Gillar honom!
Silly Season 2024/25
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2024/25
Njae, tror väl inte att det är den främsta anledningen, men absolut att det kan avskräcka. Folk kan absolut resonera på det sättet, även om sportchef är utbytt. Inte alla som är lika insatta och engagerade i frågorna som de flesta av oss på forumet är.Buford skrev: ↑2025-01-22 11:55:13Tror du folk tänker så, nu när Wiken håller i degen? Att KG slängde pengarna i sjön i stort sett var ju inte speciellt bra, men jag tror att folk har större förtroende för Wiken.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-22 10:55:52 Tänker också att skulle Wikegård slänga upp ett namn som kan vara aktuellt så tar det ordentlig fart.
Tror som många är inne på att det är flera aspekter, dels tidsmässigt innan lön i januari, dels besvikelse över senaste veckans kräftgång, dels avskräckta efter förra årets utfall spelarmässigt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2024/25
Känslan där ändå att folk borde känna att ”det här är säsongen vi har bäst möjlighet att gå upp”. Speciellt supportrar som följer matcher någorlunda i alla fall har koll på det. För mig personligen är det en anledning till att vilka bidra för att kunna göra allt. Sen litar jag på Wiken att han kommer göra det bästa för laget, ny spelare eller ej.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-22 13:54:55Njae, tror väl inte att det är den främsta anledningen, men absolut att det kan avskräcka. Folk kan absolut resonera på det sättet, även om sportchef är utbytt. Inte alla som är lika insatta och engagerade i frågorna som de flesta av oss på forumet är.Buford skrev: ↑2025-01-22 11:55:13Tror du folk tänker så, nu när Wiken håller i degen? Att KG slängde pengarna i sjön i stort sett var ju inte speciellt bra, men jag tror att folk har större förtroende för Wiken.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-22 10:55:52 Tänker också att skulle Wikegård slänga upp ett namn som kan vara aktuellt så tar det ordentlig fart.
Tror som många är inne på att det är flera aspekter, dels tidsmässigt innan lön i januari, dels besvikelse över senaste veckans kräftgång, dels avskräckta efter förra årets utfall spelarmässigt.
-
Silly Season 2024/25
Mardröm om Bofors går upp!Nypovich skrev: ↑2025-01-22 14:19:36Känslan där ändå att folk borde känna att ”det här är säsongen vi har bäst möjlighet att gå upp”. Speciellt supportrar som följer matcher någorlunda i alla fall har koll på det. För mig personligen är det en anledning till att vilka bidra för att kunna göra allt. Sen litar jag på Wiken att han kommer göra det bästa för laget, ny spelare eller ej.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-22 13:54:55Njae, tror väl inte att det är den främsta anledningen, men absolut att det kan avskräcka. Folk kan absolut resonera på det sättet, även om sportchef är utbytt. Inte alla som är lika insatta och engagerade i frågorna som de flesta av oss på forumet är.Buford skrev: ↑2025-01-22 11:55:13Tror du folk tänker så, nu när Wiken håller i degen? Att KG slängde pengarna i sjön i stort sett var ju inte speciellt bra, men jag tror att folk har större förtroende för Wiken.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-22 10:55:52 Tänker också att skulle Wikegård slänga upp ett namn som kan vara aktuellt så tar det ordentlig fart.
Silly Season 2024/25
Visst är det så!Nypovich skrev: ↑2025-01-22 14:19:36Känslan där ändå att folk borde känna att ”det här är säsongen vi har bäst möjlighet att gå upp”. Speciellt supportrar som följer matcher någorlunda i alla fall har koll på det. För mig personligen är det en anledning till att vilka bidra för att kunna göra allt. Sen litar jag på Wiken att han kommer göra det bästa för laget, ny spelare eller ej.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-22 13:54:55Njae, tror väl inte att det är den främsta anledningen, men absolut att det kan avskräcka. Folk kan absolut resonera på det sättet, även om sportchef är utbytt. Inte alla som är lika insatta och engagerade i frågorna som de flesta av oss på forumet är.Buford skrev: ↑2025-01-22 11:55:13Tror du folk tänker så, nu när Wiken håller i degen? Att KG slängde pengarna i sjön i stort sett var ju inte speciellt bra, men jag tror att folk har större förtroende för Wiken.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-22 10:55:52 Tänker också att skulle Wikegård slänga upp ett namn som kan vara aktuellt så tar det ordentlig fart.
Tyvärr är det inte alltid så att folk faktiskt känner och tänker vad man borde känna och tänka.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2024/25
Äsch. Hv åker ner o nästa år åker Leksand ner. Oink går upp igen.Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 14:39:28Mardröm om Bofors går upp!Nypovich skrev: ↑2025-01-22 14:19:36Känslan där ändå att folk borde känna att ”det här är säsongen vi har bäst möjlighet att gå upp”. Speciellt supportrar som följer matcher någorlunda i alla fall har koll på det. För mig personligen är det en anledning till att vilka bidra för att kunna göra allt. Sen litar jag på Wiken att han kommer göra det bästa för laget, ny spelare eller ej.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-22 13:54:55Njae, tror väl inte att det är den främsta anledningen, men absolut att det kan avskräcka. Folk kan absolut resonera på det sättet, även om sportchef är utbytt. Inte alla som är lika insatta och engagerade i frågorna som de flesta av oss på forumet är.Buford skrev: ↑2025-01-22 11:55:13Tror du folk tänker så, nu när Wiken håller i degen? Att KG slängde pengarna i sjön i stort sett var ju inte speciellt bra, men jag tror att folk har större förtroende för Wiken.DIFLuWi skrev: ↑2025-01-22 10:55:52 Tänker också att skulle Wikegård slänga upp ett namn som kan vara aktuellt så tar det ordentlig fart.
Finare liga än SHL med råge då.
Värva en målvakt.
-
Silly Season 2024/25
Sant, då kan Ölvestad kör hårt med Klasen och Dick i sommar!Ohddan skrev: ↑2025-01-22 15:51:18Äsch. Hv åker ner o nästa år åker Leksand ner. Oink går upp igen.Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 14:39:28Mardröm om Bofors går upp!Nypovich skrev: ↑2025-01-22 14:19:36Känslan där ändå att folk borde känna att ”det här är säsongen vi har bäst möjlighet att gå upp”. Speciellt supportrar som följer matcher någorlunda i alla fall har koll på det. För mig personligen är det en anledning till att vilka bidra för att kunna göra allt. Sen litar jag på Wiken att han kommer göra det bästa för laget, ny spelare eller ej.
Finare liga än SHL med råge då.
Värva en målvakt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Är mitt resonemang gammal skåpmat?SirDIFalot skrev: ↑2025-01-22 12:49:36Tror det där är gammal skåpmat och annat är prio efter att Hävelid kom in. Men visst, om någon som var vårt förstaval före hävelid har ändrat sig och vill komma nu så kör vi väl ändå.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-22 12:35:58Låter bra i mina öron.Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 11:59:55 Hockeynews experterna insisterar på att, def tvåvägsback ska vara vår prio ( enligt dom )!
Bra backar krävs för ett bra anfallsspel. Vi har skickliga forwards, men de kan ju inte åka solo.
Backarna sätter stopp i spelet, avgör hur spelvändningarna och uppspelen blir. Kan fylla på och skapa längre och bättre anfall osv.
Ingen slump att Brynäs går så bra i SHL.

Skämt åsido, du syftar nog på programmet.
Jag tycker väl egentligen att vi har allt som krävs just nu för att gå upp.
Jag tackar såklart inte nej till en riktigt bra förstamålis, eller någon som åtminstone kan matcha med Hävelid ordentligt.
Men annars, en riktigt smaskig tvåvägsback går klart före en forward till.
Några ropar efter en sniper, men får en sniper verkligen spelet att lossna?
Vore väl iofs trevligt att uppgradera Costmars ärtbössa i pp, men nja.
Ta in Mantas och sedan stänger vi butiken och laddar för slutet av serien. ( eller behöver inte Leksand några värvningspengar?)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Håller med. Men tycker det finns ett par tre interna lösningar som är bättre. Antingen får Eklund stå där i PP2, eller Hampus Larsson som är en bättre skytt, eller Kelleher styra PP2 från den sidan om man vill fortsätta med Dick, Klasen, Thore och Kruger i PP1.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-22 16:56:58Är mitt resonemang gammal skåpmat?SirDIFalot skrev: ↑2025-01-22 12:49:36Tror det där är gammal skåpmat och annat är prio efter att Hävelid kom in. Men visst, om någon som var vårt förstaval före hävelid har ändrat sig och vill komma nu så kör vi väl ändå.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-22 12:35:58Låter bra i mina öron.Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 11:59:55 Hockeynews experterna insisterar på att, def tvåvägsback ska vara vår prio ( enligt dom )!
Bra backar krävs för ett bra anfallsspel. Vi har skickliga forwards, men de kan ju inte åka solo.
Backarna sätter stopp i spelet, avgör hur spelvändningarna och uppspelen blir. Kan fylla på och skapa längre och bättre anfall osv.
Ingen slump att Brynäs går så bra i SHL.![]()
Skämt åsido, du syftar nog på programmet.
Jag tycker väl egentligen att vi har allt som krävs just nu för att gå upp.
Jag tackar såklart inte nej till en riktigt bra förstamålis, eller någon som åtminstone kan matcha med Hävelid ordentligt.
Men annars, en riktigt smaskig tvåvägsback går klart före en forward till.
Några ropar efter en sniper, men får en sniper verkligen spelet att lossna?
Vore väl iofs trevligt att uppgradera Costmars ärtbössa i pp, men nja.
Ta in Mantas och sedan stänger vi butiken och laddar för slutet av serien. ( eller behöver inte Leksand några värvningspengar?)
Expert.
-
Silly Season 2024/25
Enligt Hockeynews vill Kärpät släppa Miika Koivisto.
https://hockeynews.se/nyheter/forre-sm- ... -marknaden
Kanske är en för hög hylla för oss? Annars vore det en grym förstärkning.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Är det en back vi behöver?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-22 17:22:09 Enligt Hockeynews vill Kärpät släppa Miika Koivisto.
-
Silly Season 2024/25
Bör inte vara Prio, men med tanke på diskussionen tidigare i tråden.Knickedick skrev: ↑2025-01-22 17:46:20Är det en back vi behöver?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-22 17:22:09 Enligt Hockeynews vill Kärpät släppa Miika Koivisto.
Hoppas att målvakt är prio, och efter det en sniper-typ.
Silly Season 2024/25
Man skulle nog behöva både forward, back och målvakt men målvakt måste vara prio. Insamlingen har stannat av lite. Förra året när man hade insamling så tog det bara någon dag att komma upp i en miljon.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-22 17:50:10Bör inte vara Prio, men med tanke på diskussionen tidigare i tråden.Knickedick skrev: ↑2025-01-22 17:46:20Är det en back vi behöver?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-22 17:22:09 Enligt Hockeynews vill Kärpät släppa Miika Koivisto.
Hoppas att målvakt är prio, och efter det en sniper-typ.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2024/25
Troligen hugger något lag i bättre betalande liga eller rent av Finland. Sen lite varning på 34-åring som är petad i finska ligan.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-22 17:22:09 Enligt Hockeynews vill Kärpät släppa Miika Koivisto.
Prio 1 måste rimligen vara en så bra målvakt man bara kan hitta. Vässa stenhårt på Dichow som vill spela men inte får det i HV.
Prio 2 är för mig en till naturlig center efter att vi släppte Linus. Costmar bättre som vinge. Gärna målnäsa och rightare, dock svårt att hitta. Skridskostark breddcenter som köper en mindre roll kan även funka.
-
Silly Season 2024/25
Petad för att man plockade in Pokka och Björk, men ja, du är helt rätt på det anser jag, på Prio 1 och 2.dr111DIF skrev: ↑2025-01-22 18:21:23Troligen hugger något lag i bättre betalande liga eller rent av Finland. Sen lite varning på 34-åring som är petad i finska ligan.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-22 17:22:09 Enligt Hockeynews vill Kärpät släppa Miika Koivisto.
Prio 1 måste rimligen vara en så bra målvakt man bara kan hitta. Vässa stenhårt på Dichow som vill spela men inte får det i HV.
Prio 2 är för mig en till naturlig center efter att vi släppte Linus. Costmar bättre som vinge. Gärna målnäsa och rightare, dock svårt att hitta. Skridskostark breddcenter som köper en mindre roll kan även funka.
Dichow hade varit ett bra val eftersom det faktiskt inte finns något bättre på marknaden.
Kommer in med en, förmodligen, enorm revanschlust. Och borde vara en bra målvakt på den här nivån.
Nu kommer inte Vesel vara tillgänglig men det är direkt den spelartypen jag tänker på när jag ser Prio 2.