DIFpodden
DIFpodden
Tack, men poängen var att de skulle sluta vara exklusiva på Spotify och släppa podden i vanliga podd-appar. Varje gång det har kommit upp en post på instagram de senaste veckorna så länkar de enbart direkt till patreon.
Avgå Jocke.
DIFpodden
Har för mig att dom ändrade sig och beslutade sig för att fortsätta på samma spår.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
DIFpodden
Alla poddar kommer släppas i patreon-flödet också för dom som är patreons.
Alla poddar som inte är patreon-exklusive släpps i det vanliga spotify-flödet.
Helt enkelt för att du ska kunna få ALLT i samma flöde som patreon.
En hockeypodd är inspelad och väntas skickas ut i helgen.
Expert.
DIFpodden
Så med andra ord är DIFpodden helt exklusiv för betalande prenumeranter?SirDIFalot skrev: ↑2025-02-08 21:09:22 Alla poddar kommer släppas i patreon-flödet också för dom som är patreons.
Märkligt att gå ut med ett meddelande att podden inte ska vara låst till någon platform och sedan backa från det utan att säga något?
Avgå Jocke.
DIFpodden
Du behöver inte betala för att använda Spotify.B.I.B.A skrev: ↑2025-02-08 23:46:21Så med andra ord är DIFpodden helt exklusiv för betalande prenumeranter?SirDIFalot skrev: ↑2025-02-08 21:09:22 Alla poddar kommer släppas i patreon-flödet också för dom som är patreons.
Märkligt att gå ut med ett meddelande att podden inte ska vara låst till någon platform och sedan backa från det utan att säga något?
Det är precis som det varit innan, dom stora grejerna släpps allmänt på Spotify medans träningsrapporter och mer djupdykande grejer släpps för patreons.
DIFpodden
Tack, men det svarar inte på min fråga. Skulle aldrig ladda ner spotify för att lyssna på podcasts. Spotify är en medioker musikapp och fullständigt katastrofal poddapp.Boven skrev: ↑2025-02-09 00:12:01Du behöver inte betala för att använda Spotify.B.I.B.A skrev: ↑2025-02-08 23:46:21Så med andra ord är DIFpodden helt exklusiv för betalande prenumeranter?SirDIFalot skrev: ↑2025-02-08 21:09:22 Alla poddar kommer släppas i patreon-flödet också för dom som är patreons.
Det är precis som det varit innan, dom stora grejerna släpps allmänt på Spotify medans träningsrapporter och mer djupdykande grejer släpps för patreons.
DIFpodden kommunicerade i december på instagram att podden inte skulle vara exklusiv på någon plattform under 2025 utan skulle släppas som vanliga podcasts gör - dvs i alla möjliga appar där poddar finns. Min fråga är när detta kommer ske.
Avgå Jocke.
DIFpodden
Du hävdade att podden enbart var för betalande prenumeranter och jag svarade att så inte var fallet.
Att du har en stark aversion mot Spotify är inte detsamma som att allt är låst bakom en betalvägg.
Angående andra plattformar skrev jag att jag har för mig att dom ändrade sig och bestämde sig för att köra vidare som innan, dvs stanna kvar på Spotify. Om jag tolkade Robins inlägg rätt är det för att underlätta för Patreons, vilket låter vettigt eftersom det är Patreons som får podden att gå runt.
Att du har en stark aversion mot Spotify är inte detsamma som att allt är låst bakom en betalvägg.
Angående andra plattformar skrev jag att jag har för mig att dom ändrade sig och bestämde sig för att köra vidare som innan, dvs stanna kvar på Spotify. Om jag tolkade Robins inlägg rätt är det för att underlätta för Patreons, vilket låter vettigt eftersom det är Patreons som får podden att gå runt.
DIFpodden
Det är dock rakt emot vad de nyligen kommunicerade ut som en god nyhet, att podden inte skulle vara låst till någon särskild plattform utan finnas tillgänglig som podcasts gör, dvs i podd-appar.
Tack. Varför kommunicerar man inte detta igen då? Flera personer har kommenterat på deras instagram och det enda svaret har varit att de jobbar på att lösa det rent tekniskt. Det var dock flera veckor sedan. Tar ju 5 minuter att bara göra en post och skriva att man blivit köpta av Spotify eller att man är för lata för att bara lägga ut podden normalt.Boven skrev: ↑2025-02-09 08:15:20 Angående andra plattformar skrev jag att jag har för mig att dom ändrade sig och bestämde sig för att köra vidare som innan, dvs stanna kvar på Spotify. Om jag tolkade Robins inlägg rätt är det för att underlätta för Patreons, vilket låter vettigt eftersom det är Patreons som får podden att gå runt.
Och varför skulle det underlätta för patreons? Tvärtom måste det bli svårare att få patreons om man gör hela podden otillgänglig så att man inte når ut till sin målgrupp? Mer eller mindre alla poddar idag har patreon och det funkar utmärkt att ha ett rss-flöde med vanliga podden och ett flöde med podden+patreonexklusivt material. Jag har varit patreon till flera poddar till och från genom åren, denna lösningen låter som den absolut sämsta för både patreons och gratislyssnare.
Förstår att man kanske låser sig till Spotify om man får en rejäl summa pengar för det, men det är också som att producera ett fint vin och sen sälja det exklusivt på Burger King.
Avgå Jocke.