Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 09:39:39
fryppe skrev: 2025-01-28 09:32:59
Boven skrev: 2025-01-28 09:27:36 På tal om centrar i ICEHL, här är 2 stycken som någon på Björklövens forum tyckte att dom skulle gå för. Kanske vore nått för oss istället. Nu killgissar jag bara men det känns inte allt för dyrt att värva från ICEHL.

Mark Rassel

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... rk-rassell

Matteo Gennaro

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... eo-gennaro
båda verkar göra mycket poäng men helt värdelös +-
Har ingen koll på någon av dem. Men tror man får ta +/- med en nypa salt när de spelar i totalusla lag. Alla spelare har ganska dåliga siffror i den kolumnen.

Någonting säger mig att vi inte kommer få se en spelare härifrån dock.
Med tanke på hur noga Wikegård var med insamlingen och att man får in rätt person så känns det som om de hellre värvar dyrare spelare men med garanti på att det är spets på riktigt.
Om det ens blir en värvning så tror jag alla här på forumet har ganska bra koll på den spelaren.
Nej alltså även om det finns en liten chans att det blir succé så tror jag inte chansning från en sämre liga är något vi kommer göra. Känns som sannolikheten för att spelaren inte lyckas ta en tröja är allt för stor. Sur jänkare på läktaren bör nog undvikas till varje pris.

Tror det är något som levererat i HA eller högre nivå som är det enda man kan gå på.
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

dr111DIF skrev: 2025-01-28 11:58:13
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 09:39:39
fryppe skrev: 2025-01-28 09:32:59
Boven skrev: 2025-01-28 09:27:36 På tal om centrar i ICEHL, här är 2 stycken som någon på Björklövens forum tyckte att dom skulle gå för. Kanske vore nått för oss istället. Nu killgissar jag bara men det känns inte allt för dyrt att värva från ICEHL.

Mark Rassel

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... rk-rassell

Matteo Gennaro

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... eo-gennaro
båda verkar göra mycket poäng men helt värdelös +-
Har ingen koll på någon av dem. Men tror man får ta +/- med en nypa salt när de spelar i totalusla lag. Alla spelare har ganska dåliga siffror i den kolumnen.

Någonting säger mig att vi inte kommer få se en spelare härifrån dock.
Med tanke på hur noga Wikegård var med insamlingen och att man får in rätt person så känns det som om de hellre värvar dyrare spelare men med garanti på att det är spets på riktigt.
Om det ens blir en värvning så tror jag alla här på forumet har ganska bra koll på den spelaren.
Nej alltså även om det finns en liten chans att det blir succé så tror jag inte chansning från en sämre liga är något vi kommer göra. Känns som sannolikheten för att spelaren inte lyckas ta en tröja är allt för stor. Sur jänkare på läktaren bör nog undvikas till varje pris.

Tror det är något som levererat i HA eller högre nivå som är det enda man kan gå på.
Ska väl tilläggas att jag inte heller går igång på chansningar likt dessa, är bara så svältfödd på rykten att jag kände mig halvt nödgad att lägga ut dom.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Här väll inte heller spelat mycket ? Tråkigt när dom plockar över duktiga killar till nordamerika. Bara för att!

Waltteri Ignatjew

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... i-ignatjew
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Trodde aldrig att ja skulle säga dehär men som de såg mot löven och Weigel verkar ha vaknat till så är man....nöjd? Låt bara folk spela ihop sig. Möjligtvis en avlastning till Hävelid fortfarande.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

benganfs skrev: 2025-01-28 12:15:03 Trodde aldrig att ja skulle säga dehär men som de såg mot löven och Weigel verkar ha vaknat till så är man....nöjd? Låt bara folk spela ihop sig. Möjligtvis en avlastning till Hävelid fortfarande.
Om Hävelid orkar hålla denna nivå, så toppen.

Men ställ Hävelid/Andren "på det berömda pappret " mot:

- SSK, BIK och t om Råttas slipsar.

Så har dom bättre målvaktspar.
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Lite mer fys och sprints på Frondell så kan vi ha den sniper vi behöver.
Då kommer värvningar kännas överflödiga och för att spetsa laget skulle något alldeles extra vara det enda som höjer oss och det finns troligtvis inte på marknaden.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Ni får inte låta er luras av en match mot ett försvagat motstånd (sjukdomar och skador).
Det var liksom nyss vi inte lyckas göra 60 bra minuter mot bottengäng.

Frondell var fantastisk igår men likt Eklund så kan formen svaja. Innan igår hade han fem poänglösa matcher.
Vi ska aldrig stå och luta oss mot juniorer.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 13:00:59 Ni får inte låta er luras av en match mot ett försvagat motstånd (sjukdomar och skador).

Frondell var fantastisk igår men likt Eklund så kan formen svaja. Innan igår hade han fem poänglösa matcher.
Det gör vi inte heller. Gubbarna har väl gjort nästan 50% av poängen?

Däremot bör både Eklund och Frondell ha en permanent plats i lineup fortsättningsvis.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av mb81 »

Osten östlund skrev: 2025-01-28 12:19:17
benganfs skrev: 2025-01-28 12:15:03 Trodde aldrig att ja skulle säga dehär men som de såg mot löven och Weigel verkar ha vaknat till så är man....nöjd? Låt bara folk spela ihop sig. Möjligtvis en avlastning till Hävelid fortfarande.

Hur avgör man det? Ssk, vi Löven och gnagets målvakter har presterat ungefär lika denna säsong. Meritmässigt borde våra ligga bra till också. Det är Bofors som har målvakter som står ut denna säsong.
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Menar bara att ja vet och hoppas på att Wikegård och grabbarna inte kommer chansa på något. OM man hittar en meriterad målvakt som har visat sig bra i HA/SHL givetvis ska man satsa. Annars spara pengarna till nästa säsong. Om man ska ge någon kritik till Kimby så har han bytt kedjor så fort det har sett risigt ut. Kontinuitet måste sättas innan slutspelet.
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

För mig blev en sak klart igår och det är att Frondells direktskott måste få PP-tid.
Och hans bästa lekkamrat är Eklund. Det är sen gammalt, typ sen U14 faktiskt.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

2 som går tungt i sina klubbar. Enligt Hockeynewspodden.

Hockeynews tycker vi borde försöka med Linus.

Linus Öberg

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... inus-oberg

Oscar Lawner
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... car-lawner
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-01-28 13:34:36, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

mb81 skrev: 2025-01-28 13:19:51

Hur avgör man det? Ssk, vi Löven och gnagets målvakter har presterat ungefär lika denna säsong. Meritmässigt borde våra ligga bra till också. Det är Bofors som har målvakter som står ut denna säsong.
Andren lever på sitt Guld. Fortfarande så är allt Hävelid gör över förväntan, enligt mig.

Av dom 3 jag nämnde, så hade jag tagit deras 1:a slipsar före Andren..

Om 18 dgr vet vi hur Wikegård resonerade!?
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-01-28 13:14:22
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 13:00:59 Ni får inte låta er luras av en match mot ett försvagat motstånd (sjukdomar och skador).

Däremot bör både Eklund och Frondell ha en permanent plats i lineup fortsättningsvis.
Jag menar de som anser att vi inte borde värva en forward nu när Frondell börjar göra mål.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 13:46:52
Jim Morrison skrev: 2025-01-28 13:14:22

Jag menar de som anser att vi inte borde värva en forward nu när Frondell börjar göra mål.
Tja, Frondell har inte fått chansen förrän nu när massa skador uppkommit så varför är det så fel att anse?

Han levererar ju när han får chansen och juniorer kan utvecklas i rasande fart i den åldern. På bara några månader liksom. För mig blir det som ett nyförvärv. Sanny resonerade väl ungefär likadant i deras pod?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst