Idéer för upprustningen av Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Stiff
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

vazze skrev:
carl-bysen skrev:
KRNI skrev:Får vi en ny jumbotron nu tro?? :wink: :?
Man får väl hoppas :)
Den håller dem på att mecka in nu.
Så det blir klart när nedsläpp skall ske.
Källa?
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Ny jumbotron till nästa säsong (enligt årsmötet)
Gott! Synd bara att gnagarna kommer att hysa in sig i Hovet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Gnaget blir vi tyvärr inte av med, så enkelt är det. Gnaget får gärna spela i Globen så länge de makar på sig i semifinaler/final. Fast vid den tiden är det ändå slutspelat för dem.
Säg den glädje som varar
blyrr3
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

AIK lär väll också konka efter i år, men mycket bra med en ny jumbotron:D Även bra om dom sänker och bygger om betongblockena till "läktare"
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hoppas ni inser att alla förändringar som görs inne på Hovet som kostar pengar i slutändan betyder högre hyror för hyresgästerna. Ni jublar över en jumbotron, själv sitter jag och funderar på hur mycket extra detta kommer kosta föreningen. Faktum är att ekonomiskt hade vi tjänat på att spela i ett ruckel som Mora ishall om vi haft 100% kontroll över anläggningen.

Hellre lägre och kostnader och bort med allt lull-lull! Dessutom hävdar ju vissa härinne att det är enklare och bättre att följa matcherna live och då behövs det väl ingen jumbotron alls eller?
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Kall-El skrev:Hoppas ni inser att alla förändringar som görs inne på Hovet som kostar pengar i slutändan betyder högre hyror för hyresgästerna.

Hellre lägre och kostnader och bort med allt lull-lull! Dessutom hävdar ju vissa härinne att det är enklare och bättre att följa matcherna live och då behövs det väl ingen jumbotron alls eller?
Jaså, jag som trodde jumbotronen var gratis.

Givetvis kommer det komma mer folk att titta på Djurgårdens IF om vi spelar kvar i en hall som blir alltmer sliten för varje säsong som går.

Ja självklart är det bättre att se matcher utan jumbotron. Då slipper vi se tvivelaktiga situationer snygga anfall med mera på reprisen. Den där skärmen som satt på ena kortsidan som hälften av bildrörena var trasiga i är ju mycket bättre, så länge det kostar mindre pengar.
Bra tänkt, kom in i matchen.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Bra skrivet Stiff.
Blue Brigade Sthlm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Stiff skrev:
Kall-El skrev:Hoppas ni inser att alla förändringar som görs inne på Hovet som kostar pengar i slutändan betyder högre hyror för hyresgästerna.

Givetvis kommer det komma mer folk att titta på Djurgårdens IF om vi spelar kvar i en hall som blir alltmer sliten för varje säsong som går.

Ja självklart är det bättre att se matcher utan jumbotron. Då slipper vi se tvivelaktiga situationer snygga anfall med mera på reprisen. Den där skärmen som satt på ena kortsidan som hälften av bildrörena var trasiga i är ju mycket bättre, så länge det kostar mindre pengar.
Om du istället började använda några procent av din hjärna kanske du skulle kunna börja inse hur verkligheten ser ut. Lull-Lull lockar lite i början då det är nytt och flashigt, se bara på de siffror vi hade i Globen då den var nybyggd jämfört med under 2000-talet. När glansen från Lull-lullet skimrat bort drar detta inte en käft extra. ( Titta bara på BIFs siffror, de talar sitt tydliga språk. ) De som går på hockey när nyhetensbehag har lämnat är de som går för hockeyns skull inte om det finns en jumbotron på plats eller inte.

Om det skall göras investeringar på en arena bör detta i första hand gå till sådant som kan generar mer pengar som t ex fler kiosker och liknande inkomstbringande byggen.

Om det ändå mot förmodan skulle vara personer som väljer bort att gå på hockey för att det inte finns en jumbotron så känns det som att dessa plastfans kan man vara utan.

Det vore bättre om ansvariga inom föreningen lade ner sin tid på att få ordning på ekonomin och i andra hand satsa på att få in de spelartyper som saknas. Hellre Tjärnqvist än en broileruppumpad tv-skärm om ni frågar mig.

Kanske kan vara på sin plas att nämna att de lag som spelar i råttbon tenderar att göra bättre ekonomiska bokslut än vad vi gör...

Avsluningsvis, enligt många härinne ser man ju hockeyn bäst live jämfört med på TV. Om så är fallet kan man ju bara undra om behov av en jumbotron verkligen borde vara så stort?
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kall-El skrev:
Stiff skrev:

Om du istället började använda några procent av din hjärna kanske du skulle kunna börja inse hur verkligheten ser ut. Lull-Lull lockar lite i början då det är nytt och flashigt, se bara på de siffror vi hade i Globen då den var nybyggd jämfört med under 2000-talet. När glansen från Lull-lullet skimrat bort drar detta inte en käft extra. ( Titta bara på BIFs siffror, de talar sitt tydliga språk. ) De som går på hockey när nyhetensbehag har lämnat är de som går för hockeyns skull inte om det finns en jumbotron på plats eller inte.

Om det skall göras investeringar på en arena bör detta i första hand gå till sådant som kan generar mer pengar som t ex fler kiosker och liknande inkomstbringande byggen.

Om det ändå mot förmodan skulle vara personer som väljer bort att gå på hockey för att det inte finns en jumbotron så känns det som att dessa plastfans kan man vara utan.

Det vore bättre om ansvariga inom föreningen lade ner sin tid på att få ordning på ekonomin och i andra hand satsa på att få in de spelartyper som saknas. Hellre Tjärnqvist än en broileruppumpad tv-skärm om ni frågar mig.

Kanske kan vara på sin plas att nämna att de lag som spelar i råttbon tenderar att göra bättre ekonomiska bokslut än vad vi gör...

Avsluningsvis, enligt många härinne ser man ju hockeyn bäst live jämfört med på TV. Om så är fallet kan man ju bara undra om behov av en jumbotron verkligen borde vara så stort?
Du kan uppenbarligen inte STÅLsätta dig mot andras sarkasmer utan måste gå till personangrepp? Nåväl, det är din nivå, det har vi fått lära oss genom åren.

Frågan jag ställer mig är VEM som har satt dit en jumbotron på Hovet? Är det DIF eller Arenabolaget eller någon annan?

Och ja, personligen gillar jag att det kommer upp en ny jumbotron, men inte på bekostnad av att kanske få ett sämre lag på isen. Men jag är jävligt säker på att vi inte behöver oroa oss för att så är fallet.

Angående hyreskostnaden så är det, såvitt jag vet, Arenabolaget som fortfarande bestämmer om den. Och även om AEG nu har skrivit på alla papper med staden så tror jag inte det ändrar så mycket i hyreskostaden. Varför? Samma diskussion som varit tidigare, AEG har ett intresse av att det ska gå bra för DIF!

Vad som händer med Hovet i framtiden återstår att se, men jag längtar tills den dagen då Mats Larsson spikar upp DIF-emblemet på Hovet!

Nu har jag använt några procent av min hjärna, hoppas du kan använda den också om du nu nödvändigtvis måste besvära mig och alla andra med din fortsatta närvaro på det här forumet.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Kall-El skrev: Om du istället började använda några procent av din hjärna kanske du skulle kunna börja inse hur verkligheten ser ut. Lull-Lull lockar lite i början då det är nytt och flashigt, se bara på de siffror vi hade i Globen då den var nybyggd jämfört med under 2000-talet. När glansen från Lull-lullet skimrat bort drar detta inte en käft extra.

Du tror ärligt talat inte att man satsar på att få in Tjärna eller någon annan klassback?

Att samma fenomen skulle drabba Hovet har jag svårt att tro, varför? Jo Hovet tar ju ca 4000 mindre åskådare. Lite lättare att få fullsatt jämfört med Globen. Även med "lull-lull". I och med en jumbotron frigör vi ju bortre läktaren vilken säkert kan nyttjas till familjebiljetter, bortasektion eller liknande.

Jag tycker personligen att det är kul att se repriser när man går på hockey live. Nu är det kanske inte det allra mest nödvändiga för Djurgårdens IF vara eller icke vara. Men om de nu har satt upp en, ska du fortsätta lipa över det eller gilla situationen som alla vi andra?

Du är ju bara för sorglig, att gå till personangrepp har du inget för Kall-El.
En rejäl uppryckning krävs ifrån din sida.
LiteOn

Inlägg av LiteOn »

8,7 miljoner back som INGEN vet hur de har tillkommit, men vi får en ny Jumbotrone, så livet leker.

Faktum är att föregående säsong var den med lägst snittpubliksiffra sedan 99/00 (det var så långt tillbaka de hade statistik på detta på swehockey.se)
med 6 623 åskådare i snitt .
Tänkvärt är att 3 matcher spelades på Globen (FBK 22 jan, LHC 26 jan samt BIF 2 feb) med mer åskådare än vad Hovet tar in (räknat på att Hovet tar 8 000 pers).
ca 7 515 fler åskådare än vad som fått plats om dessa 3matcher spelats på Hovet.
slår man ut detta på 25 hemmamatcher så blir det 7 515/ 25 = 300,6 åskådare till per match nästa säsong i snitt för att komma upp i årets nivå (rekordlägsta...)
Snitt säsongen 07/08, 6 623+300 åskådare (överkapaciteten på Globen) = 6 923 åskådare.

Hovet tar runt 8 000 åskådare - 6 923 åkådare = 1 077 st platser finns att tjäna in extra pengar på nästkommande säsong i biljettintäkter.

1 077*25 matcher *100:-(nettovinst på biljett)= 2 692 500:-
1 077*25 matcher *150:-(nettovinst på biljett)= 4 038 750:-
1 077*25 matcher *200:-(nettovinst på biljett)= 5 385 000:-

Och varje match vi inte fyller Hovet i, typ Rögle i november, måste tas ikapp på andra matcher och då i ökade biljettpriser då hallen skall vara full varje match

Så med ett fullt Hovet varje match i 25 omgångar och att vi går lika långt i slutspelet....så drar vi in 5,3 miljoner med en nettointäkt per biljett på 200:- av de 8,7 miljonerna som framkommit...
Kvarstår 3,4 miljoner att täcka innan april månad...

Alternativt är att vi höjer alla biljettpriser och då riskerar att inte få fullt, men att vi täcker upp detta med höjda biljettintäkter per biljett...

Att flytta till Hovet ser jag som ett oerhört defensivt drag med små utvecklingsmöjligheter i... Och hade några stora planer på att bygga om Hovet funnits så hade dessa varit igång för länge sedan och presenterade både på officiella och i olika medier. det är ju trots allt bara juli (sem månad) och aug kvar innan Elitserien drar igång i sep.
Det som kommer att ske är att det sätts in en ny TV-skärm och att det målas om på en del håll, mer än så kommer inte att ske inom den närmsta tiden.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Ett rustat Hovet eller ej, höjs biljettpriserna lika mycket som säsongskorten kommer publiksiffran sjunka drastiskt. Jag har haft säsongskort i många år men jag betalar fanimej inte över 10 000 för två platser när jag jag för två säsonger sedan betalade 3 200 för samma platser. Jumbotron eller inte, det blir en säsong framför tv'n och det är jag jävligt bitter över.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jag säger såhär: Njut av den sista säsongen i elitserien. Det spelar ingen roll hur arenan ser ut för detta är antagligen det sista vi ser före vi möter Nybro Vikings nästa år.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

:evil: vadårå ska du börja heja på aik eller ? för mitt lag DIF spelar fortfarande i elitserien nästa år oxå
DIF <3
jjonas

Inlägg av jjonas »

sportfåne skrev::evil: vadårå ska du börja heja på aik eller ? för mitt lag DIF spelar fortfarande i elitserien nästa år oxå
Hur kan du vara så säker? Ett lag som ligger 8,7 miljoner back utan att veta vad det kommer ifrån förtjänar inte att spela i högsta serien.
Skriv svar