HA 24/25: Djurgårdens IF - Nybro 20/1
Horribelt... Vi måste få ordning på målskyttet, känns inte bra inför fortsättningen!
Haha vad är våran målis då?Centertank skrev: ↑2025-01-20 21:39:15 Inget nytt. Påminner om råttmatchen o Västerås. Vi är dåliga i alla dessa matcher. Deras målisar är ungefär så bra som som ett mittenlag i hockeyallsvenskan ska ha. De är inga fantomer! Använd insamlingspengarna till en stor, stark brunkare framför mål.
Vad är det för bra han säger? Att vi skjuter i magen på Deras målis hela matchen? Han har i princip hela matchen att tala om för spelarna att det finns bättre ställen att sikta på....RIP Djurgårn hockey skrev: ↑2025-01-20 21:31:03 Kimby växer för mig iaf efter den här intervjun. Jag gillar det han säger
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
När såg vi ett direktskott senast? Mycket lägga pucken tillrätta och sikta, för att ändå träffa mitt i emblemet.
Parodi.
Parodi.
Så länge ingen bemödar sig att ta sig in framför målvakten så kommer det inte bli många mål. Har man tur så slinker ett mål in, men allt som oftast så blir det en piece of cake för målvakterna att hålla tätt. Gör skitgörat för helvete.
Tror fan Ahlén hade gjort ett bättre jobb idag, otränad, än vad våra forwards mäktar med framför motståndarkassen.
Tror fan Ahlén hade gjort ett bättre jobb idag, otränad, än vad våra forwards mäktar med framför motståndarkassen.
Är det bara kruger som vågar stå framför mål och göra skitjobbet?
Går ju inte o vara galen på laget fast man är just nu galet tokförbannad. Vi har inte haft nån riktig svacka utan levt på marginalerna. Tron verkar smugit sig in att det skulle fortsätta så. Men nu är dessa marginaler slut. Nu gäller bara hårt arbete framöver o förstå att vi just nu är klappusla. Grabbarna har sannolik svävat på rosa moln o trott att vi redan var i SHL. Vill nu se en galen uppryckning mot Almtuna o skönt vi landat hårt på jorden med en jävla duns som gjorde jävligt ONT!!!
-
Hans approach känns mer samlad. Svårt att sätta ord på vad. Men jag får bra känslor.BigJ skrev: ↑2025-01-20 21:41:48Vad är det för bra han säger? Att vi skjuter i magen på Deras målis hela matchen? Han har i princip hela matchen att tala om för spelarna att det finns bättre ställen att sikta på....RIP Djurgårn hockey skrev: ↑2025-01-20 21:31:03 Kimby växer för mig iaf efter den här intervjun. Jag gillar det han säger
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vad bra han kan följa med Andren till Pajala hockeyOsten östlund skrev: ↑2025-01-20 21:37:57Något som ändrats gällande slipsarna, sedan Michaels starka tro/intervju?
"Andréasson är övertygad om att det är Viktor Andrén och Hugo Hävelid som tar Djurgården tillbaka till SHL"
https://hockeynews.se/nyheter/efter-kri ... alvakterna
The DIF ONE
Är ju samma när vi anfaller, vi glider in innanför blå på nån av kanterna och slickar sarg, dom andra glider bredvid i linje, ingen kraschar mot mål/slott och skapar oreda, knappt en jävla 3 mot 2 vi gjort mål på denna säsong.daaviid skrev: ↑2025-01-20 21:42:11 Så länge ingen bemödar sig att ta sig in framför målvakten så kommer det inte bli många mål. Har man tur så slinker ett mål in, men allt som oftast så blir det en piece of cake för målvakterna att hålla tätt. Gör skitgörat för helvete.
Blev skotten 44-12? Självklart skulle vi ha vunnit. Men jag tycker ändå vi skapar för få klara lägen.
Ofta fwd vänder upp i hörn, kanske byter sida, upp på back och därifrån skapar vi oreda. Detta gäller inte bara denna matchen.
Tycker det är alldeles för lite klara lägen som vi verkligen skapar genom bra spel och passningar. Våra backar är ofta grunden till vår offensiv.
Ofta fwd vänder upp i hörn, kanske byter sida, upp på back och därifrån skapar vi oreda. Detta gäller inte bara denna matchen.
Tycker det är alldeles för lite klara lägen som vi verkligen skapar genom bra spel och passningar. Våra backar är ofta grunden till vår offensiv.
Ska inte ta ifrån Tex någonting. Han gör en kanonmatch. Men våra alibiskott match efter match kommer till slut inte gå in. Vi börjar närma oss den punkten. Totalt uddlösa.Rolv skrev: ↑2025-01-20 22:11:27 Blev skotten 44-12? Självklart skulle vi ha vunnit. Men jag tycker ändå vi skapar för få klara lägen.
Ofta fwd vänder upp i hörn, kanske byter sida, upp på back och därifrån skapar vi oreda.
Tycker det är alldeles för lite klara lägen som vi verkligen skapar genom bra spel och passningar.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
Nästa match kommer Almtunas målis vara en fantom, sanna mina ord. Det verkar vara så lätt att ställa upp i ett tätt och lågt försvar mot oss och hoppas på att kontra in två mål. Många matcher har ju sett ut så, inte minst mot råttorna. In med en stor brunkare och någon som kan skjuta!
-
Det här gick man och väntade på. När dippen, och det usla anfallsspelet i 5-5. Nu när vi inte gör mål i pp så ser vi tydligt hur svårt vi har att göra mål i 5-5. Nej, det känns som vi behöver några nya spelare om vi ska ha chans mot de andra topplagen. krascha nätet istället för runt sarg.
Nej men titta tillbaka tidigare säsonger när vi misslyckades med att ens sätta uppspelen, knappt fick in pucken i zon i PP eller limmade fast oss själva i defensiven gång på gång så är ju detta 'problem' att föredra alla gånger.#10 skrev: ↑2025-01-20 22:03:51Är ju samma när vi anfaller, vi glider in innanför blå på nån av kanterna och slickar sarg, dom andra glider bredvid i linje, ingen kraschar mot mål/slott och skapar oreda, knappt en jävla 3 mot 2 vi gjort mål på denna säsong.daaviid skrev: ↑2025-01-20 21:42:11 Så länge ingen bemödar sig att ta sig in framför målvakten så kommer det inte bli många mål. Har man tur så slinker ett mål in, men allt som oftast så blir det en piece of cake för målvakterna att hålla tätt. Gör skitgörat för helvete.
Att få till så vi går rakare/snabbare på kassen är betydligt lättare att skruva på i sammanhanget. Jag tror det finns mindre att hämta i form av höjningar hos de konkurrerande lagen.
Sen måste vi få igång PPt igen. Det går sjukt långsamt jämfört med hur det sett ut tidigare men hänger nog ihop med anfallsspelet som helhet.
Dags att sätta formationerna nu och gnugga på tills det sitter. Slutspelet närmar sig med stormsteg och då måste allt klaffa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.