aik kaxar upp sig

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Cantona
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Cantona »

Solna aik i konkurs? Ja tack.
wzy

Inlägg av wzy »

128 skrev: Hatar ajk och alla som sympatiserar med det laget. Skulle aldrig kunna ha en råtta som polare, jag kan helt enkelt inte tollerera att de stödjer allt som ajk står för.
nog det omognaste jag hört på länge.. låter ju som att du sitter och hemma och myser alldeles själv någonstans ute i skogen. Att umgås med både bajare och gnagare har väl dom flesta stockholmarna gjort hela livet?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

128 skrev: jag kan helt enkelt inte tollerera att de stödjer allt som ajk står för. Allt det onda och den hybris dem har. Det är så långt ifrån DIF som det kan gå. Man är Djurgårdare resp. ajkare i hela kroppen, god eller ond.
Antingen det, eller så har man faktiskt ett liv utanför hockeyn/fotbollen. Alternativt växt upp och mognat på sig.

En av mina bästa vänner håller på aik. Förstår inte varför man inte skulle kunna umgås och ha roligt för den sakens skull? Men men..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
128

Inlägg av 128 »

Har jag sagt något om hurvida jag ogillar bajare? Nej, jag står bara inte ut med hur folk kan stå för att vara ajkare, jag förstår det helt enkelt inte. Vad är det som är omoget med det? Att välja bort personer som jag tycker har totalt förvrängda åsikter... Gillar du att umgås med nazister eller terrorister? Inte bor du i skogen för att du tar avstånd till någon som säger sig vara nazist.

Men nu blev det lite OT, jag ursäktar för det. Vill inte veta av ajk i allmänhet eller i elitserien i synnerhet.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

128 skrev:Har jag sagt något om hurvida jag ogillar bajare? Nej, jag står bara inte ut med hur folk kan stå för att vara ajkare, jag förstår det helt enkelt inte. Vad är det som är omoget med det? Att välja bort personer som jag tycker har totalt förvrängda åsikter... Gillar du att umgås med nazister eller terrorister? Inte bor du i skogen för att du tar avstånd till någon som säger sig vara nazist.

Men nu blev det lite OT, jag ursäktar för det. Vill inte veta av ajk i allmänhet eller i elitserien i synnerhet.
Man måste ju för fan kunna respektera folk som har andra åsikter en en själv? Och att gämföra aikare med nazister och terrorister e ju bara larvigt och lite sjukt...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Något som känns intressant gällande AIKs lagbygge är att dom, precis som vi, satsar på stockholmare. Dom har många AIKare i truppen...
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Rocker skrev:Något som känns intressant gällande AIKs lagbygge är att dom, precis som vi, satsar på stockholmare. Dom har många AIKare i truppen...

Finns inga andra som vill spela för aik ;)
Djurgår'n tills jag dör !
128

Inlägg av 128 »

Käre Äppelmos, vad var det som var svårt att förstå i min liknelse? Det jag pekade på är att man håller sig borta från dom, som man tycker har extrema åsikter... Jag respekterar inte nazisters åsikter t.ex. så jag beblandar mig inte med dom. Samma sak med ajkare. Men jag ser ändå ingen större likhet mellan råttor och nazister, bara det att jag avskyr dom.
Kojak

Inlägg av Kojak »

128 skrev:Käre Äppelmos, vad var det som var svårt att förstå i min liknelse? Det jag pekade på är att man håller sig borta från dom, som man tycker har extrema åsikter... Jag respekterar inte nazisters åsikter t.ex. så jag beblandar mig inte med dom. Samma sak med ajkare. Men jag ser ändå ingen större likhet mellan råttor och nazister, bara det att jag avskyr dom.
Jag förstår vad du menar i alla fall. Även om jag inte håller med dig. Jag känner gnagare, men de är inte mina bästa vänner direkt. Det är inte som i familjen.

Men du säger att du inte vill beblanda dig med dom? Om vi ska spinna vidare på dina jämförelser så...

Regeringen vill inte ta en kamp med Sverigedemokraterna. Sossarna gjorde det, även om Mona stod för en fullständig katastrofal debatt med SD.

Vad jag menar är att ignorera dom är inte lösningen, du måste möta dom för att få tyst på dom. AIK är kaxiga, för att få tyst på deras kaxighet måste vi möta dom och slå dom, alternativt att de själva konkar.. ;)

Jag säger så här.. Låt Råttorna komma upp till elitserien, låt dom göra ett försök, jag kommer bara njuta när vi sparka tillbaka dom till Allsvenskan. Om de inte kommer upp tänker jag inte gråta floder...
Kalle

Inlägg av Kalle »

Jag orkar inte riktigt ge mig in i diskussionen ovan. Den känns ganska irrelevant och som någon påpekade "barnslig och töntig".
Jag är imponerad av AIK's satsning och jag tycker att många gör fel om de ser på den och nuvarande trupp ur ett elitserieperspektiv. De spelar trots allt i Allsvenskan och de säger ju själva att detta bara är en start på en större satsning som skall sluta med att de är ett stabilt Elitserielag. Så många av de spelare som de värvar eller behåller nu är kanske inte tänkte att senare ingå i en Elitserietrupp utan kanske bara ska hjälpa AIK i allsvenskan.
Jag är dock lite orolig öve deras ekonomi. De konkade ju förrut och man undrar lite över vad alla pengar kommer ifrån...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag är FÖDD DJURGÅRDARE (70-talet). Detta ser jag som ett privilegium, att vara född Djurgårdare innebär att man bär på ett förakt/hat mot ajk. Det handlar inte om några banala saker som vad klasskompisar håller på, det är mycket mer än så.

Jag önskar ajk ingen framgång, däremot så önskar jag dem all olycka och hoppas att de åker ur nuvarande serie för att sedan gå i konkurs.

Precis som när ajk åkte ur allsvenskan i fotboll, jag ville aldrig ha tillbaka detta pack.

Det är mycket mer än så....
Senast redigerad av Caveman den 2008-05-26 13:54:11, redigerad totalt 2 gång.
Bodda

Inlägg av Bodda »

Jag vill att gnaget ska gå upp, roliga derbyn! tänk så bra det skulle bli för stockholmshockeyn...?
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Bodda skrev:Jag vill att gnaget ska gå upp, roliga derbyn! tänk så bra det skulle bli för stockholmshockeyn...?

Det där är bara ett påhitt, senast råttorna var uppe i Elitserien så var det inte så många som brydde sig...

Sedan att vissa VILL att ajk ska gå upp är lite märkligt med det är ert problem. Det finns ingenting som är roligt med ajk....
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Caveman skrev:
Bodda skrev:Jag vill att gnaget ska gå upp, roliga derbyn! tänk så bra det skulle bli för stockholmshockeyn...?

Det där är bara ett påhitt, senast råttorna var uppe i Elitserien så var det inte så många som brydde sig...

Sedan att vissa VILL att ajk ska gå upp är lite märkligt med det är ert problem. Det finns ingenting som är roligt med ajk....
Instämmer med dig Caveman
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Då undrar jag en grej nu, jag som inte har varit med om så mycket med tanke på att jag bara är 16 år. Vad är det som ska göra Djurgårn hockey riktigt glödhet i Stockholm? Eller är det kört med tanke på alla omgångar som finns?
Skriv svar