Der kommer vara 11 långa nätter där dom drömmer om vad dom aldrig kommer bli. Stolta Djurgårare. Fan vad jag ser fram emot att ta över bonnahålan Karlskoga på lördag.Mattias_87 skrev: ↑2025-01-29 21:28:13 Vi får hoppas Karlskogas 11-dagars uppehåll efter lördag gör dom illa och hamnar ur form.
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
På pappret så finns inte många SHL meriter vad det gäller Bik
Om man ser o jämför med oss NHL Ahl Europa SHL i topp kedjor dessutom
Om man ser o jämför med oss NHL Ahl Europa SHL i topp kedjor dessutom
The DIF ONE
-
Säsongen 2024/25
Möter vi AIK i semin är vi rökt
Säsongen 2024/25
Haha här var det positivt, har svårt att se aik ens gå till semi men men..
Säsongen 2024/25
Det tror jag inte. Vi kommer visa AIK nästa match att Djurgården är inte att leka med.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Tycker vi är favoriter att gå upp.
Kommer det bli lätt? Knappast, finns andra lag som kan gå hela vägen också, typ Bik.
Men de är inga världsmästare och de är inte vi heller.
Men vi har en mycket god chans i vår. Gäller att ta den.
Kommer det bli lätt? Knappast, finns andra lag som kan gå hela vägen också, typ Bik.
Men de är inga världsmästare och de är inte vi heller.
Men vi har en mycket god chans i vår. Gäller att ta den.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Vill inte jinxa något, men har lite samma känsla som när vi mötte Modo i SM-finalen när vi vann (vårt senaste????) guld.
Det finns en viss nerv, men inte direkt orolig. Vi bör gå segrande ur detta. Vi är för tunga. Dessutom tror jag att med tanke på vårt spelarmaterial är vi ett av de lagen som kommer växla upp mest i ett slutspel.
Det finns en viss nerv, men inte direkt orolig. Vi bör gå segrande ur detta. Vi är för tunga. Dessutom tror jag att med tanke på vårt spelarmaterial är vi ett av de lagen som kommer växla upp mest i ett slutspel.
Senast redigerad av Rolv den 2025-01-30 08:44:16, redigerad totalt 1 gånger.
-
Säsongen 2024/25
Tror DIF hockey, tycker det är skönt att slippa favorit snacket ett tag.
Med nuvarande trupp, så är oron.
- Skador på nyckelspelare
- Ork, match varannan dag för + 30 gubbarna
Hoppas nu på 2 bra matcher fre/lör!
Med nuvarande trupp, så är oron.
- Skador på nyckelspelare
- Ork, match varannan dag för + 30 gubbarna
Hoppas nu på 2 bra matcher fre/lör!
Säsongen 2024/25
Näst senaste men i övrigt delar jag din känsla. Sen kan absolut allting hända men jag har också en väldigt god känsla inför kommande slutspel.Rolv skrev: ↑2025-01-30 07:54:28 Vill inte jinxa något, men har lite samma känsla som när vi mötte Modo i SM-finalen när vi vann vårt (senaste????) guld.
Säsongen 2024/25
Sen vi fick igång vårat 5vs5 spel så ser jag ingen som hotar oss över 7 matcher, vi ser tunga och starka ut i 90% av matcherna vi maler ner samtliga lag just nu, vi kan göra sämre insatser någon enstaka match men över det hela så är vi bäst på just nu, vi har bäst statistik mot övrig topplag i ligan vilket jag ser som att vi när vi kommer ur vardagslunken till seriespel så blir det svårt att slå oss.
Säsongen 2024/25
Lugn å fin nu... Jag tror inte på nåt först efter vi vunnit säsongens sista match, blir bara ett nervvrak om jag börjar tänka på att vi klår alla och ett givet avancemang! Det blir aldrig som jag vill här i livet, så ligger lågt 

Säsongen 2024/25
Vill påstå att vårt PP kommer vara nyckeln, får vi igång det så är jag inte orolig, men om det fortsätter hacka så kan det vara det som tippar vågen åt fel håll.
Säsongen 2024/25
Vi slog BIK med 6-3 för en styv månad sedan, 1-0 innan dess, de vann första matchen med 2-1 efter förlängning.
Karlskoga må vara bäst i serien - inga invändningar där - men jag tycker att tror att vi mentalt har ett övertag mot dom.
Det kan bli supertuff serie mot dom i slutspelet (hur fan man nu kan kalla det slutspel och dela ut medaljer när det är en uppflyttningsserie) men jag gillar våra chanser mot Karlskoga avgjort mycket mer än mot Modo och Brynäs tidigare år.
Jag är rätt trygg med att vi slår BIK i en serie över sju matcher.
Karlskoga må vara bäst i serien - inga invändningar där - men jag tycker att tror att vi mentalt har ett övertag mot dom.
Det kan bli supertuff serie mot dom i slutspelet (hur fan man nu kan kalla det slutspel och dela ut medaljer när det är en uppflyttningsserie) men jag gillar våra chanser mot Karlskoga avgjort mycket mer än mot Modo och Brynäs tidigare år.
-
Säsongen 2024/25
Vi slog Brynäs med 3-0 så sent som 27 Januari förra året, sen var det NHL mot Division 3 i finalen i fyra raka matcher.Zam Boni skrev: ↑2025-01-30 09:48:42 Vi slog BIK med 6-3 för en styv månad sedan, 1-0 innan dess, de vann första matchen med 2-1 efter förlängning.
Resultaten nu betyder ingenting.
Sen säger jag inte att jag har rätt och alla andra har fel gällande Karlskoga.
Men att diskutera resultat under säsong samt det här från media att vi skulle vara ett "slutspelslag", det är så oerhört trötta diskussioner.
Vi har hört det förr, både mot Modo och mot Brynäs till vill del.
Säsongen 2024/25
Får flashbackvibbar till den härfryppe skrev: ↑2025-01-30 08:26:39 Sen vi fick igång vårat 5vs5 spel så ser jag ingen som hotar oss över 7 matcher, vi ser tunga och starka ut i 90% av matcherna vi maler ner samtliga lag just nu, vi kan göra sämre insatser någon enstaka match men över det hela så är vi bäst på just nu, vi har bäst statistik mot övrig topplag i ligan vilket jag ser som att vi när vi kommer ur vardagslunken till seriespel så blir det svårt att slå oss.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience