Statistik

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Simpan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Statistik

Inlägg av Simpan »

Vet någon om nån bra sida där man kan kolla mer avancerad statistik? Har för mig att det fanns på hockeyallsvenskans hemsida förra säsongen men kan inte hitta något där nu! Gärna inte något man måste betala för dock! :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Statistik

Inlägg av Jim Morrison »

Simpan skrev: 2024-10-05 10:30:17 Vet någon om nån bra sida där man kan kolla mer avancerad statistik? Har för mig att det fanns på hockeyallsvenskans hemsida förra säsongen men kan inte hitta något där nu! Gärna inte något man måste betala för dock! :)
https://hockeysiffror.se/ är den som finns tillgänglig. Där kan du se statistik för alla enskilda matcher gratis men för att få tillgång till allt är det en liten slant för att bli Patreon. Ingen större kostnad dock.

Sedan har den nog inte en lika pålitlig modell som exempelvis sportlogiq som klubbarna använder men den ger väl en bra fingervisning åtminstone.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Simpan

Statistik

Inlägg av Simpan »

Jim Morrison skrev: 2024-10-05 11:07:48
Simpan skrev: 2024-10-05 10:30:17 Vet någon om nån bra sida där man kan kolla mer avancerad statistik? Har för mig att det fanns på hockeyallsvenskans hemsida förra säsongen men kan inte hitta något där nu! Gärna inte något man måste betala för dock! :)
https://hockeysiffror.se/ är den som finns tillgänglig. Där kan du se statistik för alla enskilda matcher gratis men för att få tillgång till allt är det en liten slant för att bli Patreon. Ingen större kostnad dock.

Sedan har den nog inte en lika pålitlig modell som exempelvis sportlogiq som klubbarna använder men den ger väl en bra fingervisning åtminstone.
Tack så mycket!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Statistik

Inlägg av Jim Morrison »

Intressant lyssning om oss. Vi är det bästa laget i serien sett till underliggande och vår tabellplacering motsvarar inte hur vi presterat.

Dom är väldigt skeptiska till Ortio dock och tycker vi ska sitta lugnt i båten vad gäller Andrén för att han presterat bra under tidigare säsonger och bör komma upp i nivå.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Statistik

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2024-10-23 11:24:30 Intressant lyssning om oss. Vi är det bästa laget i serien sett till underliggande och vår tabellplacering motsvarar inte hur vi presterat.

Dom är väldigt skeptiska till Ortio dock och tycker vi ska sitta lugnt i båten vad gäller Andrén för att han presterat bra under tidigare säsonger och bör komma upp i nivå.

Tycker samma. Inte för att Ortio skulle vara en kass förstärkning i sig utan mer för att det kan var en bra gamble att vänta och se till vårkanten om det ser stabilt ut eller om det finns utrymme att värva in något riktigt bra när toppklubbar högre upp i näringskedjan spikat sina förstaslipsar inför deadline.

Nu är det alltid en risk att stå över. För det kan vara så att marknaden är stendöd framåt snösmältningen och får vi då en skada eller dipp så står vi där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se

Statistik

Inlägg av m0ng00se »

nån som sitter på stats från mötet mot BIKBOK I helgen?

Var det bara jag som tyckte vi var bättre, tyngre, hade mer spel, bättre lägen osv? Tänkte om underliggande statsen säger samma sak?

nått lär ju BIKBOK gjort bra då dom defakto hade ledningen 3ggr i matchen men vi lyckades hämta upp det. starkt!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Statistik

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

m0ng00se skrev: 2025-02-03 13:09:32 nån som sitter på stats från mötet mot BIKBOK I helgen?

Var det bara jag som tyckte vi var bättre, tyngre, hade mer spel, bättre lägen osv? Tänkte om underliggande statsen säger samma sak?

nått lär ju BIKBOK gjort bra då dom defakto hade ledningen 3ggr i matchen men vi lyckades hämta upp det. starkt!
Instämmer helt. Vi var det klart bättre laget. De fick däremot sina mål i rätt lägen och vi fick hela tiden kämpa för att komma ikapp.
Vi fick inget "gratis".
Möjligen att vi var lite väl runda i anfallszon.

Så jag håller med, vore intressant att se statistiken. Var vi bättre? :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Knickedick

Statistik

Inlägg av Knickedick »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-02-03 13:21:16
m0ng00se skrev: 2025-02-03 13:09:32 nån som sitter på stats från mötet mot BIKBOK I helgen?

Instämmer helt. Vi var det klart bättre laget. De fick däremot sina mål i rätt lägen och vi fick hela tiden kämpa för att komma ikapp.
Vi fick inget "gratis".

Vore otroligt intressant att se statistiken i 5v5. Min upplevelse är att matchen kändes väldig svårbedömd och sönderryckt av utvisningar.
Tror vi känns tyngre då vi har numerärt överläge mycket av tiden. Samt att vi gör det otroligt bra i boxplay. Jag tycker det är svårt att ha en bild av vem som egentligen hade övertag i 5v5 när matchbilden blev som den blev. Samt att det är en otroligt grisig match där det egentligen borde vart många fler utvisningar.
Senast redigerad av Knickedick den 2025-02-03 13:55:25, redigerad totalt 1 gånger.
Felix.32

Statistik

Inlägg av Felix.32 »

Knickedick skrev: 2025-02-03 13:51:57

Vi fick inget "gratis".

Vore otroligt intressant att se statistiken i 5v5. Min upplevelse är att matchen kändes väldig svårbedömd och sönderryckt av utvisningar.
Tror vi känns tyngre då vi har numerärt överläge mycket av tiden. Samt att vi gör det otroligt bra i boxplay. Har svårt att bild av vem som egentligen hade övertag i 5v5 när matchbilden blev som den blev. Samt att det är en otroligt grisig match där det egentligen borde vart många fler utvisningar.
I xGF i 5v5 var siffrorna

BIK: 1.25 (men gjorde 3)
DIF: 2.09 (men gjorde 2)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Statistik

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Felix.32 skrev: 2025-02-03 13:52:52
Knickedick skrev: 2025-02-03 13:51:57

Vi fick inget "gratis".

Tror vi känns tyngre då vi har numerärt överläge mycket av tiden. Samt att vi gör det otroligt bra i boxplay. Har svårt att bild av vem som egentligen hade övertag i 5v5 när matchbilden blev som den blev. Samt att det är en otroligt grisig match där det egentligen borde vart många fler utvisningar.
I xGF i 5v5 var siffrorna

BIK: 1.25 (men gjorde 3)
DIF: 2.09 (men gjorde 2)
Då stämde ju magkänslan ganska bra. Sedan tycker jag vi förtjänade att spela mycket pp, inte så att vi hade tur där. Vi fick pp då Biken hade stora svårigheter att annars hänga med, de var tvungna att ligga på gränsen hela tiden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Simpan

Statistik

Inlägg av Simpan »

https://x.com/hockey_siffror/status/191 ... 60163?s=46

Sjuk han är vår kapten! Helt överlägsen statistik både defensivt och offensivt!

Edit: Vet inte hur man får in bild men ni får kolla länken till twitter.
Användarvisningsbild
Rojk

Statistik

Inlägg av Rojk »

Simpan skrev: 2025-05-03 15:08:25 https://x.com/hockey_siffror/status/191 ... 60163?s=46

Byt ut X mot twitter så funkar det.

It's easier to be an asshole to words than to people
Praetori

Statistik

Inlägg av Praetori »

Simpan skrev: 2025-05-03 15:08:25 https://x.com/hockey_siffror/status/191 ... 60163?s=46

Klasspelare som är ett helt hack för bra för HA. Vi kan skatta oss lyckliga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar