Ny arena?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Ny arena?

Inlägg av daaviid »

Boven skrev: 2025-02-06 17:41:19
daaviid skrev: 2025-02-06 17:18:52 Läckert att man sitter på ett forum och sågar arenabygget pga några foton? Gå och se det på plats är mitt råd. Bilder kan man aldrig lita på, dom beter sig helt snedvridet många gånger.
Sågar och sågar, tycker mest att det hade varit snyggare utan den röda färgen men den fick man tydligen inte röra. Annars tycker jag att det ser hoppfullt ut.
Var väl inte kommentaren om den röda färgen jag syftade på. :D
daaviid

Ny arena?

Inlägg av daaviid »

DIF_Soldier skrev: 2025-02-06 17:53:25
daaviid skrev: 2025-02-06 17:18:52 Läckert att man sitter på ett forum och sågar arenabygget pga några foton? Gå och se det på plats är mitt råd. Bilder kan man aldrig lita på, dom beter sig helt snedvridet många gånger.
Det ena utesluter väl inte det andra och för det andra har det ju inte ens varit möjligt att gå dit än. Foton är det enda som funnits hittills, smartskalle.
Gå när det väl blir möjligt borde du förstå att jag menade, ljushuvud. :wink:
Nja, jag menade ju så klart kommentarerna om att det såg värre ut nu än innan renoveringen.. bland annat.. :)
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av tomten »

Kommer bli gnagarfärger varje gång Sverige lirar.... svarta stolar och gula tröjor.... Röd färg var mycket bättre.
Användarvisningsbild
crike

Ny arena?

Inlägg av crike »

Svarta stolar får ett stort +. Sen kan jag för mitt liv inte förstå hur interiören i en byggnad som är 35 år gammal kan bli k-märkt, befängt.
Visst, byggnadens sfäriska utseende kanske har blivit "ikoniskt" och inte ska röras men tänk om allt hade varit svart, även stolparna.

Gällande det här med stolarnas avstånd, framförallt på ena långsidan. Jag tvivlar starkt att det har något med sekretariatet att göra men man skulle verkligen vilja ha det förklarat.

Nu är inte Malmö Arena perfekt men den är ändå ett föredöme utifrån sin storlek att allt blir tight.

https://en.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B ... terior.jpg
Användarvisningsbild
Buford

Ny arena?

Inlägg av Buford »

Buford skrev: 2025-02-06 20:22:07
Rojk skrev: 2025-02-06 19:53:22
Mattias_87 skrev: 2025-02-06 19:18:52 Nu ser man ju tydligt att ena långsidan i princip har rinkside platser medans andra långsidan har flera meter som tidigare. Vill man skydda sekreteriatet eller något?
Gillar kortsidorna, men ser helt dött ut när pucken är i nedre bildkant och man ser ytan runt seket.

Det var en som frågade Mattias Ek om man har bytt sida för båsen och han svarar "Ja, det verkar bli så över VM också, men skiftas troligen inför kommande säsong."

Så vi får väl se hur det blir i slutändan.
Varför har man bytt sida för båsen för att sedan skifta senare kan man undra?
Förresten, kan detta ha med närhet till omklädningsrum att göra vid landslagsturneringar?
Användarvisningsbild
Mattias_87

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Intressant att ingen skrivit eller frågat något om medlemsmötet angående arenasituationen.

- Vi kommer fortsatt ha Hovet som huvudarena så länge den finns kvar.
- Träningsanläggningen i Tallkrogen är fortfarande på G.
- Ståplatsläkaren i Avicii Arena är placerad på Norra stå vilket inte alls uppskattas. Det verkar som vi kommer vara kvar på södra stå med sittplatser. (Dagens känsliga ämne).
- Det kan inte bli derbyn mot Aik i Globen i slutspelet då den är uppbokad.
- Det är ekonomiskt dyrare att spela i Globen men vi kommer göra en bra vinst vid en utsåld arena kommande säsong.

Något jag missade?
Avskaffa tre mot tre.
Döden

Ny arena?

Inlägg av Döden »

Ska hovet stå tomt i 4 år då? För 2029 är väl rivningen? Eller var det 27?
Viktory

Ny arena?

Inlägg av Viktory »

Döden skrev: 2025-03-04 00:10:24 Ska hovet stå tomt i 4 år då? För 2029 är väl rivningen? Eller var det 27?
Så länge som Hovet står kvar kommer vi kunna spela där om vi vill, i princip. Är vi i HA är det högst troligt. Enligt styrelsens verksamhetsberättelse från förra årsmötet räknar man med att Hovet står kvar till minst säsongen 2028/2029. Det som är bra med detta är ju att vi ändå kan planera lite själva, lägga strategiska matcher i Hovet/Globen. Och vi kan även styra över när/hur vår sista match någonsin på Hovet ska vara, så det inte blir mitt i ett slutspel när man inte vet exakt när sista matchen är.
Användarvisningsbild
klintan85

Ny arena?

Inlägg av klintan85 »

Jag tycker man kunde ha byggt platserna ännu närmre isen som de har i NHL.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Andspe

Ny arena?

Inlägg av Andspe »

Visst spelar vi hela slutspelet på Hovet?

Sitter och kollar nu på schemat och vi skulle i princip kunna spela hela slutspelet minus 12/4 som är sista avgörande i semi(om vi tar oss dit). Sen kanske förberedningstiden är lång för att event->hockey, där kan jag för lite.

Men visst spelar vi på Hovet?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
DjurgårdareiNorrland

Ny arena?

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Andspe skrev: 2025-03-08 12:02:46 Visst spelar vi hela slutspelet på Hovet?

Sitter och kollar nu på schemat och vi skulle i princip kunna spela hela slutspelet minus 12/4 som är sista avgörande i semi(om vi tar oss dit). Sen kanske förberedningstiden är lång för att event->hockey, där kan jag för lite.

Men visst spelar vi på Hovet?
På medlemsmötet hade Niklas sagt att det var uppbokad, så eventuella derbyn i slutspelet blir på Hovet.
Blir nog inga hockeymatcher alls i nya Globen förrän nästa säsong, oavsett motstånd och hur långt vi går.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Intressant intervju med Rikard Josefson nu på hemsidan. Innan sommaren beslutas det om vi ska bygga en träningsanläggning via Tallkrogen eller inte. Jag som trodde det var spikat.... bollen rullar iallafall. Eller pucken glider.
Avskaffa tre mot tre.
dr111DIF

Ny arena?

Inlägg av dr111DIF »

Mattias_87 skrev: 2025-03-28 19:14:47 Intressant intervju med Rikard Josefson nu på hemsidan. Innan sommaren beslutas det om vi ska bygga en träningsanläggning via Tallkrogen eller inte. Jag som trodde det var spikat.... bollen rullar iallafall. Eller pucken glider.
Frågan är åt vilket håll pucken glider? Rena mardrömmen om hovet rivs utan att vi har någon ny bas. Globen är ju bara att glömma eftersom Bajen-Anschutz väl tar varje tillfälle att slakta hockeyn för att stärka sina aktier i den minst medlemsägda föreningen i Stockholm.
Mash

Ny arena?

Inlägg av Mash »

Hela Djurgårdsfamiljen går samman och gör en insamling i mångmiljonklassen över flera säsonger så vi kan;
1) Köpa Östermalms IP
2) Bygga vår egen arena på Östermalms IP med flera olika våningsplan där samtliga Djurgårdsföreningar kan husera. En riktig Djurgårdsborg. Högst upp fotbollsplan, längst ner ishockey, däremellan sporthall(ar). Angränsande till arenan är det träningsarenor/uppvärmning. Påkostade omklädningsrum a lá La Liga. Serveringstillstånd där en del av inkomsten direkt går till föreningen, och även öppet vid bortamatcher så alla Djurgårdare alltid har en samlingspunkt.

Se nu till att någon av oss vinner Eurojackpot så är saken biff.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Ny arena?

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev: 2025-03-29 03:37:48 Hela Djurgårdsfamiljen går samman och gör en insamling i mångmiljonklassen över flera säsonger så vi kan;
1) Köpa Östermalms IP
2) Bygga vår egen arena på Östermalms IP med flera olika våningsplan där samtliga Djurgårdsföreningar kan husera. En riktig Djurgårdsborg. Högst upp fotbollsplan, längst ner ishockey, däremellan sporthall(ar). Angränsande till arenan är det träningsarenor/uppvärmning. Påkostade omklädningsrum a lá La Liga. Serveringstillstånd där en del av inkomsten direkt går till föreningen, och även öppet vid bortamatcher så alla Djurgårdare alltid har en samlingspunkt.

Se nu till att någon av oss vinner Eurojackpot så är saken biff.
Lösa finansiering är det absolust minsta problemet med ett sånt här projekt. När vi ville bygga en egen arena på Östermalms IP för 15 år sedan så lovade vi ju att finansiera hela kalaset själva men fick ändå nej. Det finns mer än ett par miljardärer som är djurgårdare. Pengar är inte problemet.
Expert.
Skriv svar