Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
Har dem ju gjort? Muntligt klart, förstår varför du "oroar" dig men det vore onödigt och först verkligen skriva att Holmqvist är klar. Sen göra det en gång till, dem gjorde ju inte det med Ossi iallafall?Äppelmos skrev:De skulle vara skönta tt de stog på hemsidan att de va klart med Holmqvist tycker jag...

Han är även med här:
http://www.difhockey.se/truppen.php
http://www.difhockey.se/truppen.php
Jo, men då får man väll börja slappna av dåstolpskott skrev:Har dem ju gjort? Muntligt klart, förstår varför du "oroar" dig men det vore onödigt och först verkligen skriva att Holmqvist är klar. Sen göra det en gång till, dem gjorde ju inte det med Ossi iallafall?Äppelmos skrev:De skulle vara skönta tt de stog på hemsidan att de va klart med Holmqvist tycker jag...

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Michael Holmqvist har med all säkerhet redan skribit på.
Jag är orolig. Väntar ledningen svar från två osäkra NHL-kort? Då sitter vi verkligen i skiten om båda får andra kllubbadresser (säkerligen någon annanstans i Europa). Undra om ledningen har en plan C?
Enligt AB får man 10x pengarna om man tippar att vi vinner i år.
Jag är orolig. Väntar ledningen svar från två osäkra NHL-kort? Då sitter vi verkligen i skiten om båda får andra kllubbadresser (säkerligen någon annanstans i Europa). Undra om ledningen har en plan C?
Enligt AB får man 10x pengarna om man tippar att vi vinner i år.
Säg den glädje som varar
- Remy Lebeau
Och även om det blir Sverige för antingen Ossi eller Tjärna så lär de andra klubbarna var väldigt intresserade. Timrå har bra koll på Tjärna, och verkar av allt att döma varit i kontakt med honom. Allt enligt tidningen i Sundsvall. Man får hoppas att vi är attraktivare än Rögle och Timrå när han vänder hem.
Ossi nobbade mängder av klubbar som bjöd betydligt mer än vad DIF gjorde. Vi kan nog tacka Mika Strömberg för att han kom hit. Har svårt att tro att han skulle spela i någon annan klubb i Sverige då han redan nobbade lagen med betydligt bättre ekonomi förra året. Undrar dock om han kan stå emot buden från Ryssland om det inte blir något av NHL.
Backsidan tycker jag ser bättre ut än förra året, om man bortser från Ossi. Thomas Johansson och Jiri Marusak är inga tunga förluster, och Niklas Andersson och Ragnarsson ska bli spännande att följa. Printz är nu mer inne i tempot och kommer bara att bli bättre. Han fick oförtjänt mycket kritik, speciellt med tanke på vad vissa andra presterade. Timmy är oerhört jämn, och en av våra viktigaste backar. Oscar Eklund kan förhoppningsvis ta ett steg längre, och Deilert ska även han, bli spännande att följa. Ronnie är pålitlig så länge han får vara hel medans Edvin är lika trög som han var i Malmö.
Jag ser på kommande säsong med optimism, och tycker att vi ersätter spelarna vi tappar med bättre spelare. Det var trots allt inte länge sedan backarna var Mattsson, Ryman, Ribbenstrand, Lamberg..
Ossi nobbade mängder av klubbar som bjöd betydligt mer än vad DIF gjorde. Vi kan nog tacka Mika Strömberg för att han kom hit. Har svårt att tro att han skulle spela i någon annan klubb i Sverige då han redan nobbade lagen med betydligt bättre ekonomi förra året. Undrar dock om han kan stå emot buden från Ryssland om det inte blir något av NHL.
Backsidan tycker jag ser bättre ut än förra året, om man bortser från Ossi. Thomas Johansson och Jiri Marusak är inga tunga förluster, och Niklas Andersson och Ragnarsson ska bli spännande att följa. Printz är nu mer inne i tempot och kommer bara att bli bättre. Han fick oförtjänt mycket kritik, speciellt med tanke på vad vissa andra presterade. Timmy är oerhört jämn, och en av våra viktigaste backar. Oscar Eklund kan förhoppningsvis ta ett steg längre, och Deilert ska även han, bli spännande att följa. Ronnie är pålitlig så länge han får vara hel medans Edvin är lika trög som han var i Malmö.
Jag ser på kommande säsong med optimism, och tycker att vi ersätter spelarna vi tappar med bättre spelare. Det var trots allt inte länge sedan backarna var Mattsson, Ryman, Ribbenstrand, Lamberg..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Printz klubbteknik håller knappt div 1 klass tyvärr vilket gör han till en ytterst begränsad spelare. Det räcker inte med att kunna fösa upp en spelare i sargen för att han skall anses vara bra.Remy Lebeau skrev:Och även om det blir Sverige för antingen Ossi eller Tjärna så lär de andra klubbarna var väldigt intresserade. Timrå har bra koll på Tjärna, och verkar av allt att döma varit i kontakt med honom. Allt enligt tidningen i Sundsvall. Man får hoppas att vi är attraktivare än Rögle och Timrå när han vänder hem.
För övrigt är jag inte så säker på att Ragnarsson - Andersson täcker upp och gör det hela bättre än Jiri och Tompa. JO alltså Ragnarsson bör kunna ersätta någon av de två, men jag tvivlar på att Andersson gör det hela.
Bortsett från Timmy saknar vi tyvärr i princip helt spelande, kvicka backar något vi kommer straffas för enormt om inte förändringar genomföres och det snarast.
Betänk dessutom hur svagt försvaret var ibörjan på förra säsongen. Då tvingades vi panikvärva in Ossi. NU ser det ungefär likadant ut fast vi bytt ut Johansson och Jiri mot Andersson - Ragnarsson. Spontant känns det som att Ragnarsson känns starkare än de två spelare som lämnat medan Andersson känns som svagare. ( Detta kan samtidigt vara en villfarelse då Ragnarsson börjar bli till åren samtdigt som han enbart har hållit igång i Allmtuna. Frågan är hur han kommer prestera då tempot drivs upp. )
Skulle denna profetia slå in står vi där med ungefär "likvärdig" backbesättning" jämfört med samma tod förra säsongen. Lägg då dessutom till att vi inte har kvar LArsson i mlet. Jag vill då med bestämdhet hävda att försvaret, just nu, som helhet känns svagare jämfört med förra säsongen.
Det mest positiva just nu är snarast att flera andra lag verkar bli rejält mycket svagare, tänker här främst då på Timrå...
Med vilka pengar tycker du att DIF ska investera med?Highwind skrev:Håller faktiskt med Kall-El här. DIF bör lyssna och investera i 2 (inte bara 1) toppbackar.
Dessutom har DIF redan 8st kontrakterade backar, vilket skulle innebära om man värvar 2 st toppbackar att man måste köpa sig ur en spelares kontrakt som förmdligen lär kosta multum.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
-