Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Jag tycker det mycket riktigt vore huvudlöst att fortsätta ändra hejvilt i kedjorna i jakt efter nån slags teoretisk kemi. Nu har vi två kedjor som funkar klockrent offensivt. Bättre då att testa Klasen och Dick igen när nu dick är tillbaka, de kommer inte behöva bära hela laget nu och det har inte varit så bedrövligt som folk vill få det till. Skiter det sig får man blanda med Rensfeldts formation.
-
Säsongen 2024/25
Inte spelklar före uppehållet, ej i full träning med ljumsken. Ska han ha 2 veckor fys också lär det väl inte bli förrän till sista grundseriematcherna.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-02-01 15:58:43 Vad säger Kimby om Dick? Nära spel?
https://hockeynews.se/nyheter/dick-axel ... -sager-dif
Gör väl inte jättemycket ändå, ska mycket till för att vi inte ska sluta top2 nu vilket nog är viktigast. Dick brukar ju ha noll startsträcka och andra kan få speltid och hållas nöjda.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Jag kan bara svara för mig själv, och jag har inte ändrat hejvilt utan baserat mina val på sånt som funkat tidigare (Thore/Kelleher, Dick/Weigel/Eklund och Rensfeldt-linan). Alla de har spelat ihop förut och producerat.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 14:35:31 Jag tycker det mycket riktigt vore huvudlöst att fortsätta ändra hejvilt i kedjorna i jakt efter nån slags teoretisk kemi. Nu har vi två kedjor som funkar klockrent offensivt. Bättre då att testa Klasen och Dick igen när nu dick är tillbaka, de kommer inte behöva bära hela laget nu och det har inte varit så bedrövligt som folk vill få det till. Skiter det sig får man blanda med Rensfeldts formation.
Och jo, Huddinge-kedjan har varit totalt bedrövlig och jag skulle inte "vaska" tre toppspelare som har sån snigelfart att de inte ens klarar av att passera offensiv blå line och dessutom är en fullständig säkerhetsrisk bakåt. Dick och Klasen vaggar in varandra i nåt slags offensivt fisljummet skönlir utan att varken trampa på eller jobba hemåt och spelar med total vattenskalle. Krüger får sköta både backcheck och forecheck med de där två bredvid sig, ett ansvar som blir för tufft även för en sån som honom. Vet inte hur många 2 mot 1 de släppte till senast de fick äran.
De funkar däremot i 5 mot 4 där de i princip står parkerade på varsin halfwall, även om jag hellre ser Kelleher före Dick i PP1 (rätt vinkel på klubban för direktskott, bättre speed). Dick kan då ta Klasens plats i PP2. Som han varit nu har han klubban jävligt awkward som leftare på vänstersidan. Dick kommer ännu mer till sin rätt på en högerkant med Eklund i slottet, Costmar till vänster, Weigel i mitten och Hävelid på point.
Så nej, det allra mest huvudlösa vore att spela de två ihop, trots bekostnad på andra nu fungerande kedjor.
Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
Håller inte med, även om jag inte heller ser något självändamål med Huddingekedjan så är bästa beskrivning enligt mig att den varit upp och ner. Inte tillräckligt för att vara en tokbärande förstakedja men de behöver de inte vara heller.DIF_Soldier skrev: ↑2025-02-01 16:52:39Jag kan bara svara för mig själv, och jag har inte ändrat hejvilt utan baserat mina val på sånt som funkat tidigare (Thore/Kelleher, Dick/Weigel/Eklund och Rensfeldt-linan). Alla de har spelat ihop förut och producerat.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 14:35:31 Jag tycker det mycket riktigt vore huvudlöst att fortsätta ändra hejvilt i kedjorna i jakt efter nån slags teoretisk kemi. Nu har vi två kedjor som funkar klockrent offensivt. Bättre då att testa Klasen och Dick igen när nu dick är tillbaka, de kommer inte behöva bära hela laget nu och det har inte varit så bedrövligt som folk vill få det till. Skiter det sig får man blanda med Rensfeldts formation.
Och jo, Huddinge-kedjan har varit totalt bedrövlig och jag skulle inte "vaska" tre toppspelare som har sån snigelfart att de inte ens klarar av att passera offensiv blå line och dessutom är en fullständig säkerhetsrisk bakåt. Dick och Klasen vaggar in varandra i nåt slags offensivt fisljummet skönlir utan att varken trampa på eller jobba hemåt och spelar med total vattenskalle. Krüger får sköta både backcheck och forecheck med de där två bredvid sig, ett ansvar som blir för tufft även för en sån som honom. Vet inte hur många 2 mot 1 de släppte till senast de fick äran.
De funkar däremot i 5 mot 4 där de i princip står parkerade på varsin halfwall, även om jag hellre ser Kelleher före Dick i PP1 (rätt vinkel på klubban för direktskott, bättre speed). Dick kan då ta Klasens plats i PP2. Som han varit nu har han klubban jävligt awkward som leftare på vänstersidan. Dick kommer ännu mer till sin rätt på en högerkant med Eklund i slottet, Costmar till vänster, Weigel i mitten och Hävelid på point.
Så nej, det allra mest huvudlösa vore att spela de två ihop, trots bekostnad på andra nu fungerande kedjor.
Vi behöver ta tiden fram till dick är tillbaka att rida på vågen och sätta några kedjor. Inte kasta om precis innan slutspelet.
Vi har nog lyxen att ge Huddingegubbarna en chans till nu när Dicken är tillbaka eftersom de inte behöver bära. Funkar det dåligt kan vi blanda in Rensfeldt och ha 4 offensivt kapabla kedjor. Sen lär väl aldrig alla vara friska så det kanske löser sig själv.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Åtta av tio resterande matcher är på Hovet sista tio omgångarna. Det borde ändå vara positivt att slippa resa runt så mycket sista tiden även fast vi är bra på bortais.
Avskaffa tre mot tre.
-
Säsongen 2024/25
Bik möter kalmar och ssk kommande, viktigt att dom tappar poäng i ngn av dem. Annars blir det nog svårt att ta 1:a platsen!
Vi måste sluta tramsa med råttorna!
Säsongen 2024/25
Kan ju lika gärna tappa mot aik och BjörklövenOsten östlund skrev: ↑2025-02-01 22:27:55 Bik möter kalmar och ssk kommande, viktigt att dom tappar poäng i ngn av dem. Annars blir det nog svårt att ta 1:a platsen!
It's easier to be an asshole to words than to people
-
Säsongen 2024/25
Hoppas, men desto tidigare ju bättre!Rojk skrev: ↑2025-02-01 22:28:46Kan ju lika gärna tappa mot aik och BjörklövenOsten östlund skrev: ↑2025-02-01 22:27:55 Bik möter kalmar och ssk kommande, viktigt att dom tappar poäng i ngn av dem. Annars blir det nog svårt att ta 1:a platsen!
Tänk Linköping-HV negativt kval, fy fan vilken dröm. Att få byta med någon av dem. Helst hv!
-
Säsongen 2024/25
LHC får gärna åk ur. Deras tur nu. HV kommer pumpa in pengar om dom ramlar ner igen.Osten östlund skrev: ↑2025-02-01 22:36:01Hoppas, men desto tidigare ju bättre!Rojk skrev: ↑2025-02-01 22:28:46Kan ju lika gärna tappa mot aik och BjörklövenOsten östlund skrev: ↑2025-02-01 22:27:55 Bik möter kalmar och ssk kommande, viktigt att dom tappar poäng i ngn av dem. Annars blir det nog svårt att ta 1:a platsen!
Tänk Linköping-HV negativt kval, fy fan vilken dröm. Att få byta med någon av dem. Helst hv!
Säsongen 2024/25
Lhc, sen plockar vi hultsrömAlberget1891 skrev: ↑2025-02-01 22:43:01LHC får gärna åk ur. Deras tur nu. HV kommer pumpa in pengar om dom ramlar ner igen.Osten östlund skrev: ↑2025-02-01 22:36:01Hoppas, men desto tidigare ju bättre!Rojk skrev: ↑2025-02-01 22:28:46Kan ju lika gärna tappa mot aik och BjörklövenOsten östlund skrev: ↑2025-02-01 22:27:55 Bik möter kalmar och ssk kommande, viktigt att dom tappar poäng i ngn av dem. Annars blir det nog svårt att ta 1:a platsen!
Säsongen 2024/25
Skulle velat ta varenda jävla Djurgårdare som var på plats i Nobelhallen i hand och tacka för showen, HYLL!
Säsongen 2024/25
Kan ta på mig materialare..BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-01 08:51:17Inte lätt, men jag gör ett försök.
1:a
LHO- daniel - Jim M
Magnutz - Praetori
”Gubbfemma”, massvis av rutin, blir nog bra snack på isen, en leading line.
2: a
#10 - manijock - sensei
Diftobbe - captcash
En checking line, jobbiga att möta för motståndarna.
3:e
Difluwi - klintan- espenK
Mattias 87 - mb81
Skulle lika gärna vara förstafemma, massvis av klass i denna femma.
4:e
SirDIFalot - minalman- ciirree
Difsoldier - Vikas
Förstafemma i vilket av de övriga lagen som helst. Bästa femma i slutspelet?
Målvakterna då? Jag ställer Daniel942 eftersom han har snyggast slips.
Sauron får slåss om förstaspaden, hans gloria är redan på sned.
Övriga har helt enkelt spelat för få matcher ( för lite inlägg). Aktuella vid skador.
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Fan heller! Han och Ljungh ska inte komma krypande!#10 skrev: ↑2025-02-01 23:18:22Lhc, sen plockar vi hultsrömAlberget1891 skrev: ↑2025-02-01 22:43:01LHC får gärna åk ur. Deras tur nu. HV kommer pumpa in pengar om dom ramlar ner igen.Osten östlund skrev: ↑2025-02-01 22:36:01Hoppas, men desto tidigare ju bättre!Rojk skrev: ↑2025-02-01 22:28:46Kan ju lika gärna tappa mot aik och BjörklövenOsten östlund skrev: ↑2025-02-01 22:27:55 Bik möter kalmar och ssk kommande, viktigt att dom tappar poäng i ngn av dem. Annars blir det nog svårt att ta 1:a platsen!
Går vi upp ska vi bygga nya DIF, inte ta in gammal skit som Tom Nilsson m.fl. som ska skrävla om vilka djurgårdare de är och vända ryggen till så fort det skiter sig. Vill aldrig mer se dem. Nytt blod
Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
Bara acceptera hur verkligheten ser ut soldaten, vi får vara nöjda med allt vi kan fåDIF_Soldier skrev: ↑2025-02-02 00:10:12Fan heller! Han och Ljungh ska inte komma krypande!#10 skrev: ↑2025-02-01 23:18:22Lhc, sen plockar vi hultsrömAlberget1891 skrev: ↑2025-02-01 22:43:01LHC får gärna åk ur. Deras tur nu. HV kommer pumpa in pengar om dom ramlar ner igen.Osten östlund skrev: ↑2025-02-01 22:36:01Hoppas, men desto tidigare ju bättre!
Går vi upp ska vi bygga nya DIF, inte ta in gammal skit som Tom Nilsson m.fl. som ska skrävla om vilka djurgårdare de är och vända ryggen till så fort det skiter sig. Vill aldrig mer se dem. Nytt blod