Fotbolls-EM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

EM närmar sig. Jag har tänkt om lite och anser att Sverige bör ställa upp på följande sätt i premiären mot Grekland:

Isaksson

Alexandersson - Mellberg-Hansson - Nilsson

Wilhemsson - Linderoth - Ljungberg
Svensson

Ibrahimovic-Larsson
128
Säsongskort: Ja

Inlägg av 128 »

Men Emil då. Linderoth kan ju inte platsa!
Varför kör du inte ner Svensson och lägger upp Källström som off.? Tycker att Linderoth visade att han verkligen inte är klar för spel, genom sin insats mot Ukraina.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

128 skrev:Men Emil då. Linderoth kan ju inte platsa!
Varför kör du inte ner Svensson och lägger upp Källström som off.? Tycker att Linderoth visade att han verkligen inte är klar för spel, genom sin insats mot Ukraina.
Utan Linderoth kan vi lika gärna skita i EM. I mina ögon den viktigaste spelaren, och då är det bara att låta honom spela och hoppas att han klarar det.
128

Inlägg av 128 »

Ifall Linderoth hela tiden kommer efter i markeringen och inte lyckas bryta specielt bra tycker jag att någon annan lika gärna kan ta den possitionen.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

128 skrev:Men Emil då. Linderoth kan ju inte platsa!
Möjligt att Linderoth kan få utgå från startelvan, men Kims insatser i landslaget och särskilt den senaste gör mig mörkrädd.
128

Inlägg av 128 »

Tycker att Kim gjorde en helt godkänd första halvlek mot Ukraina. Det gick sämre för hela laget i andra. Han måste dock våga ta för sig lite mer. Ta dom där skotten utanför straffområdet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Svenska landslaget är ett gäng sura torrbollar.
Säg den glädje som varar
lilleman

Inlägg av lilleman »

DIF_Soldier skrev:Svenska landslaget är ett gäng sura torrbollar.
Av vad jag har förstått så hatar du allt som har med svensk fotboll att göra?

Då är ju frågan, gillar du Engelska, Franska, Tyska, Italienska, Spanska ligan? Eller hatar du fotboll i allmänhet?

Till topic: Jag tror på en skräll detta år. Jag tror att Holland tar hem det i år. Sverige spelar kryss mot Grekland, torsk mot Spanien och seger mot Ryssland.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Sverige - Grekland 2-1

Sverige - Spanien 1-1

Sverige - Ryssland 1-0

Sverige vinner gruppen och får möta Holland i kvarten (har hela tiden sagt att Italien kommer floppa). Det är äntligen dags för Sverige att ta sig vidare till semi. Vinst mot Holland med 1-0. I semin kan det dock bli svårt, men man vet aldrig.

Så, nu behöver ni inte ens titta på EM... :wink:
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Emil svelander skrev:Sverige - Grekland 2-1

Sverige - Spanien 1-1

Sverige - Ryssland 1-0

Sverige vinner gruppen och får möta Holland i kvarten (har hela tiden sagt att Italien kommer floppa). Det är äntligen dags för Sverige att ta sig vidare till semi. Vinst mot Holland med 1-0. I semin kan det dock bli svårt, men man vet aldrig.

Så, nu behöver ni inte ens titta på EM... :wink:
vafan du kan ju inte avslöja allting??? nu blir det inte ens spännande :(
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

lilleman skrev:

Då är ju frågan, gillar du Engelska, Franska, Tyska, Italienska, Spanska ligan? Eller hatar du fotboll i allmänhet?

Till topic: Jag tror på en skräll detta år. Jag tror att Holland tar hem det i år. Sverige spelar kryss mot Grekland, torsk mot Spanien och seger mot Ryssland.
Har aldrig sagt att jag hatar svensk fotboll, jag har sagt att jag hatar utländsk fotboll på svensk mark. Om det fortskrider kommer detta att resultera i att det är vi som missar EM om några år, precis som England. Engelsmännen kliar slig i huvudet och frågar "Hmm, vår liga är ju så bra, men varför är vi inte med i EM? Besynnerligt." Ja, det kan ju förstås bero på alla utlänningar, och att det är dom som gör ligan bra.

Vi har mängder med utlänningar, och ligan är kass ändå. Är svensk fotboll så pass dålig att ett gäng afrikaner faktiskt gör den askassa korpligan bättre? Då är det åt helvete.

Sporten fotboll gillar jag inte heller förutom i EM/VM-sammanhang, men Lagerbäck & co. förstör ju stämningen. Jävla surkärringar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander

DIF_Soldier skrev:
lilleman skrev:

Har aldrig sagt att jag hatar svensk fotboll, jag har sagt att jag hatar utländsk fotboll på svensk mark. Om det fortskrider kommer detta att resultera i att det är vi som missar EM om några år, precis som England. Engelsmännen kliar slig i huvudet och frågar "Hmm, vår liga är ju så bra, men varför är vi inte med i EM? Besynnerligt." Ja, det kan ju förstås bero på alla utlänningar, och att det är dom som gör ligan bra.

Vi har mängder med utlänningar, och ligan är kass ändå. Är svensk fotboll så pass dålig att ett gäng afrikaner faktiskt gör den askassa korpligan bättre? Då är det åt helvete.

Sporten fotboll gillar jag inte heller förutom i EM/VM-sammanhang, men Lagerbäck & co. förstör ju stämningen. Jävla surkärringar.
Lagerbäck är en av världens absolut bästa förbundskaptener och skall verkligen inte underskattas. Det är just hans något destruktiva inställning som gör att Sverige är ett så pass framgångsrikt landslag som vi är.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Framgångsrikt? Du måste ha förväxlat Sverige med Brasilien.

Inte fan är vi framgångsrika när man torskar mot Ukraina och Senegal! Bästa Svergie gjort på flera, flera år är att vinna dödens grupp... Det är inte mycket att hänga i julgranen det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander

DIF_Soldier skrev:Framgångsrikt? Du måste ha förväxlat Sverige med Brasilien.

Inte fan är vi framgångsrika när man torskar mot Ukraina och Senegal! Bästa Svergie gjort på flera, flera år är att vinna dödens grupp... Det är inte mycket att hänga i julgranen det.
Sverige har gått vidare från gruppen i tre (3) raka mästerskap. Det är vad jag kallar framgång. Man spelade även ut både Holland och Senegal, och borde vunnit de båda matcherna. Endast oturen stod i vägen. 2004 var Sverige ett av EM's bästa lag och hade kunnat vinna hela turneringen med det rätta flytet.

Förövrigt, bra lag tar inte ut sig i träningsmatcher.
Sjunger avgå Johnny...
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Instämmer i vad Svelander skriver här, Sverige är rankat som 25 bästa laget i världen, okej kanske inte skitbra men inte pissdåligt heller. Dessutom 5 raka mästerskap, och vidare från gruppspelet i alla förutom EM 2000 :)
Skriv svar