DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-20 08:22:31
Karlander skrev: ↑2025-01-20 08:07:02
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-20 07:36:30
fryppe skrev: ↑2025-01-19 21:41:53
Nypovich skrev: ↑2025-01-19 21:29:17
Oavsett om man vill ha han eller ej, vill Oik släppa han till något annat lag i Ha? Kan ju va så mellan topplagen att man inte vill släpp till konkurrenter.
Läste att shl klubbarna har fått han på sitt bord så gissar att det inte är aktuellt med andra HA klubbar
Ja, det är nog i första hand SHL sen kanske Finland eller Tyskland.
Vore hyffsat idiotiskt att släppa en sådan spelare till en konkurrent då han i en bättre omgivning förmodligen kommer spruta in poäng.
Innan han sajnade med OIK sa han att lösningen vid sidan av hockeyn med familjen var väldigt viktig. Det skulle kunna tala för att han i alla fall inte börjar flänga runt i andra länder. Tippar också att det blir SHL för honom, men om intresset ändå skulle vara svalt är det nog svårt att säga nej till eventuella HA-klubbar då det är tufft att ha en kille som lyfter 200k i månaden på läktaren.
Sant, jag tänkte på det också.
Men i och med att han kom in sent så undrar jag om familjen ens är med hit?
"– Vi ville gärna tillbaka till Sverige. Mina två äldsta barn pratar svenska och jag och min fru gillar verkligen kulturen och livsstilen man har i Sverige. Det passar oss väldigt bra. Jag är väldigt tacksam över att vi nu får chansen att komma tillbaka till Sverige.
I mitten av november är han på plats i sin nya hemstad, Oskarshamn, en stad han så klart har koll på sedan tiden med Leksand i SHL."
--------------------------
Blir lite fascinerad hur spelare som han "löser familjefrågan" under ett halvår eller så. Framförallt barn/tonåringar.
Örebro kanske i SHL?
I HA, tror samtliga lag i toppen, skulle kunna få till en liten insamling med företag och så, för honom.
Oskarshamn, lika röriga som vi var första säsongen i HA!