anger

Timmy - Andersson

Gillar första uppställningen...
Skulle gärna se Figren istället för Anger.
Säg den glädje som varar
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Mitt lag just nu!!!!!

Wesslau/Ridderwall
-------------------------------------------
T.Pettersson
Nyförvärv
Holmqvist
Bremberg
Danielsson
--------------------------------------------
Andersson
Ragnarsson
Ottosson
Anger
T.Eriksson
Printz
Falk
Figren
Ölvestad
Axelsson
Frylèn
R.Pettersson
Eklund
Engqvist
Gustafsson
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

peter johansson skrev:Mitt lag just nu!!!!!

Wesslau/Ridderwall
T.Pettersson
Nyförvärv
Holmqvist
Bremberg
Danielsson
Andersson
Ragnarsson
Ottosson
Anger
T.Eriksson
Printz
Falk
Figren
Ölvestad
Axelsson
Frylèn
R.Pettersson
Eklund
Engqvist
Gustafsson
Skulle vilja sätta in O.Eklund istället för Falken och Engqvist istället för Jimmie. Flytta Jimmie till 4:linan så får vi en riktig checking-line. Falken eller Deilert kan ta Fryléns plats så får vi en bättre balans mellan backarna.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Engqvist ska vara tredjecenter, annars behöver han inte spela alls. Då är det bättre att låna ut honom för hans utvecklings skull. Det jag hoppas är att Engqvist tar Holmqvists plats om två år, och då behöver han så mycket speltid han kan få. I det här läget så petar han inte Honken eller Otto, men nog kan han ta Falkens plats.
Säg den glädje som varar
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Nöjer mig till en början att formera anfallet:

1: Fredrik Bremberg-Michael Holmqvist-Robin Figren

2: Dick Axelsson-Kristofer Ottosson-Nicklas Danielsson

3: Niklas Anger-Andreas Engqvist-Tim Eriksson

4: Jimmie Ölvestad-Nichlas Falk-Christian Eklund
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Som tidigare sagt, bevisa gärna att jag har fel, men Wesslau håller allsvensk klass, ganska hög, men elitserieklass i ett lag som på förhand ser ut att bli ett mittenlag? Ja menar, stabiliteten där bak är ju livsviktig. Personligen hoppas jag att Ridderwall gör en Larsson!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

pekka21 skrev:Nöjer mig till en början att formera anfallet:

1: Fredrik Bremberg-Michael Holmqvist-Robin Figren

2: Dick Axelsson-Kristofer Ottosson-Nicklas Danielsson

3: Niklas Anger-Andreas Engqvist-Tim Eriksson

4: Jimmie Ölvestad-Nichlas Falk-Christian Eklund
Jag tycker verkligen dina kedjor är intressanta, hoppas dom våga testa på lite nya kedjor innan dom hitta dom rätta, jag skulle nästan börjat med dom här kedjorna från början :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vad som är bra med årets forwarduppsättning är att man kan på fler än ett sätt få ihop 3 kedjor som på pappret ska kunna producera.

Dilemmat med den är att om man sätter samman Figren, Dick, Tim eller Linkan så kan dessa herrars egenskaper ta ut varandras, och ingen av dem är en man för fjärdekedjan (checking line). Det betyder att man får rotera en hel del, dvs. the ones gain the others pain hur man än gör.

Men jag tycker att när vi väl har Figren till förfogande så ska han spela i en omgivning som gynnar honom, dvs. inte i nån fjärdekedja. Samma sak gäller Dick.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-06-23 23:05:30, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Otto och Anger kommer de absolut inte att sära på.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Har klurat ett tag nu och har kommit fram till nedanstående backpar. Mitt främsta mål var att försöka att inte para ihop två "betongsuggor", som Östgöten så vackert uttryckte det, utan ha försökt att ha minst en skridskostark back med någorlunda puckhantering i varje backpar.

Niklas Andersson-Marcus Ragnarsson
Ett första backpar där båda har offensiv kompetens även om offensiven blir Anderssons uppgift. Ragge täcker upp hemåt och kan förhoppningsvis med sin rutin sprida lugn i nyklomlingen och låta honom utvecklas i sin takt. En höger och en vänsterskytt dessutom

David Schneider-Timmy Pettersson
I princip samma situation i detta backpar, där båda kan hantera pucken och spela offensivt. Ett mycket komplett backpar där Schneider självklart blir den offensiva pjäsen och Timmy får ta defensiven som främsta uppgift.

David Printz-Oscar Eklund
Inte mycket att orda om egentligen. Printz sköter defensiven och Oscar sköter puck- och uppspelshanteringen. Enda backpar som inte har en höger och en vänsterskytt.

Ronnie Pettersson-Alexander Deilert
Ronnie kan täcka upp för de misstag som kan uppstå när det gäller Deilert. Även här är det ynglingen som får sköta uppspelen och veteranen som får sköta defensiven. Med Ronnies rutin så kanske Deilerts misstag kan bli färre med tiden. Ronnie blir perfekt "mentor".

Edvin Frylén
..får de göra vad fasen de vill med så länge han får minimal speltid. Får hoppa in vid skador.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Helt okej backpar DIF Soldier. Jag skulle dock vilja göra ett par ändringar:

Niklas Andersson - Marcus Ragnarsson
Inte mycket att orda om, det här är ett givet backpar i mitt tycke. Jag skriver under på din sammantfattning DIF Soldier.

David Schneider - David Printz
Skulle vilja ha 2XDavid här. Då jag har förstått att Schneider är väldigt offensiv, så skulle jag vilja ha Printz (som inte är annat än en "dammsugare") brevid honom.

Ronnie Pettersson - Timmy Pettersson
Jag vill att Timmy ska våga ta ett offensivare arbete i år jämfört med ifjol. Och Timmy sa när han spelade med Lindman för två år sen att han gärna vill ha fria tyglar. Visa att du kan det i år Timmy. Ronnie är en av våra "betongsuggor", men en jävligt bra sådan(när han är frisk). Jag tror Ronnie ger Timmy mer trygghet än vad Oscar gör.

Oscar Eklund - Alexander Deilert
Låt Oscar spela mer i år. Kasta in honom då och då i olika backpar. Deilert ska användas sparsamt men ge honom ett par minuter per match.

Edvin Frylén
Word, DIF Soldier
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
andreaa-s

Inlägg av andreaa-s »

Jockmaniac skrev:Helt okej backpar DIF Soldier. Jag skulle dock vilja göra ett par ändringar:

Niklas Andersson - Marcus Ragnarsson
Inte mycket att orda om, det här är ett givet backpar i mitt tycke. Jag skriver under på din sammantfattning DIF Soldier.

David Schneider - David Printz
Skulle vilja ha 2XDavid här. Då jag har förstått att Schneider är väldigt offensiv, så skulle jag vilja ha Printz (som inte är annat än en "dammsugare") brevid honom.

Ronnie Pettersson - Timmy Pettersson
Jag vill att Timmy ska våga ta ett offensivare arbete i år jämfört med ifjol. Och Timmy sa när han spelade med Lindman för två år sen att han gärna vill ha fria tyglar. Visa att du kan det i år Timmy. Ronnie är en av våra "betongsuggor", men en jävligt bra sådan(när han är frisk). Jag tror Ronnie ger Timmy mer trygghet än vad Oscar gör.

Oscar Eklund - Alexander Deilert
Låt Oscar spela mer i år. Kasta in honom då och då i olika backpar. Deilert ska användas sparsamt men ge honom ett par minuter per match.

Edvin Frylén
Word, DIF Soldier
Tycker att du ska byta plats på 2 och 3 backparet. Så att Timmy och ronnie blir andra backpar!.

Timmy petersson #33
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag fick den här uppfattningen av träningen idag (laget lär ju dock ändras en del, men klart att tränarna redan har tänkt på formationerna):

Förstafemman

Linkan - Holmqvist - Figren/T. Eriksson
Ragnarsson - Schneider

Andrafemman

Anger - Ottosson - Danielsson
Timmy - Printz

Tredjefemman

Ölvestad - Engqvist - Axelsson
Frylén - Eklund/Andersson

Fjärdefemman

Fimpen - Falk - H. Eriksson (Figren/T. Eriksson)
Ronnie - Deilert

Tycker att dessa kedjor är riktigt intressanta och hoppas att man satsar på Ölvestad-Engqvist-Axelsson i alla fall. Frågan är väl dock vem av Tim, Figren, Axelsson och Ölvestad som kan tänka sig att spela i fjärdekedjan. Robin verkar dock missa de inledande träningsmatcherna så det blir ett framtida problem. När det gäller backparen känns första backparet klockrent, fast man kanske vill sära på lagets två bästa backar också, hoppas i så fall att Timmy får spela med Ragge. Det känns som att Frylén, Ronnie och junisarna kommer att få turas om att stå över matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Diffe89 skrev:Jag fick den här uppfattningen av träningen idag (laget lär ju dock ändras en del, men klart att tränarna redan har tänkt på formationerna):

Förstafemman

Ragnarsson - Schneider

Andrafemman

Timmy - Printz

Tredjefemman

Fjärdefemman

Ronnie - Deilert

Tycker att dessa kedjor är riktigt intressanta och hoppas att man satsar på Ölvestad-Engqvist-Axelsson i alla fall. Frågan är väl dock vem av Tim, Figren, Axelsson och Ölvestad som kan tänka sig att spela i fjärdekedjan. Robin verkar dock missa de inledande träningsmatcherna så det blir ett framtida problem. När det gäller backparen känns första backparet klockrent, fast man kanske vill sära på lagets två bästa backar också, hoppas i så fall att Timmy får spela med Ragge. Det känns som att Frylén, Ronnie och junisarna kommer att få turas om att stå över matcher.
Tycker att de tänker rätt, förutom att jag vill se Fimpen på Jimmies plats och Ronnie på Fryléns.
Sjunger avgå Johnny...
Bobson

Inlägg av Bobson »

Diffe89 skrev:Jag fick den här uppfattningen av träningen idag (laget lär ju dock ändras en del, men klart att tränarna redan har tänkt på formationerna):

Förstafemman

Ragnarsson - Schneider

Andrafemman

Timmy - Printz

Tredjefemman

Fjärdefemman

Ronnie - Deilert

Folk får klaga hur mycket de vill på att vissa spelartyper saknas i laget men när man tittar på detta så måste jag säga att laget ser mycket intressant ut. Får man bara till ett stabilt målvaktsspel i början av säsongen så tror jag att det kommer vara mycket mer avslappnat och bättre spel ju längre säsongen går. Och vi kommer definitivt ta oss till slutspel utan att behöva svettas så där lite extra som vi gjort senaste säsongerna under de sista omgångarna!
Skriv svar