Fotbolls-EM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
djjjj

Inlägg av djjjj »

Kojak skrev:PINSAMT!

Och också så jävla svenskt! Sverige förlorade mot ett bättre lag och nu skylls det på domaren för att Sverige borde ha haft en frispark i momentet innan segermålet. Visst, jättebra... Feta stora rubriker från Expressen och Aftonbladet, men samtliga verkar glömma två viktiga detaljer:

1. Första halvleken borde Spanien haft straff då en svensk försvarare hoppar in i ryggen på en spansk spelare. Solklar straff som domaren väljer att blunda för.

2. En hands i straffområdet i andra halvlek.

Kort sagt, usla domarinsatser verkar jämna ut sig i detta EM...

För övrigt, domaren var usel. Och personligen är det likgiltigt för mig att Sverige torskade, men det är skönt att inse att vissa "ledande" personer i Camp Sweden får gråta sorgetårar nu... Och eventuellt efter Rysslandsmatchen också.
Helt rätt, så jävla typiskt svenskt att skylla ifrån sig.

Åh en sådan härlig dag
Djurgårn tills jag dör
128
Säsongskort: Ja

Inlägg av 128 »

Snackar du om den amerikanska fotbollen?

Gamla fina Djurgår'n vann!

Landslagsfotboll är endast ploj som inte bör tas för seriöst...
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Odburt jag kör väl också då 8)

Grupp A:
Portugal 6
Turkiet 6
Tjeckien 3
Schweiz 3

Grupp B:
Kroatien 9
Tyskland 6
Polen 1
Österrike 1

Grupp C:
Holland 9
Frankrike 2
Rumänien 2
Italien 2

Grupp D:
Spanien 9
Sverige 6
Ryssland 3
Grekland 0

Q1 Portugal - Tyskland X (Portugal vinner i straffläggning)
Q2 Kroatien - Turkiet 1
Q3 Holland - Sverige 1
Q4 Spanien - Frankrike 1

S1 Portugal - Kroatien X (Kroatien vinner efter övertid)
S2 Holland - Spanien 2

F Kroatien - Spanien X (Spanien vinner i straffläggning)
Kojak

Inlägg av Kojak »

Ska faktiskt erkänna att det blir spännande på onsdag.

Kommer Sverige spela 0-0..? Eller kommer de försöka vinna? Det är ju ändå osäkert med Zlatans medverkan..

Ha en bra vecka nu!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Tycker att morgondagen ser mer spännande ut.

Hur står det till med Hollands moral, Klaas Jan Huntelaar, Robben?

Vem vinner, Frankrike, Italien, kryss?

Mutu, frälser han Rumänien igen? Kom ihåg att Ooijer och Matijsen säkert vilar, Brockhorst har sprungit livet ur sig i två matcher och en 33-åring vilar säkert gärna lite extra.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

odburt skrev:Tycker att morgondagen ser mer spännande ut.

Mutu, frälser han Rumänien igen? Kom ihåg att Ooijer och Matijsen säkert vilar, Brockhorst har sprungit livet ur sig i två matcher och en 33-åring vilar säkert gärna lite extra.
Holland vilar nästan hela startelvan från de tidigare matcherna. Lutar åt att Rumänien kan ta hem det här och gå vidare före Frankrike och Italien. Skulle sitta så skönt om båda dem här kunde åka ut.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Struten skrev:

Holland vilar nästan hela startelvan från de tidigare matcherna. Lutar åt att Rumänien kan ta hem det här och gå vidare före Frankrike och Italien. Skulle sitta så skönt om båda dem här kunde åka ut.
Hade du haft koll på Hollands trupp så hade du hajat direkt vad jag menade. Kul att se att även Huntelaar är i god form och en fullgod ersättare till Nistelrooy om man anpassar spelet därefter.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

odburt skrev:
Struten skrev:

Hade du haft koll på Hollands trupp så hade du hajat direkt vad jag menade. Kul att se att även Huntelaar är i god form och en fullgod ersättare till Nistelrooy om man anpassar spelet därefter.
Har faktiskt hyfsat koll på hollands trupp då jag följer dem lite mer än vad jag följer andra lag p.g.a att mina kusiner är holländska/svenska. Men jag kan vara en aning trög ibland. :wink:
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Jahapp då var Sverige utslagna. :( Lär väl bli en ny förbundskapten nu? Får väl hoppas Spanien tar guld nu.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

carl-bysen skrev:Jahapp då var Sverige utslagna. :( Lär väl bli en ny förbundskapten nu? Får väl hoppas Spanien tar guld nu.
Lagerbäck måste gå nu. Pinsamt.

Holland eller Portugal vill jag se som slutsegrare. Ryssland, Spanien och Tyskland vill jag ha ut så fort som möjligt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ronaldo den jävla nollan ska inte få några fler priser. Holland isåfall..

Inte ens en ynka kvartsfinal... Pthh.. och dom säger att fotboll är Sveriges nationalsport...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

DIF_Soldier skrev:Ronaldo den jävla nollan ska inte få några fler priser. Holland isåfall..

Inte ens en ynka kvartsfinal... Pthh.. och dom säger att fotboll är Sveriges nationalsport...
Är inte innebandy det då? :wink:
Kojak

Inlägg av Kojak »

Seriöst, svenska fotbollslandslaget är inte bättre än så här.

De som spelade är lite för gamla, lite för mätta. De som inte spelade är lite för unga för att gå in i ett mästerskap. Om sverige vill få tillbaka glansen från 1994 behöver de göra ett gäng förändringar.

Haussen kring svenska fotbollslandslaget måste taggas ner. Om vi ska få in unga spelare i landslaget behöver de lugn och ro och inte känna så stor press från en överambitionerad bonnig svensk publik. Dessutom måste förändringar kring matcherna och supportrarna komma till, annars så kommer mitt intresse för landslaget aldrig bli någonting.

Sverige förlorade. So what? Hörde ni alla jävla ursäkter om att Lagerbäck inte coachade, Zlatans knä var inte helt OK och någon spelade hade säkert brutit nageln.. Vad vet jag. Ursäkter, ursäkter och mer usla ursäkter!

Även om jag inte tokjublar eller tokgråter åt sveriges förlust måste jag ändå säga att jag är glad åt att den svenska supporterkulturen fick ett slag i ansiktet. Jag menar, när jag ser två personer på läktaren igår, varav en utklädd till riktigt ful kvinna (det var en man) och en till en ful kyckling eller någon annan tråkig fågel... Då behövs inga ord mer kring hur bonnig supporterkulturen är kring svenska landslag.

Jag har inget mer att tillägga!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Nu kommer jag hålla på Portugal..
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

carl-bysen skrev:
DIF_Soldier skrev:Ronaldo den jävla nollan ska inte få några fler priser. Holland isåfall..

Är inte innebandy det då? :wink:

Badminton.
Skriv svar