Daniel Larsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Ang. Mark Owuya:

Han påminner om Stefan Liv när han var i Marks ålder i sin stil: Fladdrar till vänster och höger upp och ner och hoppsan, där var pucken i mål. Jag tror att han har för dålig grundteknik för att bli något, han lever på sin storlek, som han dessutom utnyttjar på fel sätt.
blyrr3
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Asså om Mark inte skulle vara någon talang eller aldrig kommer bli nått! Varför spelar han då i A-Laget, DIF_Soldier kan du då svara på denna fråga ?
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

blyrr3 skrev:Asså om Mark inte skulle vara någon talang eller aldrig kommer bli nått! Varför spelar han då i A-Laget, DIF_Soldier kan du då svara på denna fråga ?
Mark lirar i juniorlaget och ingen annan stans, han har bara varit reserv till A-laget. Ska han vara back-up så gällder det att Riddarn (eller Wesslau) presterar.
blyrr3
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Han är ju inte dålig för att spela i J-Laget heller men, alla verkar vara så J***A otåliga och tro att så fort man får A-lags kontrakt ska man blomma ut direkt och bli nån j***a Wayne Gretzky!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

blyrr3 skrev:Han är ju inte dålig för att spela i J-Laget heller men, alla verkar vara så J***A otåliga och tro att så fort man får A-lags kontrakt ska man blomma ut direkt och bli nån j***a Wayne Gretzky!
Men herregud, han är fortfarande inte ordinarie i A-laget.

Och tror du inte dom vet att spelare kan och kommer att utvecklas? Det är inte precis så att dom säger att Mark inte kommer att bli bättre bara för att han inte är det nu. Klart det går att se om en spelare har potentialen eller inte, DIF_soldier och dom andra som är kritiska till Mark vet vad dom snackar om.

Jag är också ytterst tveksam till Mark.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Alla är så fruktansvärt kritiska! :?
Men kolla bara statistiken angående hur många talanger som blir stjärnor efter 1-2 år, inte många kan jag ju säga. Självklart finns det undantag, och jag säger inte att Owuya kommer bli någon stjärna. Men jag tror på våra egna talanger...
Om man inte gör det är det väl ingen mening att ha t.ex. juniorlag, eller? :?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

sthlm_dif skrev:Alla är så fruktansvärt kritiska! :?
Men kolla bara statistiken angående hur många talanger som blir stjärnor efter 1-2 år, inte många kan jag ju säga. Självklart finns det undantag, och jag säger inte att Owuya kommer bli någon stjärna. Men jag tror på våra egna talanger...
Jag tror stenhårt på Jacob Josefson, Henrik Eriksson, Oscar Eklund, Stefan Ridderwall och Carl Gustafsson.

Jag hoppas mycket på William Wallén, Alexander Fällström, Alexander Deilert, Alexander Urbom, Carl Ackered, Patrick Cehlin och Alexander Jirhage (nästan lika många Alexander, som Niklas i A-laget).

Jag är tveksam till Mark Owuya, eftersom hans utveckking lämnade en del att önska föregående säsong. Jag hoppas givetvis att han blir en toppmålvakt, men jag är tveksam till att Mark klarar av att vinna 7 av 10 matcher som målvakt i A-laget nästa säsong.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Östgöten skrev:
sthlm_dif skrev:Alla är så fruktansvärt kritiska! :?
Jag tror stenhårt på Jacob Josefson, Henrik Eriksson, Oscar Eklund, Stefan Ridderwall och Carl Gustafsson.

Jag hoppas mycket på William Wallén, Alexander Fällström, Alexander Deilert, Alexander Urbom, Carl Ackered, Patrick Cehlin och Alexander Jirhage (nästan lika många Alexander, som Niklas i A-laget).

Jag är tveksam till Mark Owuya, eftersom hans utveckking lämnade en del att önska föregående säsong. Jag hoppas givetvis att han blir en toppmålvakt, men jag är tveksam till att Mark klarar av att vinna 7 av 10 matcher som målvakt i A-laget nästa säsong.
Jirhage är en bättre målvakt än Mark och vi bör därför lägga mer krut på honom. Blir inte förvånad om Alexander får känna på spel i A-laget redan i år.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Lundh

Inlägg av Lundh »

.............. vart visst redan under diskussion i en annan tråd.
Coid

Inlägg av Coid »

Om man säger såhär Mark fick under föregående säsong och säsongen innan hatta otroligt mycket mellan AJ och A-lag vilket i sin tur betyder att man inte får det rätta flytet i spelet. Att man är så snabb på att dömma ut en spelare som fortfarande är junior måste vara att man som tyckare är okunnig alternativt korkad. Det var inte länge sedan folk stod upp och applåderade att vi hade Mark i klubben, han rankades som en av de bästa målvakter i sin ålderskull samt var den bästa målvakten i U-17 landslaget.

Mark Owuya, Djurgårdens IF 6 3 180.00 72 97.22 2 0.67 1 0 6

Låt killen vara och hoppas att DIF kan låta killen växa fram till den stjärna han kommer att bli. Och hoppas killen lägger av med den där j***a hiphop skiten.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Coid skrev:Om man säger såhär Mark fick under föregående säsong och säsongen innan hatta otroligt mycket mellan AJ och A-lag vilket i sin tur betyder att man inte får det rätta flytet i spelet. Att man är så snabb på att dömma ut en spelare som fortfarande är junior måste vara att man som tyckare är okunnig alternativt korkad. Det var inte länge sedan folk stod upp och applåderade att vi hade Mark i klubben, han rankades som en av de bästa målvakter i sin ålderskull samt var den bästa målvakten i U-17 landslaget.

Mark Owuya, Djurgårdens IF 6 3 180.00 72 97.22 2 0.67 1 0 6

Låt killen vara och hoppas att DIF kan låta killen växa fram till den stjärna han kommer att bli. Och hoppas killen lägger av med den där j***a hiphop skiten.
Ja, killens vara eller icke vara i DIF-tröjan får helt plötsligt prio 2.

Prio.No 1 måste väl ändå vara att Mark lägger ner sitt usla/pinsamma försök till Rap-karriär.
Det känns betydligt viktigare :wink:
Skriv svar