Börjar tvivla jag med efter alla konstiga formationer och förmågan att få iväg fler skott / komma in i slottet.Manijock skrev: ↑2025-01-20 19:56:06 Frågan är om vi inte ska låta "Min stora dag" ta in något stackars sjukt barn som kan vakta kassen i DIF någon match. Ungefär lika logiskt som att inte byta ut Andren efter detta.
Kimby är ingen tränare som kommer ta oss upp. Det blir jag mer och mer övertygad om. Tror helt ärligt att Honken som huvudansvarig hade gjort det bättre.
HA 24/25: Djurgårdens IF - Nybro 20/1
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Jag lanserade ju min keeper inför förra matchenManijock skrev: ↑2025-01-20 19:56:06 Frågan är om vi inte ska låta "Min stora dag" ta in något stackars sjukt barn som kan vakta kassen i DIF någon match. Ungefär lika logiskt som att inte byta ut Andren efter detta.
Kimby är ingen tränare som kommer ta oss upp. Det blir jag mer och mer övertygad om. Tror helt ärligt att Honken som huvudansvarig hade gjort det bättre.

Man undrar ju vad resten av laget tyckor om hela situationen.
Måste vara helt galet frustrerande att spela försvar med den här målvaktssituationen.
Måste vara helt galet frustrerande att spela försvar med den här målvaktssituationen.
Knickedick skrev: ↑2025-01-20 19:49:16 Sen Linus fick kicken har det känts som att ingen vill vara med längre
Är det Linus-gate vi bevittnar?
DIF måste ju ha minst en ”gate”/säsong
-
Inget annat lag med ambitionen att ta klivet upp i SHL skulle ens tänka tanken att gå med Hävelid eller Andrén som 1:a keeper. Knappt ens 2:a.mb81 skrev: ↑2025-01-20 19:43:38Fast innan säsongen var det ju Hugo som inte höll.Vikas skrev: ↑2025-01-20 19:42:01 Det värsta är att man vet att vi inte kommer få in någon vettig målkvakt. Det är för sent.
De har haft ETT HELT JÄVLA ÅR på sig att skaffa en ersättare. Varenda jävel visste att Andrén inte håller.
Men visst. Be alla böner i världen på att Hävelid steppar upp och inte blir skadad. Inte så att det här året är vår bästa chans att gå upp, för nästa år har vi inte skuggan av en chans.
Det stör mig något enormt att Wikegård så totalt ignorerat det som i stort sett alla sett sedan FÖRRA säsongen, vi har för dåliga målvakter.
Sen att bli putt och kicka Eriksson direkt, och ta in en totalt livsfarlig Hävelid är något som definitivt inte gör något bättre för ett redan rörigt och svagt försvar.
Lägg sen till Klasén/Axelsson-gate som grädde på moset...
Kan ju fan inte vara sant, han får stå kvar…
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Vi ser ut som skit. Inget ordnat attackspel och riktigt dålig fart.
5 skott på mål.
Hävelid är nog det sämsta som hänt oss. Livsfarlig!
5 skott på mål.
Hävelid är nog det sämsta som hänt oss. Livsfarlig!
Kimby känns inte seriös som tränare när han låter Andrén stå kvar.
Vill han vara snäll? Är det mer viktigt än att vinna hockeymatcher?
Vill han vara snäll? Är det mer viktigt än att vinna hockeymatcher?
-
Historien tenderar att upprepa sig!Döden skrev: ↑2025-01-20 19:59:04Knickedick skrev: ↑2025-01-20 19:49:16 Sen Linus fick kicken har det känts som att ingen vill vara med längre
Är det Linus-gate vi bevittnar?
DIF måste ju ha minst en ”gate”/säsong
-
Du är typ min bästa kompis efter det där inläggetMomentumet skrev: ↑2025-01-20 19:59:16Inget annat lag med ambitionen att ta klivet upp i SHL skulle ens tänka tanken att gå med Hävelid eller Andrén som 1:a keeper. Knappt ens 2:a.mb81 skrev: ↑2025-01-20 19:43:38Fast innan säsongen var det ju Hugo som inte höll.Vikas skrev: ↑2025-01-20 19:42:01 Det värsta är att man vet att vi inte kommer få in någon vettig målkvakt. Det är för sent.
De har haft ETT HELT JÄVLA ÅR på sig att skaffa en ersättare. Varenda jävel visste att Andrén inte håller.
Men visst. Be alla böner i världen på att Hävelid steppar upp och inte blir skadad. Inte så att det här året är vår bästa chans att gå upp, för nästa år har vi inte skuggan av en chans.
Det stör mig något enormt att Wikegård så totalt ignorerat det som i stort sett alla sett sedan FÖRRA säsongen, vi har för dåliga målvakter.
Sen att bli putt och kicka Eriksson direkt, och ta in en totalt livsfarlig Hävelid är något som definitivt inte gör något bättre för ett redan rörigt och svagt försvar.
Lägg sen till Klasén/Axelsson-gate som grädde på moset...
Men fan vad vi komplicerar våra chanser!
It's the hope that kills you.
DIFs anfallsspel. Full fart in i zon. Tvärnit. Spel i rundeln, spel i rundeln, spel i rundeln upp till back- skott på första bästa försvarare.
Liten hakning där man skiter i på Kelleher...?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.