Fotbolls-EM
- carl-bysen
jag e på! lite likt min dröm faktiskt...
drömmen: Att köpa upp alla familjebiljetter till Aik Hammarby och fylla med enbart Djurgårdare och göra feta tifot och sjunga ut packen under hela matchen! Fatta najs, tidningen dagen efter
Aik Hammarby 0-0 DIF vann på läktaren!
drömmen: Att köpa upp alla familjebiljetter till Aik Hammarby och fylla med enbart Djurgårdare och göra feta tifot och sjunga ut packen under hela matchen! Fatta najs, tidningen dagen efter
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Jag hade helt ärligt, som jag sa tidigare, hellre sett att Camp Sweden ersattes av ett gäng Österrikare så man slapp se dem. Punkt.
Kroater m.fl. vet inte vad bondestil är eftersom de ligger låångt ifrån de kulturer som finns i västeuropa. Däremot sitter nog engelsmännen och garvar högt hemma i soffan, om de ens orkar kolla på vårt skitlag.
Hoppas att Spanien spelar bländande fotboll ikväll så att packet, förlåt, Sverige blir nervösa och åker emot Ryssland.
Kroater m.fl. vet inte vad bondestil är eftersom de ligger låångt ifrån de kulturer som finns i västeuropa. Däremot sitter nog engelsmännen och garvar högt hemma i soffan, om de ens orkar kolla på vårt skitlag.
Hoppas att Spanien spelar bländande fotboll ikväll så att packet, förlåt, Sverige blir nervösa och åker emot Ryssland.
Najs?! De skall behandlas som luft och ingenting annat. De finns inte!BIBO skrev:jag e på! lite likt min dröm faktiskt...
Sen när blev Djurgården ett land och sen när fick man välja var man föddes?stolpskott skrev:"Jag är inte Svensk - Jag är Djurgårdare." Eller hur var det nu igen?odburt skrev:
Vad jag har att klaga över?! Jag måste se dem i den där jävla rutan och skämmas varje gång över att vara svensk. Till och med Österrikarna måste garva åt oss.
-
Var en smutta ironi i det där, med tanke på ditt PM under dina inlägg.odburt skrev:Sen när blev Djurgården ett land och sen när fick man välja var man föddes?stolpskott skrev:"Jag är inte Svensk - Jag är Djurgårdare." Eller hur var det nu igen?odburt skrev:
Vad jag har att klaga över?! Jag måste se dem i den där jävla rutan och skämmas varje gång över att vara svensk. Till och med Österrikarna måste garva åt oss.

Krossa Spanien!
-
PINSAMT!
Och också så jävla svenskt! Sverige förlorade mot ett bättre lag och nu skylls det på domaren för att Sverige borde ha haft en frispark i momentet innan segermålet. Visst, jättebra... Feta stora rubriker från Expressen och Aftonbladet, men samtliga verkar glömma två viktiga detaljer:
1. Första halvleken borde Spanien haft straff då en svensk försvarare hoppar in i ryggen på en spansk spelare. Solklar straff som domaren väljer att blunda för.
2. En hands i straffområdet i andra halvlek.
Kort sagt, usla domarinsatser verkar jämna ut sig i detta EM...
För övrigt, domaren var usel. Och personligen är det likgiltigt för mig att Sverige torskade, men det är skönt att inse att vissa "ledande" personer i Camp Sweden får gråta sorgetårar nu... Och eventuellt efter Rysslandsmatchen också.
Och också så jävla svenskt! Sverige förlorade mot ett bättre lag och nu skylls det på domaren för att Sverige borde ha haft en frispark i momentet innan segermålet. Visst, jättebra... Feta stora rubriker från Expressen och Aftonbladet, men samtliga verkar glömma två viktiga detaljer:
1. Första halvleken borde Spanien haft straff då en svensk försvarare hoppar in i ryggen på en spansk spelare. Solklar straff som domaren väljer att blunda för.
2. En hands i straffområdet i andra halvlek.
Kort sagt, usla domarinsatser verkar jämna ut sig i detta EM...
För övrigt, domaren var usel. Och personligen är det likgiltigt för mig att Sverige torskade, men det är skönt att inse att vissa "ledande" personer i Camp Sweden får gråta sorgetårar nu... Och eventuellt efter Rysslandsmatchen också.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Okej, nu ska jag försöka vara lite konstruktiv här och tippa utgången av EM. Alla vet nog vad jag tycker om Camp Sweden vid detta laget..
Grupp A:
Portugal 9
Turkiet 6
Tjeckien 3
Schweiz 0
Grupp B:
Kroatien 7
Tyskland 6
Polen 2
Österrike 1
Grupp C:
Holland 7
Frankrike 4
Rumänien 3
Italien 1
Grupp D:
Spanien 9
Sverige 6
Ryssland 3
Grekland 0
Q1 Portugal - Tyskland 1
Q2 Kroatien - Turkiet 1
Q3 Holland - Sverige 1
Q4 Spanien - Frankrike 2
S1 Portugal - Kroatien 1
S2 Holland - Frankrike 1
F Portugal - Holland X (Portugal vinner i straffläggning)
Tänk om det sitter! =)
Grupp A:
Portugal 9
Turkiet 6
Tjeckien 3
Schweiz 0
Grupp B:
Kroatien 7
Tyskland 6
Polen 2
Österrike 1
Grupp C:
Holland 7
Frankrike 4
Rumänien 3
Italien 1
Grupp D:
Spanien 9
Sverige 6
Ryssland 3
Grekland 0
Q1 Portugal - Tyskland 1
Q2 Kroatien - Turkiet 1
Q3 Holland - Sverige 1
Q4 Spanien - Frankrike 2
S1 Portugal - Kroatien 1
S2 Holland - Frankrike 1
F Portugal - Holland X (Portugal vinner i straffläggning)
Tänk om det sitter! =)