Lekkerimäki gjorde alltså.en poäng/match i slutspelet och mer poäng än i hela grundserien. Höga krav på prestera i slutspel vissa har. Även Öhgren öste in poäng och Östlund godkänt.Pettsson skrev: ↑2025-02-11 09:00:28Frondell är alltså en spelare som det snackas top 3 i draften om. Jag tyckte inte att Lekkerimäki, Öhgren och Östlund "Försvann" i slutspelet 22/23, och nu snackar vi en kille som kommer draftas högre än alla ovan.Manijock skrev: ↑2025-02-11 08:32:20Vi har ju knappt material att sätta en ren defensiv kedja nu. Om något är vi framtunga. Vill inte ha Klasen ihop med Dick. Då får man sprida ut på fyra jämna kedjor. 2025 så ska man inte stirra sig blind på kedjeordningar. Förstår tanken att behålla fungerande kedjor ihop, men är tämligen övertygad om att tredje kommer dala igen. Problemet med ungtuppar är hållbarheten över tid. Kan lika gärna komma 15 matcher i rad poänglöst framöver. Blir mindre lekutrymme framöver när det tillåts mer.klintan85 skrev: ↑2025-02-11 01:10:17Andra och tredje kedjorna ska man inte ändra på de har äntligen hittat kedjepar som funkar. Och det gör nog mer skada att testa nytt igen. Och sen ha en av de bästa producerande forwards i en fjärdekedja känns bortkastat. Jag skulle byta plats på Klasen och Blomgren, för Blomgren känns mer som en gnuggare än Klasen. Klasen känns inte som han passar i en fjärdekedja. Det är mycket försvar i fjärdekedjan och det är inte klasens styrka. Sen tycker jag att Grewe går före Brodin. De har verkligen ett lyxproblem på forwards sidan.
Weigel har varit säsongens kanske svagaste kort totalt sett. Larsson har mattats kraftigt. Grewe och Brodin är arbetsshästar som blir ännu viktigare i ett slutspel. Där tenderar killar som Frondell att försvinna. Weigel likaså även om han kan gläfsa en del som bekant. Brukar knappast lyfta sig spelmässigt, och är alldeles för liten för att bidra med tyngd. Därav mina val! Ett slutspelslag.
Jag tycker vi har en relativt bra balans i kedjorna, huddingekedjan är väl undantaget men där snackar vi ren och skär spets.
Släng in Grewe som 13:e Forward och ge honom byten att smälla på och vara jobbig, annars tycker jag vi fortsätter som nu.
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Förstår inte riktigt var diskussionerna här vandrar. Vi tar in en kille som ger oss en bra beredskap. Sen om han råkar vara bättre än 11 av 12 forwards och passar in så är det självklart att han ska vara före dessa. Skiter i hur gamla de är eller vad de heter, nu ska vi upp och då får vissa stå åt sidan.
Silly Season 2024/25
Är ju ett lån som inte går att kalla tillbaka, liknande som med M.Hävelid från Lhcdr111DIF skrev: ↑2025-02-11 09:07:55 Weigel och ungtupparna kan väl åtminstone få en formsvacka innan vi särar på dem? Eklund - Eriksson var väl vår bästa enhet 10 sista och hela slutspelet, det är inte säkert nånstans att Frondell och Eklund inte fortsätter köra.
Med tanke på hur bra vi varit på sistone förstår jag bara vår värvning om vi planerar 3-4 matcher fys och läkning vardera på Krüger och Thore. Annars förstår jag inte vad vi har att erbjuda Filip E.
Lån dessutom, mins 50% chans att Växjö får 2 skador och kallar tillbaka innan kvarten är över.
Silly Season 2024/25
Vart framgår det i fallet Eriksson? Har bara sett formuleringen "lån över resten av säsongen". Det var detsamma med Robertsson, backen i AIK m.fl. som kallades tillbaka innan eller under slutspel förra säsongen.Felix.32 skrev: ↑2025-02-11 09:31:46Är ju ett lån som inte går att kalla tillbaka, liknande som med M.Hävelid från Lhcdr111DIF skrev: ↑2025-02-11 09:07:55 Weigel och ungtupparna kan väl åtminstone få en formsvacka innan vi särar på dem? Eklund - Eriksson var väl vår bästa enhet 10 sista och hela slutspelet, det är inte säkert nånstans att Frondell och Eklund inte fortsätter köra.
Med tanke på hur bra vi varit på sistone förstår jag bara vår värvning om vi planerar 3-4 matcher fys och läkning vardera på Krüger och Thore. Annars förstår jag inte vad vi har att erbjuda Filip E.
Lån dessutom, mins 50% chans att Växjö får 2 skador och kallar tillbaka innan kvarten är över.
Hävelid kommunicerades uttryckligen att han inte kan kallas tillbaka.
Silly Season 2024/25
"Den 20-årige centern, som förra året snittade mer än en poäng per match i HockeyAllsvenskan, ansluter från Växjö över resterande säsong."
Jag tolkar det som säsongen ut oavsett.
Jag tolkar det som säsongen ut oavsett.
-
Silly Season 2024/25
Växjö hockeys hemsida:dr111DIF skrev: ↑2025-02-11 09:36:30Vart framgår det i fallet Eriksson? Har bara sett formuleringen "lån över resten av säsongen". Det var detsamma med Robertsson, backen i AIK m.fl. som kallades tillbaka innan eller under slutspel förra säsongen.Felix.32 skrev: ↑2025-02-11 09:31:46Är ju ett lån som inte går att kalla tillbaka, liknande som med M.Hävelid från Lhcdr111DIF skrev: ↑2025-02-11 09:07:55 Weigel och ungtupparna kan väl åtminstone få en formsvacka innan vi särar på dem? Eklund - Eriksson var väl vår bästa enhet 10 sista och hela slutspelet, det är inte säkert nånstans att Frondell och Eklund inte fortsätter köra.
Hävelid kommunicerades uttryckligen att han inte kan kallas tillbaka.
"Nu lånas han ut till Djurgården Hockey som för närvarande ligger på andraplats i den HockeyAllsvenska tabellen inför onsdagens Stockholmsderby mot AIK där Filip väntas debutera.
Lånet gäller säsongen ut."
Silly Season 2024/25
Medhåll!mb81 skrev: ↑2025-02-11 09:12:27 Weigel har väl snarare presterat bättre i slutspel än grundserien majoriteten av säsongerna han spelat?
Vilka killar som Frondell har en tendens att försvinna i slutspel? Liten sample size men kollar man våra tidigare juniorstjärnor i allsvenskan så var Lekkerimäki och Öhgren sjukt bra i slutspelet, Östlund typ som i grundserien. Linus och viktor ifjol nog snäppet bättre i slutspelet. Så vore intressant att någon som anses vara den största talangen av dessa varför just han skulle falla bort. Svårare att tro att en sån som Brodin plötsligt ska bli bra efter nästan två svaga säsonger i allsvenskan och nu varit skadad en rätt lång tid.
Silly Season 2024/25
Tar för givet att det är ett lån som inte går kalla tillbaka. Men annars är det väl klubben man spelar för på deadline som gäller. Kan finnas undantag för unga spelare(juniorer?). Kan nån som kan det bättre uppdatera mig i så fall.
Silly Season 2024/25
Vad gäller unga spelare brukar de väl utvecklas rejält under säsongen och bara bli bättre och bättre med förtroende. Ser det som ett troligare scenario att Frondell är 1ppg i slutspelet än att han floppar.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Har kollat nu och lånet gäller säsongen ut. Han är alltså ”låst” hos oss och kan inte kallas tillbaka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2024/25
Weigel blir lite mera ättrig i slutspelet. Det är kul men rent spelmässigt är han konstant tycker jag. Första slutspelet var han bra mot oss men ifjol var han enbart en svag länk för Löven. Han är ju allmänt på dekis. Känns som en skröna att han skulle bli "bättre" bara för att det är slutspel. Mera att han syns mer!
Gällande juniorer och slutspel så är det naturligtvis ingenting som är garanterat. Jag tycker att Linus Eriksson blev mera osynlig där ifjol. Odelius och Östlund likaså på sin tid. Lekkerimäki minns jag ärligt inte, men det stämmer säkert. Brukar ofta handla om de etablerade namnen i slutändan är känslan. Såklart! De besitter ju en helt annan rutin.
Kul att folk skriver att man inte vill förändra kedjorna nu.... Det har jag ju aldrig ens föreslagit
Det är ju dessutom en komplett omöjlighet då ett gäng spelare av de i min uppställning fortfarande är skadade. Det är ju snarare än prognos till vad som kan hända i slutspelet. Dessutom har jag Frondell med så vet inte varför corsimaffian här går i taket ens för
Anton har helt klart seglat upp på Hammarlunds pidestal hans första säsong här. Han skulle köra dubbla byten och mjölkas för fullt för om ett par år skulle han spela i Four Nations....
Gällande juniorer och slutspel så är det naturligtvis ingenting som är garanterat. Jag tycker att Linus Eriksson blev mera osynlig där ifjol. Odelius och Östlund likaså på sin tid. Lekkerimäki minns jag ärligt inte, men det stämmer säkert. Brukar ofta handla om de etablerade namnen i slutändan är känslan. Såklart! De besitter ju en helt annan rutin.
Kul att folk skriver att man inte vill förändra kedjorna nu.... Det har jag ju aldrig ens föreslagit

Senast redigerad av Manijock den 2025-02-11 10:36:50, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Att bänka Grewe i ett slutspel vore ju självmord. Hans energi och fysik kommer behövas när det blir tightare och jämnare matcher. Om Brodin dessutom varit skadad så behövs Grewe för han får motståndarna att vara på sin vakt. Brodin och Grewe fyller en stor funktion och roll i det här laget även om det inte syns om man inte kollar på detaljerna. Att inte ha den rollen eller funktionen i ett slutspel kan vara förödande.
Vem fan ska stå upp för oss om inte Grewe.
Silly Season 2024/25
Precis så. Tyvärr går många i JE-fällan här! Alla pusselbitar behövs inte bara offensiv spets. FM-bygget är lockande, men jag har en stark tro på att Wiken/Kimby gör rätt prioriteringar i slutändan.Knickedick skrev: ↑2025-02-11 10:26:48 Att bänka Grewe i ett slutspel vore ju självmord. Hans energi och fysik kommer behövas när det blir tightare och jämnare matcher. Om Brodin dessutom varit skadad så behövs Grewe för han får motståndarna att vara på sin vakt. Brodin och Grewe fyller en stor funktion och roll i det här laget även om det inte syns om man inte kollar på detaljerna. Att inte ha den rollen eller funktionen i ett slutspel kan vara förödande.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Grewe har jag också som första gubbe in och extraspelare i lineup. Och som Robin var inne på i podden kan man ju slänga in både honom och Brodin om det går knackigt i typ två matcher under slutspelet och man vill prova något annat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2024/25
Jag är bara glad att folk inte fortfarande har för sig att bänka Rensfeldt längre. Han som var så "svag defensivt" som det hette emellanåt. Fruktansvärt viktig pjäs!
Står fast vid att jag tror att både Brodin och Grewe kommer ingå i slutspelstruppen vad det lider. Skulle bli mycket förvånad annars. Det skulle jag även bli om Weigel petades om jag ska vara ärlig.
Står fast vid att jag tror att både Brodin och Grewe kommer ingå i slutspelstruppen vad det lider. Skulle bli mycket förvånad annars. Det skulle jag även bli om Weigel petades om jag ska vara ärlig.