Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa85

Inlägg av jensa85 »

TomyMörth skrev:
janne08 skrev:
TomyMörth skrev:
Caveman skrev:
TomyMörth skrev:

Du kan inte ha sett många matcher om du påstår att DIF matchade Printz mot dom bästa spelarna i andra lagen! Daniel Larsson skall ha 5 i betyg Printz 2! Dessutom dåliga upspel! För många utvisningar och för dålig +- statistik på honom!
Att inte du ger upp.. Jo, jag var och såg MÅNGA matcher LIVE (säsongskort), tycker det är bättre än att sitta hemma och leta, bläddra ibland statistiken för att få fram spelarnas +- statistik. Det ger mig mer att kolla på matcherna....

Statistiken ljuger aldrig! Förövrigt var jag på en hel del matcher och resten följde jag på Tv! Så lägg ner! Varför tror du NHL har statistik på allt?
Nu förhåller det sig så att med ditt surrande om att statistik aldrig ljuger så var ju faktiskt Printz DIF:s näst bäste poängplockande back, så hur fan kan du ge honom betyg 2.
Vad jag förståt så vinner man matcher om man gör fler mål än motståndaren inte om har mindre utvisningsminuter, och det spelat heller ingen roll om man gör 100 indianare i en match så länge inte motståndarna gör mål, möjligen blir det jävligt jobbigt att spela om det skulle förhålla sig så. Och inte under någon match där David gjorde en idianare gjorde moståndaren mål och det var för övrig inte så många som vissa gör gällande, och jag såg samtliga matcher.....
Dom som förstår sig på hockey som en lagmaskin och vad för olika spelartyper som behövs inser snabbt att en spelare som David både behövs och tillför en hel del till laget, han är på inget sätt saligörande utan bara en bra kugge i maskineriet

Nu är det dax att lägga ner tjafset om David Printz.
men + och minus statistiken är han DIFS näst sämsta back! och om vi räknar med de mål som blev till under hans vistelse i utvisningsbåset är han DIFS sämsta back! Därför ger jag Printz -2 i betyg....Att spela för laget är en sak men att ta en massa korkade utvisningar är inte att spela för laget!
Ja, herregud. Du kan nog vara en av den mest okunniga och, ursäkta ordvalet, mest korkade människan här inne.
Hade du koll på ALLA mål som gjordes när Printz satt utvisad? Det gjordes inga mål när tex Jimmie, Ossi eller Fimpen satt utvisade då menar du?
Jag tycker absolut inte att Printz var en av dom som drog på sig många s.k "korkade" utvisningar.
Och bara för att en spelare inte har någon överdrivet bra +/- statistik så måste ju inte det nödvändigtvis betyda att han är kass eller?
Precis som "janne08" skrev. Han var ju dessutom våran näst bästa back i poängproduktionen. Varför kommenterar du inte det?
Printz är, en gång för alla en helt okej elitserieback. Varken mer eller mindre. De tror jag alla kan instämma på. Utom dej o "superpojken" då vill säga.

Jag kan nästan sätta mina vänstra testikel på att du i stort sett inte såg en enda match utan bara går på vad din pappa(kall-el) säger. Det måste vara så, eller så är du helt enkelt så insnöad i ditt personliga tycke om Printz.
Kan de vara så att han snott någon brud för dej eller nått liknande tidigare i livet?
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Jimmie drog på sig mest onödiga utvisningar föregående säsong. Tror aldrig jag sett något i stil med det förut. Det var hakningar, slashingar och fasthållningar i anfallszonen hela tiden.

Printz var inte i närheten av Jimmies skörd, även om också David var illa ute en väldig massa gånger...
Sjunger avgå Johnny...
jensa85

Inlägg av jensa85 »

På grund av min otroliga mängd fritid under kvällarna har jag nu kollat upp samtliga mål som vi släppte in i Boxplay under grundserien 07/08 och vem som satt utvisad när motståndarna gjorde mål. Så här ser resultatet ut.

4 Gånger
Otto
Bäcker
Ossi
Jimmie
Fimpen

3 gånger
Timmy
Jiri
Bengan
Anger

2 gånger
Danielsson
Dick
Ryno
Printz

1 gång
Dennis P
Edvin
Tompa
Linkan
Falk
Ronnie
Oscar E

Lite intressant. Eller vad tycker du "TomyMört"? Jag gjorde ju detta för din skull,hehe.
Printz satt alltså utvisad två(!) gånger när motståndarna gjorde mål i PP.
Var det ALLA gångerna du menade?
Ska också tillägga att vid det ena tillfället var så att Djurgården var utspelat mot Brynäs och David fick matchstraff vid ställningen 1-6. Kommer ihåg det speciellt. Det var det enda man kunde glädjas åt att iaf någon visade att man var förbannad över förnedringen.

Men du Mörten, ska vi inte kicka Otto nu när han satt utvisad flest gånger när motståndarna gjorde mål?Särskilt eftersom du skrev nått i stil med. "Om man räknar med alla mål som gjordes när Printz var utvisad så tycker jag han är våran sämsta back".
Det borde väl vara rimligt eftersom Ottosson är våran sämsta center enligt ditt sett att tycka o tänka?
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

haha det har blivit en väldigt lång diskution det här.. jag vill bara säga printz är en helt okej elitserie back som alltid gör sitt jobb. han är en viktigt rollspelare som är viktigt att ha i ett lag. så sluta gnäll på honom nu !!
DIF <3
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

jensa85 skrev:På grund av min otroliga mängd fritid under kvällarna har jag nu kollat upp samtliga mål som vi släppte in i Boxplay under grundserien 07/08 och vem som satt utvisad när motståndarna gjorde mål. Så här ser resultatet ut.

4 Gånger
Otto
Bäcker
Ossi
Jimmie
Fimpen

3 gånger
Timmy
Jiri
Bengan
Anger

2 gånger
Danielsson
Dick
Ryno
Printz

1 gång
Dennis P
Edvin
Tompa
Linkan
Falk
Ronnie
Oscar E

Lite intressant. Eller vad tycker du "TomyMört"? Jag gjorde ju detta för din skull,hehe.
Ska också tillägga att vid det ena tillfället var så att Djurgården var utspelat mot Brynäs och David fick matchstraff vid ställningen 1-6. Kommer ihåg det speciellt. Det var det enda man kunde glädjas åt att iaf någon visade att man var förbannad över förnedringen.

Men du Mörten, ska vi inte kicka Otto nu när han satt utvisad flest gånger när motståndarna gjorde mål?Särskilt eftersom du skrev nått i stil med. "Om man räknar med alla mål som gjordes när Printz var utvisad så tycker jag han är våran sämsta back".
Det borde väl vara rimligt eftersom Ottosson är våran sämsta center enligt ditt sett att tycka o tänka?
Intressant är att vi släppte in mål när Boxplay spelarna satt utvisade .
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

robin_dif skrev:
jensa85 skrev:På grund av min otroliga mängd fritid under kvällarna har jag nu kollat upp samtliga mål som vi släppte in i Boxplay under grundserien 07/08 och vem som satt utvisad när motståndarna gjorde mål. Så här ser resultatet ut.

4 Gånger
Otto
Bäcker
Ossi
Jimmie
Fimpen

3 gånger
Timmy
Jiri
Bengan
Anger

2 gånger
Danielsson
Dick
Ryno
Printz

1 gång
Dennis P
Edvin
Tompa
Linkan
Falk
Ronnie
Oscar E

Precis, det "jensa85" får fram i den där uppställningen är vilka spelare som är mest betydelsefulla i vårat boxplay (alltså dom som satt utvisade vid flest mål).
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

136_Djurgårdare skrev:
robin_dif skrev:

4 Gånger
Otto
Bäcker
Ossi
Jimmie
Fimpen

3 gånger
Timmy
Jiri
Bengan
Anger

2 gånger
Danielsson
Dick
Ryno
Printz

1 gång
Dennis P
Edvin
Tompa
Linkan
Falk
Ronnie
Oscar E

Precis, det "jensa85" får fram i den där uppställningen är vilka spelare som är mest betydelsefulla i vårat boxplay (alltså dom som satt utvisade vid flest mål).

Dom flesta på det här forumet är enögda Ni fattar ingenting! Ni har inte tagit med statistiken hur många mål Printz var inne på när han spelade i Boxplay! Jag tycker att Printz är en överbetald elikseriespelare! Det finns bättre spelare än han för den lönen han lyfter! Jensa du måste vara den mest korkade Idioten härinne! eller möjligen "pojkvän" till Printz! Kall_el och jag är dom enda som vågar kritisera DIF! Printz platsade inte ens i Flyers när dom gjorde sin sämsta säsong på många år! Men det är möjligt att du har sett något som ingen NHL klubb eller nhl scouter såg!
Steef

Inlägg av Steef »

är det bara för han spelat i ajk som nis som hatar honom hatar honom eller?
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Inlägg av JoeG »

TomyMörth skrev:
136_Djurgårdare skrev:
robin_dif skrev:

4 Gånger
Otto
Bäcker
Ossi
Jimmie
Fimpen

3 gånger
Timmy
Jiri
Bengan
Anger

2 gånger
Danielsson
Dick
Ryno
Printz

1 gång
Dennis P
Edvin
Tompa
Linkan
Falk
Ronnie
Oscar E

Dom flesta på det här forumet är enögda Ni fattar ingenting! Ni har inte tagit med statistiken hur många mål Printz var inne på när han spelade i Boxplay! Jag tycker att Printz är en överbetald elikseriespelare! Det finns bättre spelare än han för den lönen han lyfter! Jensa du måste vara den mest korkade Idioten härinne! eller möjligen "pojkvän" till Printz! Kall_el och jag är dom enda som vågar kritisera DIF! Printz platsade inte ens i Flyers när dom gjorde sin sämsta säsong på många år! Men det är möjligt att du har sett något som ingen NHL klubb eller nhl scouter såg!
När det går dåligt för ett NHL-lag så är det sällan de vågar satsa på några unga, icke tidigare satsade på, europeer. Så det argumentet håller tyvärr ej. Tycker att Printz varit helt ok och tror på utveckling till nästa säsong. Överbetald anser jag honom inte vara. Finns fler bättre kandidater till den posten.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Bremberg är sämst, han platsade inte i NHL...
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
jjonas

Inlägg av jjonas »

Hehe, ni får nästan starta en ny tråd om Printz. Det här kommer ju aldrig ta slut. :D
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

JoeG skrev:
TomyMörth skrev:
136_Djurgårdare skrev:
robin_dif skrev:

4 Gånger
Otto
Bäcker
Ossi
Jimmie
Fimpen

3 gånger
Timmy
Jiri
Bengan
Anger

2 gånger
Danielsson
Dick
Ryno
Printz

1 gång
Dennis P
Edvin
Tompa
Linkan
Falk
Ronnie
Oscar E

När det går dåligt för ett NHL-lag så är det sällan de vågar satsa på några unga, icke tidigare satsade på, europeer. Så det argumentet håller tyvärr ej. Tycker att Printz varit helt ok och tror på utveckling till nästa säsong. Överbetald anser jag honom inte vara. Finns fler bättre kandidater till den posten.

Men Printz är ju inte purung! så ditt argument håller definitivt inte! Han är 27år!
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Coid skrev:
stolpskott skrev:För någon säsong sedan, hade Niklas Lidström -4 i +/- statistiken. Säger det något om vilken spelare han är? Men om man förövrigt är och ser honom på någon match i detroit, även den säsongen han hade dålig +/- statistik. Så ser man ju hur bra han är, så lägg ner det där snacket. Givetvis är inte -4 bra på något sätt, men ändå blev han vald till NHL's bäste back... Konstigt nog eller? Enough of this.
Lidas statistik:

1991-1992 Red Wings 80 11 49 60 36 22 5 0 1 168 6.5
1991-1992 Sweden Can-Cup 6 1 1 2 4
1992-1993 Red Wings 84 7 34 41 7 28 3 0 2 156 4.5
1993-1994 Red Wings 84 10 46 56 43 26 4 0 3 200 5.0
1993-1994 Sweden WC-A 4 1 0 1 2
1994-1995 Red Wings 43 10 16 26 15 6 7 0 0 90 11.1
1994-1995 Vasteras Sweden 13 2 10 12 4
1995-1996 Red Wings 81 17 50 67 29 20 8 1 1 211 8.1
1996-1997 Red Wings 79 15 42 57 11 30 8 0 1 214 7.0
1996-1997 Sweden W-Cup 4 2 1 3 0
1997-1998 Red Wings 80 17 42 59 22 18 7 1 1 205 8.3
1997-1998 Sweden Olympics 4 1 1 2 2
1998-1999 Red Wings 81 14 43 57 14 14 6 2 3 205 6.8
1999-2000 Red Wings 81 20 53 73 19 18 9 4 3 218 9.2
2000-2001 Red Wings 82 15 56 71 9 18 8 0 0 272 5.5
2001-2002 Red Wings 78 9 50 59 13 20 6 0 0 215 4.2
2001-2002 Sweden Olympics 4 1 5 6 0
2002-2003 Red Wings 82 18 44 62 40 38 8 1 4 175 10.3
2003-2004 Red Wings 81 10 28 38 19 18 3 1 3 194 5.2
2003-2004 Sweden WC-A 2 0 1 1 0
2004-2005 Sweden W-Cup 4 1 0 1 0 2
2005-2006 Red Wings 80 16 64 80 21 50 9 0 2 243 6.6
2005-2006 Sweden Olympics 8 2 4 6 2
2006-2007 Red Wings 80 13 49 62 40 46 10 0 1 224 5.8
2007-2008 Red Wings 76 10 60 70 40 40 5 0 4 188 5.3

Hittar inte -4....

Snälla! Jämför inte Lidström och Printz! Lidströms hockey kunskaper är från en annan Galax jämfört med Printz!
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

TomyMörth skrev:Snälla! Jämför inte Lidström och Printz! Lidströms hockey kunskaper är från en annan Galax jämfört med Printz!
Ingen har jämfört Printz med Lidström.

Jag har bara övervakat den här tråden lite den senaste tiden och jag kan konstatera att du min herre är det mest pinsamma som detta forum någonsin skådat (förlåt Bauta). Er andra: GE FAN I ATT SNACKA MER OM PRINTZ HOCKEYEGENSKAPER I SILLY-TRÅDEN! STARTA EN NY TRÅD ELLER LÄGG NER!
Kalle

Inlägg av Kalle »

Som många varit inne på tidigare ser målvaktssidan och backsidan svaga ut. Jag är mest orolig för målvakterna, visst Larsson var också oprövad förra året och situationen är i mångt och mycket densamma som i år. Dock finns det inga garantier att det ska funka lika bra i år, och DIF behöver verkligen en riktigt stark målvakt. Jag anser Ridderwall som förstakeeper, detta mest för att Wesslau inte är bra nog. Wesslau hade svårt att få plats i Borås och imponerade inte heller när han var i Almtuna några matcher året innan. Jag hoppas att målvaktstränarna ser något som går att utveckla och att Wesslau kan ta några steg framåt, för det behövs.
Backarna känns precis som de senaste åren, som en ganska svag lagdel. Ragge, Timmy, Printz och Ronny anser jag hålla hyfsad/bra elitserieklass (med inbördes ordning). Jag hoppas verkligen att Eklund och N. Andersson kan etablera sig. Dock är jag lite skeptisk, framförallt till N. Andersson. Han är lite för ojämn och det känns som om värvningsansvariga blivit lockade av faktumet att han är en högerfattad, spelskicklig back snarare än hans egentliga kvalite, men hoppas jag har fel, men han imponerade inte när han var i Almtuna för ett år sen.
Deilert tror jag är för ung och orutinerad för att ta en ordinarie plats, men å andra sidan har han allt att vinna då det egentligen inte är i år han ska ta en fast plats i laget. Jag tycker Frylen får för mycket skit på det här forumet, visst han är inte så bra, men att säga att han är deras sämsta back någonsin är att ta i. Dock är det synd att DIF skrev ett två-årskontrakt med honom, då det knappast lär gå snabbare i år än ifjol.
Att få Ragge var starkt, han kan spela mycket och jag är säker på att han kommer göra det bra. Han har den sjävkännedom som gör att han inte skulle skrivit på om han inte var säker på att kunna göra ett grymt bra arbete. DIF behöver minst en bra back till (egentligen iaf två). Om Tjärna är frisk och allt ser bra ut, tar jag helst han. Men annars är just positionen som "toppback" alldeles för viktig för oss för att denna ska gå skadad halva säsongen.
Låst