HA 24/25: Almtuna - Djurgårdens IF 22/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-22 11:46:55
agne skrev: 2025-01-22 11:41:17
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-22 10:53:54
Manijock skrev: 2025-01-22 10:32:36
"– Det är väl som alla tränare. Man förlorar en match och så tycker man att man ska göra en tombola och tror att man är nåt geni…"

I Hockeynews-artikeln. Han använder själv ordet tombola. Men verkligen inte bara när vi förlorar. Räcker ju med ett par byten där vi inte alltid gör mål typ, så kastar han runt.
Gör han narr av sig själv med flit eller är han bara dum?
Han har ju själv spelat 4568 st olika kombinationer även efter de matcher vi faktiskt hittat kedjor som fungerar.
Jag tror inte dina siffror stämmer. Jag får det till att med 14 tillgängliga forwards kan man få till 364 olika kombinationer. På baksidan blir det med 10 tillgängliga backar 45 olika kombinationer. Hela femmor med 24 tillgängliga spelare ger 42504 olika kombinationer. Men det skulle innebära att backar spelar som forward och forward som back.
Haha, ganska nära.

Jag tror Brynäs två första kedjor har spelat ihop hela hösten, eller iallafall överlägset mest av alla lag i ligan, enligt statistiken i TV-rutan.
Behövs kontinuitet om man ska vara bra över tid.
Men sen har vi också aldrig en hel trupp tillgänglig på grund av spelare i pensionsålder och en fyscoach som troligtvis fått certifikat från flingpaketet.

Så ja, jag gjorde helt fel. Kritiken bör nog främst vara riktad mot Wikegård och Ölvestad.
Håller med om att kastas om för mycket i kedjorna, men ska man verkligen spela kedjorna som inte fungerar bara för att?
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

agne skrev: 2025-01-22 11:34:21
Osten östlund skrev: 2025-01-22 09:32:56
Manijock skrev: 2025-01-22 09:22:28
Osten östlund skrev: 2025-01-22 08:36:52 Verkar bli samma lag som senast.

Eklund- Weigel- Frondell tränade igår. Återstår att se hur "tombolan formerar övriga laget"?

Skadestatus:

- Brodda och Max månaden ut?

- Ragge ej med idag, förmodlig hjärnskakning

- Costmar oklar?

- Dick borta ca 1 månad, rehab/träning
Kul att han själv kallar det för tombola. Han har ju hittat bra kombinationerflera gånger men väljer ju att splittra vidare. Tar sig själv på alldeles för stort allvar.

Verkar vara Dicken som är borta längst iallafall på 3-4 veckor. Ljumskar är luriga i hans ålder. Är nog klokt att ta det sakta även om vi säkerligen kommer tappa i tabellen på att inte ha våran offensivt viktigaste spelare med. Saknar Brodin och Krogdahl och suger att de är borta månaden ut. Vi behöver smarta spelare och lyfta ner istid på våra juniorer.

Hävelid i kassen tar jag för givet.
Får förtydliga :-), var jag som använde ordet tombola. Kimby är professionell coach. "Dom brukar se saker, som vi amatörer ej ser"!?
"– Det är väl som alla tränare. Man förlorar en match och så tycker man att man ska göra en tombola och tror att man är nåt geni…"

I Hockeynews-artikeln. Han använder själv ordet tombola. Men verkligen inte bara när vi förlorar. Räcker ju med ett par byten där vi inte alltid gör mål typ, så kastar han runt.
Det här forumet är ganska roligt. Om tränaren inte gör något när målen uteblir skriker alla att Kimby inte är en matchcoach men när det är förändringar är det också fel. Jävligt höga krav :D
"Tror majoriteten blir nöjda ifall Kimby vinner sm guld denna säsongen"!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

I början av säsongen var vi ovanligt skadefria och hade i stort sett full trupp i långa perioder. Ändå skyfflades det om i kedjorna var-varannan match.

Okej att man gör det i början för att se vad som funkar men när absolut ingenting har satt sig efter 37 omgångar så ringer det varningsklockor.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Vikas skrev: 2025-01-22 12:35:29 I början av säsongen var vi ovanligt skadefria och hade i stort sett full trupp i långa perioder. Ändå skyfflades det om i kedjorna var-varannan match.

Okej att man gör det i början för att se vad som funkar men när absolut ingenting har satt sig efter 37 omgångar så ringer det varningsklockor.
Håller med. Måste försöka börja någonstans, Kelleher vilka ska han spela med. Finns mycket i honom. Men vi måste få fram det. Nu är det mest slalom!

Rensfeldt linan är vad den är. Vägrar ju ge honom mer istid/ny roll.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Osten östlund skrev: 2025-01-22 08:36:52 Verkar bli samma lag som senast.

Eklund- Weigel- Frondell tränade igår. Återstår att se hur "tombolan formerar övriga laget"?

Skadestatus:

- Brodda och Max månaden ut?

- Ragge ej med idag, förmodlig hjärnskakning

- Costmar oklar?

- Dick borta ca 1 månad, rehab/träning
Kul att han själv kallar det för tombola. Han har ju hittat bra kombinationerflera gånger men väljer ju att splittra vidare. Tar sig själv på alldeles för stort allvar.

Verkar vara Dicken som är borta längst iallafall på 3-4 veckor. Ljumskar är luriga i hans ålder. Är nog klokt att ta det sakta även om vi säkerligen kommer tappa i tabellen på att inte ha våran offensivt viktigaste spelare med. Saknar Brodin och Krogdahl och suger att de är borta månaden ut. Vi behöver smarta spelare och lyfta ner istid på våra juniorer.

Får förtydliga :-), var jag som använde ordet tombola. Kimby är professionell coach. "Dom brukar se saker, som vi amatörer ej ser"!?

Det här forumet är ganska roligt. Om tränaren inte gör något när målen uteblir skriker alla att Kimby inte är en matchcoach men när det är förändringar är det också fel. Jävligt höga krav :D
Den här säsongen har väl inte särskilt många klagat över att tränaren är handlingsförlamad iallafall? Kan jag verkligen inte erinra mig om.

Han är precis motsatsen.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Manijock skrev: 2025-01-22 13:43:13

Den här säsongen har väl inte särskilt många klagat över att tränaren är handlingsförlamad iallafall? Kan jag verkligen inte erinra mig om.

Han är precis motsatsen.
Varje gång han inte byter målvakt eller tar time out.
It's easier to be an asshole to words than to people
Döden

Inlägg av Döden »

Rojk skrev: 2025-01-22 13:48:26
Manijock skrev: 2025-01-22 13:43:13

Han är precis motsatsen.
Varje gång han inte byter målvakt eller tar time out.
eller bänkar, toppar, gör något... är ju Kimbys fel varje gång vi förlorar
Manijock

Inlägg av Manijock »

Fast det är ju något helt annat. Gå ner på folk och målvaktsbyte är ju något han inte gillar att göra.

Den här diskussionen gäller kedjekombinationer.
Döden

Inlägg av Döden »

Manijock skrev: 2025-01-22 14:07:51 Fast det är ju något helt annat. Gå ner på folk och målvaktsbyte är ju något han inte gillar att göra.

"Det här forumet är ganska roligt. Om tränaren inte gör något när målen uteblir skriker alla att Kimby inte är en matchcoach men när det är förändringar är det också fel. Jävligt höga krav :D"
GULD
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Döden skrev: 2025-01-22 14:16:17
Manijock skrev: 2025-01-22 14:07:51 Fast det är ju något helt annat. Gå ner på folk och målvaktsbyte är ju något han inte gillar att göra.

"Det här forumet är ganska roligt. Om tränaren inte gör något när målen uteblir skriker alla att Kimby inte är en matchcoach men när det är förändringar är det också fel. Jävligt höga krav :D"
Alldeles perfect Forum logic :)
The DIF ONE
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Gränby Ishall, har vi någon gång under dessa snart 3 säsonger gjort en bra insats där över 60 min?
Tror vi kommer komma ut på ett helt annat sätt ikväll, men utdelningen uteblir.

Förlust 2-1 i sudden.
13-40 i skott, låter rimligt.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-22 15:22:47 Gränby Ishall, har vi någon gång under dessa snart 3 säsonger gjort en bra insats där över 60 min?
Tror vi kommer komma ut på ett helt annat sätt ikväll, men utdelningen uteblir.

Förlust 2-1 i sudden.
13-40 i skott, låter rimligt.
Låter som typical Almtuna borta.
Deras stora forwards som gillar att checka brukar få fast våra backar djupt i egen zon
Döden

Inlägg av Döden »

Luktar tyvärr loserstreak just nu
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Ikväll är det bara en sak som gäller. Fullt fokus i tre perioder och visa supportrarna som visat laget support o kärlek i insamlingen som nått över 800 000:- . Det fantastiska i den summan är att den tillkom under årets fattigaste månad. Snacka om att Djurgårdsfamiljen är grymma. Alltså dax för laget nu att visa detsamma mot supportrarna. Glida ut på en grilla o va sköna idag mot Almtuna kommer garanterat skapa missnöje och ilska.
Så full fart framåt ikväll o visa ”Löven” att de får de tufft på fredag..
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Vinn, bara vinn.
It's the hope that kills you.
Skriv svar