Säger en del ja.
Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
Ja alltså, svårt att kritisera Wikegård här för han berättade ju exakt hur det låg till.GULD skrev: ↑2025-02-03 22:32:21Mattias_87 skrev: ↑2025-02-03 21:59:18 Med tanke på Wikens uppdatering idag blir det nog ingen värvning. Fick stora "död-marknad" vibbar.
Ja det känns som nu Dog insamling gnistan
Typ sista hoppet dog
Folk visste att det ev inte skulle bli något men
99 av 100 levde på hoppas
Och det kommer att kännas meningslöst och svårare i framtiden att få till trotts att det uttalades
Folk kommer att ha det i åtanke i alla fall
Men jag håller med det kommer bli oerhört tufft.
Kör man en ny insamling så bör vi ha ett namn nästa gång annars kommer folk tröttna.
Till skillnad mot er andra så tror jag dock det kommer dyka upp en spelare. Jag får motsatt känsla av klippet och det som publicerades nyligen på Targetaid-sidan.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-02-03 22:50:34Ja alltså, svårt att kritisera Wikegård här för han berättade ju exakt hur det låg till.GULD skrev: ↑2025-02-03 22:32:21Mattias_87 skrev: ↑2025-02-03 21:59:18 Med tanke på Wikens uppdatering idag blir det nog ingen värvning. Fick stora "död-marknad" vibbar.
Ja det känns som nu Dog insamling gnistan
Typ sista hoppet dog
Folk visste att det ev inte skulle bli något men
99 av 100 levde på hoppas
Och det kommer att kännas meningslöst och svårare i framtiden att få till trotts att det uttalades
Folk kommer att ha det i åtanke i alla fall
Men jag håller med det kommer bli oerhört tufft.
Kör man en ny insamling så bör vi ha ett namn nästa gång annars kommer folk tröttna.
Till skillnad mot er andra så tror jag dock det kommer dyka upp en spelare. Jag får motsatt känsla av klippet och det som publicerades nyligen på Targetaid-sidan.
Ja hoppas oxå
Vill ha något som sänder singnaler i hela HA
Något som smular sönder konkurrenterna s värvningar
Fan vad bra det skulle vara
Wiken har säkert något på gång och ett jävla bra pokerface
kanske väntar på någon detalj
The DIF ONE
Silly Season 2024/25
Ställer ju egentligen vad som helst hellre än Andrén i ett slutspel. Köp loss bästa målvakten i div 1 i så fall.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Fick jag även förra uppdateringen. Pliktskyldiga svar och snack om att pengarna ” annars sparas”.Mattias_87 skrev: ↑2025-02-03 21:59:18 Med tanke på Wikens uppdatering idag blir det nog ingen värvning. Fick stora "död-marknad" vibbar.
Men inte Wikens fel. Sedan är det ju så att vi sitter på en bred och bra trupp, finns ingen mening att panikvärva och då blir ju marknaden ännu tunnare.
Jag står fast vi att det är Mantas som är huvudspåret, eller varit huvudspåret.
Inte omöjligt att Leksand agerar, annars tror jag vi sitter lugna i båten.
Samtidigt, det brukar börja klia hos kassörerna när deadline närmar sig på riktigt. Kommande säsong är ju redan delvis igång och många lag behöver påfyllning av både pengar och spelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Hur mycket jag än gillar vad han gjort hittills så jo, att inte säkra upp målvaktssidan i tid är hans fel. Det kan inte finnas en Djurgårdare, särskilt inte sportchef, som inte är smärtsamt medveten om att vi hade spelat i SHL för två säsonger sen om inte Lindbom gått sönder.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-04 07:23:11Men inte Wikens fel.Mattias_87 skrev: ↑2025-02-03 21:59:18 Med tanke på Wikens uppdatering idag blir det nog ingen värvning. Fick stora "död-marknad" vibbar.
Inte nog med att Andrén inte levererat spelmässigt, nu verkar han dessutom inte ens kry. Ska vi gå in i slutspel med en 21-åring som blandat och gett uppbackad av en skadad målvakt som när som helst kan släppa in vad som helst?
Vi kan ha full spelmissig kontroll på en tät match där ett höstlöv från blå med fri sikt förändrar allt. Om Andrén står i en direkt avgörande match finns det väl ingen frisk Djurgårdare som inte skulle skita på sig så fort motståndaren passerar rödlinjen. Det är sadistisk tortyr.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-02-04 08:19:54, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
-
Silly Season 2024/25
Exakt så. Att han inte hittar en målvakt såhär sent, nej, det kan vi inte skylla på honom. Nu är marknaden som den är. Men hans envishet satte honom i den här positionen. Dessutom startade han insamlingen alldeles för sent.DIF_Soldier skrev: ↑2025-02-04 08:12:07Hur mycket jag än gillar vad han gjort hittills så jo, att inte säkra upp målvaktssidan i tid är hans fel. Det kan inte finnas en Djurgårdare, särskilt inte sportchef, som inte är smärtsamt medveten om att vi hade spelat i SHL för två säsonger sen om inte Lindbom gått sönder.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-04 07:23:11Men inte Wikens fel.Mattias_87 skrev: ↑2025-02-03 21:59:18 Med tanke på Wikens uppdatering idag blir det nog ingen värvning. Fick stora "död-marknad" vibbar.
Skulle det vara så att SHL-platsen faller på målvaktspositionen då är det Wiken som får stå för det. Helt enkelt.
-
Silly Season 2024/25
Så är det, vid en kort avstämning. Så han kan "inte trolla". Men att inte löst Andren situationen innan säsongen/tidigare, är hans ansvar .DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-02-04 08:19:38Exakt så. Att han inte hittar en målvakt såhär sent, nej, det kan vi inte skylla på honom. Nu är marknaden som den är. Men hans envishet satte honom i den här positionen. Dessutom startade han insamlingen alldeles för sent.DIF_Soldier skrev: ↑2025-02-04 08:12:07Hur mycket jag än gillar vad han gjort hittills så jo, att inte säkra upp målvaktssidan i tid är hans fel. Det kan inte finnas en Djurgårdare, särskilt inte sportchef, som inte är smärtsamt medveten om att vi hade spelat i SHL för två säsonger sen om inte Lindbom gått sönder.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-04 07:23:11Men inte Wikens fel.Mattias_87 skrev: ↑2025-02-03 21:59:18 Med tanke på Wikens uppdatering idag blir det nog ingen värvning. Fick stora "död-marknad" vibbar.
Skulle det vara så att SHL-platsen faller på målvaktspositionen då är det Wiken som får stå för det. Helt enkelt.
Men han har 11dgr på sig. Samt ett slutspel på sig att visa.
Att han hade rätt från början,till slut!
Silly Season 2024/25
Samtidigt är väl knappast en sån som tex Mantas aktuell i det här fallet. Så hur marknaden ser ut är ju lite olika från fall till fall, även om det är på samma position det letas nyförvärv.
Silly Season 2024/25
Jag undrar lite hur det blir Wikens fel om vi inte förstärker med en målvakt? Har det funnits några bättre alternativ i början av säsongen, ja absolut. Finns det några alternativ som är bättre än Andrén just nu, ja absolut. Men vi behöver en målvakt som är bättre än Hävelid för att det ska tillföra något. Annars är det som att vaska pengarna och det är precis det Wiken inte gör. Wiken är inte KG. Det är svåra ekonomiska tider vilket inte kan ha gått något förbi då ska man verkligen inte skriva nya kontrakt utan eftertanke. Jag har fullt förtroende för att Wiken gör det som är absolut för DIF Hockey.
Man måste lita på processen.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
-
Silly Season 2024/25
Du svarar ju på frågan själv. "Har det funnits några bättre alternativ i början av säsongen, ja absolut."agne skrev: ↑2025-02-04 09:02:35 Jag undrar lite hur det blir Wikens fel om vi inte förstärker med en målvakt? Har det funnits några bättre alternativ i början av säsongen, ja absolut. Finns det några alternativ som är bättre än Andrén just nu, ja absolut. Men vi behöver en målvakt som är bättre än Hävelid för att det ska tillföra något. Annars är det som att vaska pengarna och det är precis det Wiken inte gör. Wiken är inte KG. Det är svåra ekonomiska tider vilket inte kan ha gått något förbi då ska man verkligen inte skriva nya kontrakt utan eftertanke. Jag har fullt förtroende för att Wiken gör det som är absolut för DIF Hockey.
Ingen förväntade sig nog att han skulle hitta en målvakt efter insamlingen drog igång. Men nu har han satt sig i en sits där marknaden är betydligt sämre. Klart det blir hans fel, det är ingen annan som har det ansvaret. Han agerade för sent helt enkelt.
Det behöver inte komma in en målvakt som man vet på förhand är bättre än Hävelid. Det räcker med att ta in en målvakt som är bättre än Andrén.
Silly Season 2024/25
Alberget1891 skrev: ↑2025-02-03 22:38:40Förstärka e.v yes. Annars går det tills nästa säsong.GULD skrev: ↑2025-02-03 22:33:58Bra som fanAlberget1891 skrev: ↑2025-02-03 22:13:02Galet bra. Föreningen mår bra hittils! Ännu bättre än för 2 år sedan t.ex..Osten östlund skrev: ↑2025-02-03 22:11:28Alberget1891 skrev: ↑2025-02-03 22:09:14
Hoppas på målvakt som sakt. Allt annat känns tryggt runt om laget.
Uppdateringen.
Djurgårdhjärtat har dragit in 1,5 miljoner!
Öka nu Wiken, ingen kommer ihåg en förlorare!
Men vad går djurgårds hjärtat s pengar till ?
Spelar inköp ?
Går väl till hela verksamheten, inkl. dam?
Senast redigerad av Tabarnak den 2025-02-04 09:39:08, redigerad totalt 1 gånger.
-
Silly Season 2024/25
agne skrev: ↑2025-02-04 09:02:35 Jag undrar lite hur det blir Wikens fel om vi inte förstärker med en målvakt? Har det funnits några bättre alternativ i början av säsongen, ja absolut. Finns det några alternativ som är bättre än Andrén just nu, ja absolut. Men vi behöver en målvakt som är bättre än Hävelid för att det ska tillföra något. Annars är det som att vaska pengarna och det är precis det Wiken inte gör. Wiken är inte KG. Det är svåra ekonomiska tider vilket inte kan ha gått något förbi då ska man verkligen inte skriva nya kontrakt utan eftertanke. Jag har fullt förtroende för att Wiken gör det som är absolut för DIF Hockey.
Vi litar på processen nu, så får vi utvärdera i maj!
Men visst, blir det uppenbart att vi faller på målvaktssidan i slutspelet.
Så kanske han skulle köpt ut Andren istället för Schlyter/Gradin.
"Men det är alltid lättare med facit i hand"!
Fakta är att:
- Det är 11 dgr kvar.
- 1,5 miljoner Djurgårdshjärtat
- 1,1 miljoner stridskassan
- Företag/supportrar som är redo ifall Wiken behöver mer.
"Så nån jävla naiv slips borde vi kunna lura hit i 2 månader"!?
Silly Season 2024/25
Tabarnak skrev: ↑2025-02-04 09:34:06Alberget1891 skrev: ↑2025-02-03 22:38:40Förstärka e.v yes. Annars går det tills nästa säsong.GULD skrev: ↑2025-02-03 22:33:58Bra som fanAlberget1891 skrev: ↑2025-02-03 22:13:02Galet bra. Föreningen mår bra hittils! Ännu bättre än för 2 år sedan t.ex..Osten östlund skrev: ↑2025-02-03 22:11:28
Uppdateringen.
Djurgårdhjärtat har dragit in 1,5 miljoner!
Öka nu Wiken, ingen kommer ihåg en förlorare!
Spelar inköp ?
Går väl till hela verksamheten, inkl. dam?
Saxat från deras sida.Hur vet ni vad Djurgården använder pengarna till?
Vi har helt enkelt kommit överens med Djurgårdens ledning om att pengarna helt ska gå till den sportsliga verksamheten för herrlaget. Spelare kostar pengar i form av lön och i förekommande fall sign-on och så vidare. Ju bättre spelare, desto fler segrar.
-
Silly Season 2024/25
Dom använder pengarna till det dom tror på.supreme skrev: ↑2025-02-04 09:41:33Tabarnak skrev: ↑2025-02-04 09:34:06Alberget1891 skrev: ↑2025-02-03 22:38:40Förstärka e.v yes. Annars går det tills nästa säsong.GULD skrev: ↑2025-02-03 22:33:58Bra som fanAlberget1891 skrev: ↑2025-02-03 22:13:02
Galet bra. Föreningen mår bra hittils! Ännu bättre än för 2 år sedan t.ex..
Spelar inköp ?
Går väl till hela verksamheten, inkl. dam?Saxat från deras sida.Hur vet ni vad Djurgården använder pengarna till?
Vi har helt enkelt kommit överens med Djurgårdens ledning om att pengarna helt ska gå till den sportsliga verksamheten för herrlaget. Spelare kostar pengar i form av lön och i förekommande fall sign-on och så vidare. Ju bättre spelare, desto fler segrar.
Men tror många som skänker via Djurgårdshjärtat. Vill att det går till herrlaget, är den uppfattningen jag har fått. Samt dom jag känner, som är med.
Nyemissionen bl a var mer riktat till hela föreningen.
Målsättningen är SHL, allt annat är ett misslyckande. Gällande det sportsliga.