HA 24/25: Djurgårdens IF - Aik 15/1
-
Mycket betong handleder IGEN som oftast i våra derbyn..vad sänder vår coach för signaler i båset !? Inte fan är det lugn och ro vad jag ser !? Stirrigt juniorbeteende..
Täcka skott ingår i jobbet som hockeyspelare likväl som att skymma motståndar målvakten mao hjärta och mod som saknas !? kanske något som man måste påminna spelarna om !?
Djävlar vad det irriterar att vi förlorar alla dessa derbyn..
Täcka skott ingår i jobbet som hockeyspelare likväl som att skymma motståndar målvakten mao hjärta och mod som saknas !? kanske något som man måste påminna spelarna om !?
Djävlar vad det irriterar att vi förlorar alla dessa derbyn..
Så är det. Deras bröstmål bottnar i ett svagt närkampsspel från corsi-favoriten med det coola namnet. Bra på skridskorna men precis som Sissons och Hävelid idag, tösaktiga runt målet.Knickedick skrev: ↑2025-01-15 21:38:32Ja precis! Dom spelarna ska inte få stå där. Dom ska plockas bort.Boven skrev: ↑2025-01-15 21:33:35Du menar att vi ska jobba på ihopslag och rikoschetter i medspelares bröst?Praetori skrev: ↑2025-01-15 21:27:49Vi är inte där i skytte eller returer. Gnaget är det. Och de går insida och tillåts göra det ett par gånger för mycket. Vi harvar utsida och skjuter alibiskott som en div2-keeper tar 99/100.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-15 21:23:24 Det var en sån match helt enkelt. En målvakt som tog allt och två slumpmål av gnihet.
Gillade mycket av det jag såg ikväll och jag förstår ändå reaktionerna av många här inne ikväll. Efter en sån här match kokar det lätt över vilket det förmodligen gör för spelarna också. Fortsätt på inslagen väg nästa match och ha det här bakslaget i bakhuvudet så startar vi nästa vinsttrend.
Där förlorar vi idag. Vi är alldeles för snälla framför eget mål. Deras två och trea är helt och hållet för att VI är för snälla och har ingen närvaro i egna slottet. Varken skottäckning eller att plocka bort deras spelare framför
Aldrig saknat Berg så mycket tidigare. Sissons blev verkligen en helt annan back bredvid Hävelid, och inte till det bättre. Ska Mattias spela så ska det vara med typ Krogdahl.
-
Haha nej, jag är inte upprörd.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-15 21:40:58Aja, så länge du inte är upprörd så.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-15 21:29:49 Egentligen är jag inte ens upprörd.
Kollar du tillbaka så skrev jag redan imorse att vi lever på lånad tid (i princip).
Men då blev jag dumförklarad.
Den här matchen var ingen slump om du nu vill tro det.
Vi är inte det topplag som alla vill få det till. Vi har haft studsarna med oss och tur, vinsterna senaste matcherna har varit tillfälligheter.
Vi har en kass målvaktsida som återigen visat sitt rätta ansikte, spelarna framför Hävelid är för veka för slutspelshockey och vi är trubbiga framåt.
Inser du det snabbare så slipper du hoppas på SHL och sedan bli besviken.
Ses i nästa matchtråd?![]()
Jag är jävligt trött på derbytorskar… och Hockeyallsvenskan.
Det vet du

Men måste ju åtminstone vara där, och hindra motståndaren från samma sak. De har två skott som är bättre än alla våra och en riktig flytpuck.Boven skrev: ↑2025-01-15 21:33:35Du menar att vi ska jobba på ihopslag och rikoschetter i medspelares bröst?Praetori skrev: ↑2025-01-15 21:27:49Vi är inte där i skytte eller returer. Gnaget är det. Och de går insida och tillåts göra det ett par gånger för mycket. Vi harvar utsida och skjuter alibiskott som en div2-keeper tar 99/100.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-15 21:23:24 Det var en sån match helt enkelt. En målvakt som tog allt och två slumpmål av gnihet.
Gillade mycket av det jag såg ikväll och jag förstår ändå reaktionerna av många här inne ikväll. Efter en sån här match kokar det lätt över vilket det förmodligen gör för spelarna också. Fortsätt på inslagen väg nästa match och ha det här bakslaget i bakhuvudet så startar vi nästa vinsttrend.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker denna uppställning är typ så vi ska spela, splittrade ju på klasen å DickOsten östlund skrev: ↑2025-01-15 21:43:29 Det enda negativa jag har att säga om Kimby. Är att han får försöka motivera eller vara tydlig. Varför det ändras hela tiden i uppsättningarna. Nu skämtar han bara bort det.
Förutom när vi gjorde vårt enda mål.#10 skrev: ↑2025-01-15 21:45:53Tycker denna uppställning är typ så vi ska spela, splittrade ju på klasen å DickOsten östlund skrev: ↑2025-01-15 21:43:29 Det enda negativa jag har att säga om Kimby. Är att han får försöka motivera eller vara tydlig. Varför det ändras hela tiden i uppsättningarna. Nu skämtar han bara bort det.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller helt med. Ett tag var jag t.o.m. benägen att börja skrika efter Hammarlund, han visar iaf närvaro framför eget mål. Hävelid och Sissons blir alldeles för offensivt balanserat.Manijock skrev: ↑2025-01-15 21:44:09Så är det. Deras bröstmål bottnar i ett svagt närkampsspel från corsi-favoriten med det coola namnet. Bra på skridskorna men precis som Sissons och Hävelid idag, tösaktiga runt målet.Knickedick skrev: ↑2025-01-15 21:38:32Ja precis! Dom spelarna ska inte få stå där. Dom ska plockas bort.Boven skrev: ↑2025-01-15 21:33:35Du menar att vi ska jobba på ihopslag och rikoschetter i medspelares bröst?Praetori skrev: ↑2025-01-15 21:27:49Vi är inte där i skytte eller returer. Gnaget är det. Och de går insida och tillåts göra det ett par gånger för mycket. Vi harvar utsida och skjuter alibiskott som en div2-keeper tar 99/100.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-15 21:23:24 Det var en sån match helt enkelt. En målvakt som tog allt och två slumpmål av gnihet.
Där förlorar vi idag. Vi är alldeles för snälla framför eget mål. Deras två och trea är helt och hållet för att VI är för snälla och har ingen närvaro i egna slottet. Varken skottäckning eller att plocka bort deras spelare framför
Aldrig saknat Berg så mycket tidigare. Sissons blev verkligen en helt annan back bredvid Hävelid, och inte till det bättre. Ska Mattias spela så ska det vara med typ Krogdahl.
Det största problemet framåt är att vi inte tar jobbet framför mål.
Vi bryter ALRIG in framför mål. I varenda situation tar vi det bekväma beslutet och vänder ner i hörnet för att sen ödsla tid på utsidan tills vi förlorar pucken.
Känns som ett jävligt mesigt lag rent fysiskt. Bekväma gubbar.
Vi bryter ALRIG in framför mål. I varenda situation tar vi det bekväma beslutet och vänder ner i hörnet för att sen ödsla tid på utsidan tills vi förlorar pucken.
-
Bara vi försöker vara så konsekvent som möjligt.#10 skrev: ↑2025-01-15 21:45:53Tycker denna uppställning är typ så vi ska spela, splittrade ju på klasen å DickOsten östlund skrev: ↑2025-01-15 21:43:29 Det enda negativa jag har att säga om Kimby. Är att han får försöka motivera eller vara tydlig. Varför det ändras hela tiden i uppsättningarna. Nu skämtar han bara bort det.
Första matchen visst. Men varför Colby/Hävelid?
Colby har ju spelat med defensivt starka backar tidigare!
Fast "gubbarna" gjorde ju trots allt vårt enda mål....
När Klasen och Dick fick spela ihop igen blev det ju farligare framåt och mål.
-
- Säsongskort: Ja
Derbypsyket har flyttat in hos hockeyn. Fattar hur mkt dom går o hoppas på att få möta oss i slutspelet
Fanns sådana tendenser förra säsongen också. Blev bättre i slutspelet. Ingen som är beredd att bryta en arm mot mittenlaget AIK tyvärr.Vikas skrev: ↑2025-01-15 21:47:35 Det största problemet framåt är att vi inte tar jobbet framför mål.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
En sniper måste in i laget och jag har svårt att lasta Hävelid idag
- -daniel-
Man hade hoppats att DIF-Dicken hade fått vara tungan på vågen och avgöra, istället blev det en rått-tutte som fällde avgörandet. Livet är bra hårt emellanåt.
Matchen? Typiskt derby där vi spelar lite för spänt emellanåt och vill lite för mycket, blev en del soloräder som såg mest frustrerade ut än målfarliga.
Vi måste hitta ett sätt att vinna den här typen av matcher på. Tycker inte det känns som Kimby riktigt har nycklarna.
Matchen? Typiskt derby där vi spelar lite för spänt emellanåt och vill lite för mycket, blev en del soloräder som såg mest frustrerade ut än målfarliga.
Vi måste hitta ett sätt att vinna den här typen av matcher på. Tycker inte det känns som Kimby riktigt har nycklarna.
Jag hävdar att 2-0 också är flyt. Visst klappkasst försvarsspel från oss också men pucken tar i perfekt vinkel på Hävelids benskydd, råttan får pucken på på ena skridskon som studsar fram perfekt till bladet. Blir inte det utfallet många gånger av 100.Praetori skrev: ↑2025-01-15 21:44:57Men måste ju åtminstone vara där, och hindra motståndaren från samma sak. De har två skott som är bättre än alla våra och en riktig flytpuck.Boven skrev: ↑2025-01-15 21:33:35Du menar att vi ska jobba på ihopslag och rikoschetter i medspelares bröst?Praetori skrev: ↑2025-01-15 21:27:49Vi är inte där i skytte eller returer. Gnaget är det. Och de går insida och tillåts göra det ett par gånger för mycket. Vi harvar utsida och skjuter alibiskott som en div2-keeper tar 99/100.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-15 21:23:24 Det var en sån match helt enkelt. En målvakt som tog allt och två slumpmål av gnihet.