Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Skulle vara kul att se laguppställningen av forumet om vi har alla friska. Är inte själv säker på vad jag hade ställt upp med
Säsongen 2024/25
Enkelt. Dagsform, utöver 3e. Den rör ni fan inte.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 2024/25
Enligt mig :
Costmar-Krüger-Klasen
Kelleher-Thoresen-Dick
Eklund-Weigel-Frondell
Blomgren-Rensfeldt-Grewe
Sissons-Berg
Hävelid-Blixt
Tychonick-Krogdahl
Hammarlund-Ragge
Larsson som 13:e Forward.
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Tycker Costmars fart och fina skott kan komma till nytta. Thoresens hockeyIQ är enormt så han skulle klara centerpositionen utan tvekan!#10 skrev: ↑2025-01-31 22:33:12Intressant, du kör costmar på kant och Thore center
Säsongen 2024/25
Absolut, frågan är vem som höjer/sänker sig mest/minst på den rockaden, jag vet ejPettsson skrev: ↑2025-01-31 22:34:41Tycker Costmars fart och fina skott kan komma till nytta. Thoresens hockeyIQ är enormt så han skulle klara centerpositionen utan tvekan!#10 skrev: ↑2025-01-31 22:33:12Intressant, du kör costmar på kant och Thore center
Säsongen 2024/25
Viss risk att det påverkar negativt såklart, men jag är allergisk mot "Huddingekedjan" med Dick-Krüger-Klasen...
Säsongen 2024/25
Kelleher-Kruger-klasen
Thore-costmar-dick
Tredje
Blomman-renen-Grewe
Backar top 6
Thore-costmar-dick
Tredje
Blomman-renen-Grewe
Backar top 6
Säsongen 2024/25
Nä, fast hade varit intressant att se en pånyttfödd Weigel med Klasen och Axelsson ngn match
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Inte lätt, men jag gör ett försök.
1:a
LHO- daniel - Jim M
Magnutz - Praetori
”Gubbfemma”, massvis av rutin, blir nog bra snack på isen, en leading line.
2: a
#10 - manijock - sensei
Diftobbe - captcash
En checking line, jobbiga att möta för motståndarna.
3:e
Difluwi - klintan- espenK
Mattias 87 - mb81
Skulle lika gärna vara förstafemma, massvis av klass i denna femma.
4:e
SirDIFalot - minalman- ciirree
Difsoldier - Vikas
Förstafemma i vilket av de övriga lagen som helst. Bästa femma i slutspelet?
Målvakterna då? Jag ställer Daniel942 eftersom han har snyggast slips.
Sauron får slåss om förstaspaden, hans gloria är redan på sned.
Övriga har helt enkelt spelat för få matcher ( för lite inlägg). Aktuella vid skador.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Ska du inte själv in nånstans? Minalman verkar ju dessutom lagt grillorna på hyllan :/BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-01 08:51:17Inte lätt, men jag gör ett försök.
LHO- daniel - Jim M
Magnutz - Praetori
#10 - manijock - sensei
Diftobbe - captcash
Mattias 87 - mb81
Difsoldier - Vikas
Övriga har helt enkelt spelat för få matcher ( för lite inlägg). Aktuella vid skador.
För övrigt kan jag väl för fan inte spela med Vikas, lär sluta med en Scott Stevens-blindside på egen spelare efter att jag hört hans konstanta jävla gnäll på precis allt. Hört talas om locker room cancer?

Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
BOMBOM är väl given på coachbänken?DIF_Soldier skrev: ↑2025-02-01 11:02:39Ska du inte själv in nånstans? Minalman verkar ju dessutom lagt grillorna på hyllan :/BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-02-01 08:51:17Inte lätt, men jag gör ett försök.
LHO- daniel - Jim M
Magnutz - Praetori
#10 - manijock - sensei
Diftobbe - captcash
Mattias 87 - mb81
Difsoldier - Vikas
För övrigt kan jag väl för fan inte spela med Vikas, lär sluta med en Scott Stevens-blindside på egen spelare efter att jag hört hans konstanta jävla gnäll på precis allt. Hört talas om locker room cancer?![]()
Goes without saying.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Det låter huvudlöst att sära på Frondell-Weigel-Eklund i nuläget. Men uteslutningsmetoden gör att de behövs på olika håll. Nyckeln är att disponera gubbarna rätt.
1. Klasen, Krüger och Axelsson får absolut inte spela ihop. De har inte uträttat ett skit. Tyvärr verkar det som att Larsson är placeholder för Dick i förstakedjan. Kimby verkar ha en störd benägenhet att sätta ihop Klasen och Dick trots att vi knappt gör mål i de matcher de spelat ihop.
2.Thoresen ska spela med Kelleher, punkt.
3. Klasen och Krüger är inte heller särskilt bra tillsammans
4. Axelsson och Klasen är långsamma, så de behöver spelare runt sig som kan driva upp tempot, forechecka och hålla puck.
Viktigt i ett slutspel att ingen kedja tappar tempo pga gubbkondition.
Det gör att Klasen, Krüger och Dick får hamna i varsin kedja.
Thoresen-Krüger-Kelleher
En tydlig leading line som har skött sig bra tillsammans. Enda minuset är att Costmar får flytta på sig. Men Krüger kan stå för samma slit som Costmar gör med de två.
Axelsson-Weigel-Eklund
Weigel och Eklund driver upp tempot medan Dick får lufsa efter. Väl i offensiv zon kan de bita sig fast rejält, där både Weigel och Eklund kan skapa yta till Dick. Eklund och Dick hade dessutom väldigt fin kemi när de lirade.
Frondell-Costmar-Klasen
Om Eklund kan servera Frondell så kan Klasen det också. Costmar står för det hårda jobbet. Ingen gubbjävel left behind.
Blomgren-Rensfeldt-Brodin/Grewe
Larsson
En ren checking line som blir oerhört jobbiga att möta.
Kan vi få in en bidragande center och flytta ut Costmar på vingen vore det en riktig lyx.
Sissons-Berg
Tychonick-Krogdahl
Blixt-Hävelid
Hammarlund
Topp 4 är given och ruggigt stabila. En rightare i varje backpar.
Hammarn och Blixt roterar bredvid Hävelid. Ragge på läktaren som det ser ut nu.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-02-01 12:01:52, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Det här är en riktigt bra laguppställning. Att splittra gubbarna väger tyngre än att hålla kedjor med Frondell-Weigel-Eklund och Grewe-Renen-Brodda (som jag gillade) intakta. Men frågan är vem Costmar ska flytta på om vi skulle få in en ny toppcenter? Jaja, skador kommer komma. I närtid den 12 feb.DIF_Soldier skrev: ↑2025-02-01 11:30:37
Det låter huvudlöst att sära på Frondell-Weigel-Eklund i nuläget. Men uteslutningsmetoden gör att de behövs på olika håll. Nyckeln är att disponera gubbarna rätt.
1. Klasen, Krüger och Axelsson får absolut inte spela ihop. De har inte uträttat ett skit. Tyvärr verkar det som att Larsson är placeholder för Dick i förstakedjan. Kimby verkar ha en störd benägenhet att sätta ihop Klasen och Dick trots att vi knappt gör mål i de matcher de spelat ihop.
2.Thoresen ska spela med Kelleher, punkt.
3. Klasen och Krüger är inte heller särskilt bra tillsammans
4. Axelsson och Klasen är långsamma, så de behöver spelare runt sig som kan driva upp tempot, forechecka och hålla puck.
Viktigt i ett slutspel att ingen kedja tappar tempo pga gubbkondition.
Det gör att Klasen, Krüger och Dick får hamna i varsin kedja.
Thoresen-Krüger-Kelleher
En tydlig leading line som har skött sig bra tillsammans. Enda minuset är att Costmar får flytta på sig. Men Krüger kan stå för samma slit som Costmar gör med de två.
Axelsson-Weigel-Eklund
Weigel och Eklund driver upp tempot medan Dick får lufsa efter. Väl i offensiv zon kan de bita sig fast rejält, där både Weigel och Eklund kan skapa yta till Dick. Eklund och Dick hade dessutom väldigt fin kemi när de lirade.
Frondell-Costmar-Klasen
Om Eklund kan servera Frondell så kan Klasen det också. Costmar står för det hårda jobbet. Ingen gubbjävel left behind.
Blomgren-Rensfeldt-Brodin/Grewe
Larsson
En ren checking line som blir oerhört jobbiga att möta.
Kan vi få in en bidragande center och flytta ut Costmar på vingen vore det en riktig lyx.