HA 24/25: Almtuna - Djurgårdens IF 22/1
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Alla till Uppsala! För er som kör bil så är det bra att veta att det kan vara en del bilar på parkeringarna i området eftersom det är innebandy samtidigt. Kom i hyfsad tid med andra ord.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Dags att lämna formsvackan bakom oss, nu har vi inte råd att tappa poäng på ett tag igen.
Avskaffa tre mot tre.
Jaha då var det dax för ryggsäckshockey i Sveriges tråkigaste ishall igen då. Vi behöver spela vårat spel och inte slarva med första passarna för att sätta fart på spelet, och viktigaste av allt är att göra mål på chanserna vi får.
Efter senaste 3 matcherna så har jag tappat den feeling jag hade att "vi är fan grymma och oslagbara", tillbaka på det-kan-gå-hur-fan-som-helst känslan... hoppas vi vinner, tröttsamt att vi antagligen tappat hemmafördelen till bikbok, är inte så taggad på hockey idag. :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Verkar bli samma lag som senast.
Eklund- Weigel- Frondell tränade igår. Återstår att se hur "tombolan formerar övriga laget"?
Skadestatus:
- Brodda och Max månaden ut?
- Ragge ej med idag, förmodlig hjärnskakning
- Costmar oklar?
- Dick borta ca 1 månad, rehab/träning
Eklund- Weigel- Frondell tränade igår. Återstår att se hur "tombolan formerar övriga laget"?
Skadestatus:
- Costmar oklar?
Stämmer ju inte angående Dick.
"Planen är att Axelsson behöver nånstans mellan två och tre veckor till."
"Planen är att Axelsson behöver nånstans mellan två och tre veckor till."
Kul att han själv kallar det för tombola. Han har ju hittat bra kombinationerflera gånger men väljer ju att splittra vidare. Tar sig själv på alldeles för stort allvar.Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 08:36:52 Verkar bli samma lag som senast.
Skadestatus:
- Costmar oklar?
Verkar vara Dicken som är borta längst iallafall på 3-4 veckor. Ljumskar är luriga i hans ålder. Är nog klokt att ta det sakta även om vi säkerligen kommer tappa i tabellen på att inte ha våran offensivt viktigaste spelare med. Saknar Brodin och Krogdahl och suger att de är borta månaden ut. Vi behöver smarta spelare och lyfta ner istid på våra juniorer.
Hävelid i kassen tar jag för givet.
-
Får förtydliga , var jag som använde ordet tombola. Kimby är professionell coach. "Dom brukar se saker, som vi amatörer ej ser"!?Manijock skrev: ↑2025-01-22 09:22:28Kul att han själv kallar det för tombola. Han har ju hittat bra kombinationerflera gånger men väljer ju att splittra vidare. Tar sig själv på alldeles för stort allvar.Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 08:36:52 Verkar bli samma lag som senast.
Skadestatus:
- Costmar oklar?
Verkar vara Dicken som är borta längst iallafall på 3-4 veckor. Ljumskar är luriga i hans ålder. Är nog klokt att ta det sakta även om vi säkerligen kommer tappa i tabellen på att inte ha våran offensivt viktigaste spelare med. Saknar Brodin och Krogdahl och suger att de är borta månaden ut. Vi behöver smarta spelare och lyfta ner istid på våra juniorer.
-
Ca 1 månad. Ifall det är 3 veckor eller mindre. Så ännu bättre.
Varit mycket strul med honom, skulle ju varit tillbaka i januari. Så gissar på att han får skynda långsamt. Redo för slutspel. Ifall vi inte börjar torska en massa matcher.
"– Det är väl som alla tränare. Man förlorar en match och så tycker man att man ska göra en tombola och tror att man är nåt geni…"Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 09:32:56Får förtydliga , var jag som använde ordet tombola. Kimby är professionell coach. "Dom brukar se saker, som vi amatörer ej ser"!?Manijock skrev: ↑2025-01-22 09:22:28Kul att han själv kallar det för tombola. Han har ju hittat bra kombinationerflera gånger men väljer ju att splittra vidare. Tar sig själv på alldeles för stort allvar.Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 08:36:52 Verkar bli samma lag som senast.
Skadestatus:
- Costmar oklar?
I Hockeynews-artikeln. Han använder själv ordet tombola. Men verkligen inte bara när vi förlorar. Räcker ju med ett par byten där vi inte alltid gör mål typ, så kastar han runt.
-
Gör han narr av sig själv med flit eller är han bara dum?Manijock skrev: ↑2025-01-22 10:32:36
"– Det är väl som alla tränare. Man förlorar en match och så tycker man att man ska göra en tombola och tror att man är nåt geni…"
I Hockeynews-artikeln. Han använder själv ordet tombola. Men verkligen inte bara när vi förlorar. Räcker ju med ett par byten där vi inte alltid gör mål typ, så kastar han runt.
Han har ju själv spelat 4568 st olika kombinationer även efter de matcher vi faktiskt hittat kedjor som fungerar.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-01-22 11:17:26, redigerad totalt 1 gånger.
Ni kan väl omöjligt klaga på att han alltid gör om ifall han kör samma lag som senast?
It's easier to be an asshole to words than to people
Det här forumet är ganska roligt. Om tränaren inte gör något när målen uteblir skriker alla att Kimby inte är en matchcoach men när det är förändringar är det också fel. Jävligt höga kravManijock skrev: ↑2025-01-22 10:32:36"– Det är väl som alla tränare. Man förlorar en match och så tycker man att man ska göra en tombola och tror att man är nåt geni…"Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 09:32:56Får förtydliga , var jag som använde ordet tombola. Kimby är professionell coach. "Dom brukar se saker, som vi amatörer ej ser"!?Manijock skrev: ↑2025-01-22 09:22:28Kul att han själv kallar det för tombola. Han har ju hittat bra kombinationerflera gånger men väljer ju att splittra vidare. Tar sig själv på alldeles för stort allvar.Osten östlund skrev: ↑2025-01-22 08:36:52 Verkar bli samma lag som senast.
Skadestatus:
- Costmar oklar?
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Jag tror inte dina siffror stämmer. Jag får det till att med 14 tillgängliga forwards kan man få till 364 olika kombinationer. På baksidan blir det med 10 tillgängliga backar 45 olika kombinationer. Hela femmor med 24 tillgängliga spelare ger 42504 olika kombinationer. Men det skulle innebära att backar spelar som forward och forward som back.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-22 10:53:54Gör han narr av sig själv med flit eller är han bara dum?Manijock skrev: ↑2025-01-22 10:32:36
"– Det är väl som alla tränare. Man förlorar en match och så tycker man att man ska göra en tombola och tror att man är nåt geni…"
Han har ju själv spelat 4568 st olika kombinationer även efter de matcher vi faktiskt hittat kedjor som fungerar.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
-
Haha, ganska nära.agne skrev: ↑2025-01-22 11:41:17Jag tror inte dina siffror stämmer. Jag får det till att med 14 tillgängliga forwards kan man få till 364 olika kombinationer. På baksidan blir det med 10 tillgängliga backar 45 olika kombinationer. Hela femmor med 24 tillgängliga spelare ger 42504 olika kombinationer. Men det skulle innebära att backar spelar som forward och forward som back.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-22 10:53:54Gör han narr av sig själv med flit eller är han bara dum?Manijock skrev: ↑2025-01-22 10:32:36
Jag tror Brynäs två första kedjor har spelat ihop hela hösten, eller iallafall överlägset mest av alla lag i ligan, enligt statistiken i TV-rutan.
Behövs kontinuitet om man ska vara bra över tid.
Men sen har vi också aldrig en hel trupp tillgänglig på grund av spelare i pensionsålder.
Så ja, jag gjorde helt fel. Kritiken bör nog främst vara riktad mot Wikegård.