Gillar också Ragges fysiska spel och hur han kan få stopp på anfall genom att trycka ut folk i sargen. Tycker Berg har att ge där också. Blixt och Hävelid tror jag dock inte funkar ihop. Jag tycker att Blixt offensiva kvaliteter underskattas. Jag ser inte Blixt som en Defensiv back. Han har otrolig rörlighet och flytt i skridskoåkningen och hans förmåga att sätta första-pass på bladet på spelare i fart är riktigt fin. Alltså lite liknande kvaliteter som Hävelid. Men hans 195 centimeter gör att han verkar stämplas som enbart defensiv.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-20 16:01:20Håller med er. Sära på Sissons och Hävelid nu.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-20 15:45:42Jag tycker det är ganska uppenbart hur vi ska spela om alla är friska:Knickedick skrev: ↑2025-01-20 15:38:58Han har riktigt fina skills och det är som du säger, det vet de flesta och att hans bästa egenskaper inte ligger i spelet utan puck. Han borde spela med någon som har rutinen och klokheten att avväga sina beslut och kanske lite mer defensiva kvaliteter.fryppe skrev: ↑2025-01-19 17:55:03Förstår inte varför folk klagar på hävelid, han är en grymt bra offensiv back, precis vad vi har saknat någon som bryter mönstret, men högre offensiv kommer med ett pris, priset är en lite sämre defensiv trodde alla visste det ?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-19 17:49:14 Byter tråd angående backen Hävelid. ( istället för Sillytråden)
Delar åsikterna om att han inte passat så bra ihop med Sisson samt att han tagit stora risker.
Tänker att han endast tränat enstaka pass med laget och kastats rakt in i två matcher.
Kan förhoppningsvis bli bättre med tiden.
Att han har skils märktes första bytena.
Men om du sätter honom med en Rightare Alltså Krogdahl eller Berg så kommer folk att börja skrika att du för fan inte kan sätta ihop två Rightare.
Sissons-Berg
Tychonick-Krogdahl
Blixt-Hävelid
Ragnarsson
Hammarlund
Tre otroligt starka par på den här nivån och sen Ragnarsson-Hammarlund som får börja tävla om istid.
Sedan är jag svag för Ragge, tror han blir mumma i ett slutspel. Älskar hans fysiska spel.
Blir nog han, Blixt och Hammarn som får kämpa om sista platsen.
Men, alla lag får skador, och jag tror det finns speltid för alla. Skillnaden i vår blir att vi förhoppningsvis kan spela med friska (-re) spelare i slutspelet. Vi har lyxen att kunna vila spelare som egentligen inte borde spela.
Säsongen 2024/25
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Eklund - Wiegel -Frondel
Den kedjan vill jag ha oftare.
Den kedjan vill jag ha oftare.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Det enda sättet för oss att gå upp i år är att få in en riktig vägg i mål och hoppas vi vinner alla matcher med 1-0 i slutspelet.
Avskaffa tre mot tre.
-
Säsongen 2024/25
Bara synd att ingen av dom kan träffa kortsidan ens
Och blir bortknuffade väger dom 100kg ihop ?
The DIF ONE
-
Säsongen 2024/25
Folk hyllar Kimby men det är fan inte förbjudet att undra
Om han kommer att greja det här !
Om han kommer att greja det här !
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Vi är ju ett helt annorlunda lag nu än under de senaste två säsongerna. Nu helt dominanta mot de sämre lagen även om vissa matcher ineffektiva. Tidigare säsonger har vi varit mycket sämre i dessa matcher.
-
Säsongen 2024/25
För det första ska inte någon av dem ses som spets och spela i topplinorna.
Eklund till exempel gjorde sin senaste poäng 20/11 mot Västerås. Senaste målet gjorde han i början på November.
Sen är det JVM däremellan absolut.
Frondell har aldrig lyft och Weigel är en stor besvikelse.
Säsongen 2024/25
Tycker ändå Frondell ser het ut på nåt sätt, tror det kan bli nåt bra där för oss här mot slutet om han får fortsatt förtroendeDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-20 22:16:45För det första ska inte någon av dem ses som spets och spela i topplinorna.
Eklund till exempel gjorde sin senaste poäng 20/11 mot Västerås. Senaste målet gjorde han i början på November.
Sen är det JVM däremellan absolut.
Frondell har aldrig lyft och Weigel är en stor besvikelse.
Säsongen 2024/25
Grewe??? Nån som sett han sista matcherna,
- SirDIFalot
Säsongen 2024/25
Har folk bara sett våra två torskar senaste 16 matcherna och inte sett våra 14 segrar eller varför detta stämningsläge? Dom två förlusterna är dessutom matcher där vi är spelmässigt överlägsna.
Expert.
Säsongen 2024/25
Ja, jag såg honom ganska mycket i under matchen igår.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
-
Säsongen 2024/25
Tror alla börjar genomskåda bluffen.SirDIFalot skrev: ↑2025-01-21 00:44:07 Har folk bara sett våra två torskar senaste 16 matcherna och inte sett våra 14 segrar eller varför detta stämningsläge? Dom två förlusterna är dessutom matcher där vi är spelmässigt överlägsna.
Det är inte direkt som om det har varit övertygande segrar. Det kan du aldrig lura i oss.
När vi inte har medstuds eller PP inte fungerar så går det inte längre att spela skön i 50 min för att sedan mirakulöst vinna sista 10, som det sett ut hela hösten.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Har du någonting för att backa upp detta påstående att vi egentligen är en bluff och dåliga?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-21 06:55:28Tror alla börjar genomskåda bluffen.SirDIFalot skrev: ↑2025-01-21 00:44:07 Har folk bara sett våra två torskar senaste 16 matcherna och inte sett våra 14 segrar eller varför detta stämningsläge? Dom två förlusterna är dessutom matcher där vi är spelmässigt överlägsna.
Det är inte direkt som om det har varit övertygande segrar. Det kan du aldrig lura i oss.
När vi inte har medstuds eller PP inte fungerar så går det inte längre att spela skön i 50 min för att sedan mirakulöst vinna sista 10, som det sett ut hela hösten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.