Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-01-27 22:17:53 Ett litet problem om vi inte mäktar med att klättra till förstaplatsen är att vi mycket väl kan bli ” tvungna” att välja det högst rankade laget, just nu Kalmar. Vi missar chansen med att möta tröttkört play in lag.

Karlskoga väljer ju aldrig AIK. Vi väljer inte AIK. Då har vi att välja på Oskarshamn eller Kalmar.
Både Kalmar och Oskarshamn känns klart bättre än play in lagen. Vi ser helt enkelt ut på att bli snuvade på fördelen av att sluta tvåa. Tvåan brukar få möta ett tröttkört play in lag. Nu blir det ett utvilat bättre lag.

Går vi sedan vidare är ordningen återställd och vi har hemmafördel och nytta av andraplatsen.
Delmål 1:a platsen. Hoppas Oskar hjälper oss på onsdag!
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Gårdagens kedjor mot Björklöven.

Larsson - Krüger - Klasen
Kelleher - Costmar - Thoresen
Eklund - Weigel - Fronndell
Wersäll - Rensfeld - Grewe

Andra- och tredjekedjan vill man ju gärna ska få några matcher ihop nu. Så hur får man in de spelarna som är borta? Blir förstakedjan för långsam om man slänger in Dick istället för Larsson? Blomgren i fjärde?
It's easier to be an asshole to words than to people
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

Inressant att se hur vi ställer upp när spelare kommer tillbaka. Snny hade nog rätt i att ge Frondell förtroende är bättre än alla nyförvärv vi kan få in på forwardssidan. Rucka inte på den kedjan nu. Frondell ska vara given i fortsättningen. Kelleher har varit fantastisk senaste matcherna. Fortsätt spela han med Thoresen och Costmar. Kruger får köra med Klasen och sen Dicken där när han är tillbaka. Blomgren går före Brodin och Grewe och frågn är om inte Larsson också gör det egentligen? Svåra val men skulle nog köra så här vid fullt lag:

Thoresen-Costmar-Kelleher
Dick-Kruger-Klasen
Frondell-Weigel-Fimpen
Blomgren-Rensfeldt-Larssom
Brodin/Grewe
mb81

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

Rojk skrev: 2025-01-28 09:42:08 Gårdagens kedjor mot Björklöven.

Andra- och tredjekedjan vill man ju gärna ska få några matcher ihop nu. Så hur får man in de spelarna som är borta? Blir förstakedjan för långsam om man slänger in Dick istället för Larsson? Blomgren i fjärde?
Skrev ett inlägg samtidigt om typ samma. De tre första med att byta ut Larsson mot Dicken känns givna nu. Åtminstone spelarna men Kimby kommer väl slå tärning om vilka som ska spela med vilka. Vid fullt lag känns typ 11 av 12 givna. De tre första pllus Rensfeldt och Blomgren. Larsson, Brodin och Grewe får slåss om sista lediga platsen.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

mb81 skrev: 2025-01-28 09:46:18 Inressant att se hur vi ställer upp när spelare kommer tillbaka. Snny hade nog rätt i att ge Frondell förtroende är bättre än alla nyförvärv vi kan få in på forwardssidan. Rucka inte på den kedjan nu. Frondell ska vara given i fortsättningen. Kelleher har varit fantastisk senaste matcherna. Fortsätt spela han med Thoresen och Costmar. Kruger får köra med Klasen och sen Dicken där när han är tillbaka. Blomgren går före Brodin och Grewe och frågn är om inte Larsson också gör det egentligen? Svåra val men skulle nog köra så här vid fullt lag:

Dick-Kruger-Klasen
Frondell-Weigel-Fimpen
Brodin/Grewe
Skrev mitt samtidigt som dig, ganska likt :lol:
Nu när vi ändå har Frondell-Weigel-Eklund som fungerar bra ihop så kör, tänker jag.
Och jag tycker Klasen ska spela med Thoresen, det blir ett jättelyft från när han lirar med Axelsson.
Tänker såhär, även om man helst inte vill ha Costmar som center så är det tvunget nu:

Axelsson-Krüger-Kelleher
Thoresen-Costmar-Klasen
Frondell-Weigel-Eklund
Grewe-Rensfeldt-Blomgren/Brodin
Larsson
Wersäll
För mig är det fyra forwards som ska tävla om istid (Brodin, Grewe, Larsson och Blomgren) medan Rensfeldt helt klart ska centra den kedjan. Wersäll blir helt utanför, utlåning(?).
Frondell har petat Blomgren. Han kommer inte in bland tre kedjor just nu.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

mb81 skrev: 2025-01-28 09:49:30
Rojk skrev: 2025-01-28 09:42:08 Gårdagens kedjor mot Björklöven.

Skrev ett inlägg samtidigt om typ samma. De tre första med att byta ut Larsson mot Dicken känns givna nu. Åtminstone spelarna men Kimby kommer väl slå tärning om vilka som ska spela med vilka. Vid fullt lag känns typ 11 av 12 givna. De tre första pllus Rensfeldt och Blomgren. Larsson, Brodin och Grewe får slåss om sista lediga platsen.
Haha, och då funderade jag ändå på att skriva detta igår kväll men sköt upp det till nu. Vad är oddsen?
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2025-01-28 09:46:18 Inressant att se hur vi ställer upp när spelare kommer tillbaka. Snny hade nog rätt i att ge Frondell förtroende är bättre än alla nyförvärv vi kan få in på forwardssidan. Rucka inte på den kedjan nu. Frondell ska vara given i fortsättningen. Kelleher har varit fantastisk senaste matcherna. Fortsätt spela han med Thoresen och Costmar. Kruger får köra med Klasen och sen Dicken där när han är tillbaka. Blomgren går före Brodin och Grewe och frågn är om inte Larsson också gör det egentligen? Svåra val men skulle nog köra så här vid fullt lag:

Dick-Kruger-Klasen
Frondell-Weigel-Fimpen
Brodin/Grewe
Ser rimligt ut. Rent hierarkiskt kanske Dick - Krüger - Klasen ska spelas som en tredjekedja plus PP.

Verkligen svårt att se var en center skulle gå in i den här uppställningen också även om det såklart skulle locka att ta in en riktig toppspelare i första och flytta ut Costmar på en kant.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-28 09:53:07

Dick-Kruger-Klasen
Frondell-Weigel-Fimpen
Brodin/Grewe
Skrev mitt samtidigt som dig, ganska likt :lol:
Nu när vi ändå har Frondell-Weigel-Eklund som fungerar bra ihop så kör, tänker jag.
Och jag tycker Klasen ska spela med Thoresen, det blir ett jättelyft från när han lirar med Axelsson.
Tänker såhär, även om man helst inte vill ha Costmar som center så är det tvunget nu:

Axelsson-Krüger-Kelleher
Thoresen-Costmar-Klasen
Frondell-Weigel-Eklund
Grewe-Rensfeldt-Blomgren/Brodin
Larsson
Wersäll
För mig är det fyra forwards som ska tävla om istid (Brodin, Grewe, Larsson och Blomgren) medan Rensfeldt helt klart ska centra den kedjan. Wersäll blir helt utanför, utlåning(?).
Frondell har petat Blomgren. Han kommer inte in bland tre kedjor just nu.
Wersäll är fortfarande junior så kan väl köra j20 och hoppa upp vid behov. Tycker han har gjort det bra när han kommit upp nu. Tycker inte Costmar är så dålig som center som alla vill få det till.

Men blir galen om Frondell skulle petas när vi får tillbaka spelare.
mb81

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev: 2025-01-28 10:11:05

Dick-Kruger-Klasen
Frondell-Weigel-Fimpen
Brodin/Grewe
Ser rimligt ut. Rent hierarkiskt kanske Dick - Krüger - Klasen ska spelas som en tredjekedja plus PP.

Verkligen svårt att se var en center skulle gå in i den här uppställningen också även om det såklart skulle locka att ta in en riktig toppspelare i första och flytta ut Costmar på en kant.
Var också inne på ta in en center men tror fan det stjälper mer än hjälper.
Användarvisningsbild
-daniel-

Säsongen 2024/25

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker inte det är rimligt att ställa en spelare som Grewe åt sidan i ett slutspel. Det är ju där han behövs som mest, han är den mest stenhårda spelaren vi haft på senare år och det behövs. Dessutom har han lärt sig värdera lägena avsevärt mycket bättre den här säsongen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2025-01-28 10:20:00 Jag tycker inte det är rimligt att ställa en spelare som Grewe åt sidan i ett slutspel. Det är ju där han behövs som mest, han är den mest stenhårda spelaren vi haft på senare år och det behövs. Dessutom har han lärt sig värdera lägena avsevärt mycket bättre den här säsongen.
Gillar Larsson som tusan men beredd att hålla med om att Grewe kanske går före där.

Blir att ta väldigt obekväma beslut om vi skulle få nys om en riktig toppcenter dessutom…
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

-daniel- skrev: 2025-01-28 10:20:00 Jag tycker inte det är rimligt att ställa en spelare som Grewe åt sidan i ett slutspel. Det är ju där han behövs som mest, han är den mest stenhårda spelaren vi haft på senare år och det behövs. Dessutom har han lärt sig värdera lägena avsevärt mycket bättre den här säsongen.
Så är det.
I min ranking jag gjorde så hade jag först Grewe-Rensfeldt och sedan Brodin/Larsson/Blomgren kvar (och Wersäll då).

Tycker man sett senaste två mot Björklöven här att han är precis den hårda spelare vi längtat efter. Han och Berg framför mål igår. Det gjorde ont en del gånger för Lövenspelarna som var inne och petade.
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Varför ändra i ett vinnande lag. VI har precis gjort våra bästa matcher för säsongen och äntligen vinner vi utan att ha andan i halsen. Spelet över hela banan ser ganska bra ut. Jag tycker att alla spelare ser ut att vilja bidra och gör det.
Det är Krogdahl in mot Ragge just nu i min bok. Möjligt att Wersäll ryker på sikt mot en fysisk forechecker.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 2024/25

Inlägg av crike »

Gällande Grewe, han fyller alltså 24 i år. Känns ju som att han har varit med en evighet (gjorde sina första matcher i a-laget 18/19 så det är ändå rätt länge).
Jag vill påstå att det är en spelare vi ska fortsätta med oavsett serie och låta han spela i DIF karriären ut. Kan inte finnas någon bättre och billigare lösning i fjärdekedjan på lång sikt. Klart enstaka juniorer kan komma upp och vara billigare men de ska ju inte göra jobbet han gör, de ska vara som Eklund/Frondell.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

En fullständig dåre sätter Larsson före Grewe just nu. Köper på ett sätt alla dem som ser svårigheter att få in Brodin om alla är med, men Grewe gör man bara plats för. Han är en av få som bidrar med riktig fysik. Lägg till griten och FRAMFÖRALLT speeden. Han är riktigt bra på skridskorna och även spelskickligare och smartare än han får cred för.

Se bara hur Hovet exploderar efter dubbelproppen igår..... Det får bara inte underskattas i ett slutspel. Alla växer en jävla decimeter efter det bytet.

Sissons - Berg
Blixt - Tychonick
Hammarlund - Hävelid
Krogdahl

Blomgren - Krüger - Axelsson
Thoresen - Costmar - Kelleher
Klasen - Rensfeldt - Grewe
Frondell - Weigel - Eklund
Brodin

Ragge och Larsson utanför. Alla pengar på en målvakt som ska tävla med Hävelid.
Senast redigerad av Manijock den 2025-01-28 11:07:57, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar