Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling #11

Silly Season 2024/25

Inlägg av jensa öhling #11 »

Har inga problem med att Eriksson sajnat för Timrå OM han har en klausul som gör att det bryts om vi får upp. Har han inte det tycker jag det är väldigt besvärande. Dumt att frysa ut killen men är någon jämbördig med honom så är ju valet enkelt att bänka spelaren som redan bestämt sig för att dra.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Andspe »

jensa öhling #11 skrev: 2025-01-11 09:38:17 Har inga problem med att Eriksson sajnat för Timrå OM han har en klausul som gör att det bryts om vi får upp. Har han inte det tycker jag det är väldigt besvärande. Dumt att frysa ut killen men är någon jämbördig med honom så är ju valet enkelt att bänka spelaren som redan bestämt sig för att dra.
Om han inte har någon Klasul så spelar han på samma premisser som alla andra. Platsar han inte så spelar han inte. Jag menar en sån som Frondell kan man ge istid för att utvecklas, men signar man för något annat lag så bör man berövas den förmånen
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
JiWe

Silly Season 2024/25

Inlägg av JiWe »

Att folk blir så jävla upprörda över att en spelare signar för annan klubb… Inte så att det är något nytt precis..

Vore nästan lite kul om det kommer fram att Viktor signat för SHL-klubb utifall vi inte går upp… Samma visa då med avsaknad av ryggrad etc?

Aja, Linus är en bra talang men sådana har vi fler av så ingen större grej men klart att han ska lira vidare på samma villkor som alla andra och jag tror inte en sekund på att han inte skulle ge allt bara för att han signerat ett jävla papper för framtiden..
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

JiWe skrev: 2025-01-11 10:04:41 Att folk blir så jävla upprörda över att en spelare signar för annan klubb… Inte så att det är något nytt precis..

Vore nästan lite kul om det kommer fram att Viktor signat för SHL-klubb utifall vi inte går upp… Samma visa då med avsaknad av ryggrad etc?

Aja, Linus är en bra talang men sådana har vi fler av så ingen större grej men klart att han ska lira vidare på samma villkor som alla andra och jag tror inte en sekund på att han inte skulle ge allt bara för att han signerat ett jävla papper för framtiden..
Mini fimpen blir draftad i sommar. Så att han försvinner nästa säsong ifall vi blir kvar. Är högst troligt.

- Ok om Linus är en toppspelare hos oss. Samt lyfter laget. Så låt han spela ifall det gynnar DIF!

-Förstår fortfarande inte varför man som tonåring måste, skriva på för SHL klubb nu. När vi har god chans, att han drar efter säsongen ifall vi misslyckas. Är ingen överraskning!

Tycker däremot att vi inte behöver bidra något mer till Linus utveckling. Samt satsa på honom ifall det är en likvärdig spelare hos oss. Som det står emellan.

Är inget hat mot Linus, en tonåring som går i gymnasiet. Utan det här "jävla systemet "!
Praetori

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Osten östlund skrev: 2025-01-11 10:58:47 -Förstår fortfarande inte varför man som tonåring måste, skriva på för SHL klubb nu. När vi har god chans, att han drar efter säsongen ifall vi misslyckas. Är ingen överraskning!
Måste och måste. Erbjudanden i idrottsvärlden står ju sällan kvar för juniorer. Säger du nej rycker rekryterande lag på axlarna och bygger vidare på några andra. Då kan du inte komma i Maj och säga att du ändrat dig för då är platsen någon annans.

Sen är det värt att betänka att inget offentligt sagts i frågan. Det är mediarykten och forumsanningar som driver surret.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Blir en konstig dialog kring L. Eriksson då han signat för annan klubb. Är nog inte många som säger emot att hans säsong i år inte stämmer riktigt med vad man ville och trodde. Jag förstår att en ung grabb behöver mer istid och i framträdande roll. Finns hur många sidor i det som helst. Ska han få den i herrlaget eller i j20 laget? Vill på så hög nivå som möjligt och skriver givetvis på för den klubb han tror kommer gynna hans utveckling bäst. Klart han gör så. Det hade vi alla gjort. Men samtidigt så behöver ju laget han spelar i nu tänka på sin återfyllnad. Han kunde oxå väntat tills efter säsongen och gjort sitt val då. Nu kritade han på nu. Vilket oxå innebär att klubben oavsiktligt kommer att agera. Jag förstår ju att klubben behöver se över sin utveckling och framtid precis som Linus. Så kommer dom spela andra talanger före Linus nu? Ja. Varför inte. Varje beslut en enskild spelare tar men kontrakt mitt under brinnande säsong kommer ju få konsekvenser. Sen hedrar man avtalets längd och innehåll tills det är slut.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Återigen så är det ju otroligt vanligt att man har spelare i laget som skrivit på för andra klubbar redan nu och typ samtliga i laget känner till det.

Skillnaden är att allt inte läcker ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

Rent praktiskt så gör det väl ingen större skillnad för pågående säsong då Eriksson varit vår kanske sämsta spelare i år - har inte allt presterat efter fjolåret.

I mina ögon så är han extraspelare om alla är tillgängliga.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

Osten östlund skrev: 2025-01-11 10:58:47
JiWe skrev: 2025-01-11 10:04:41 Att folk blir så jävla upprörda över att en spelare signar för annan klubb… Inte så att det är något nytt precis..

Mini fimpen blir draftad i sommar. Så att han försvinner nästa säsong ifall vi blir kvar. Är högst troligt.

- Ok om Linus är en toppspelare hos oss. Samt lyfter laget. Så låt han spela ifall det gynnar DIF!

-Förstår fortfarande inte varför man som tonåring måste, skriva på för SHL klubb nu. När vi har god chans, att han drar efter säsongen ifall vi misslyckas. Är ingen överraskning!

Tycker däremot att vi inte behöver bidra något mer till Linus utveckling. Samt satsa på honom ifall det är en likvärdig spelare hos oss. Som det står emellan.

Är inget hat mot Linus, en tonåring som går i gymnasiet. Utan det här "jävla systemet "!

Exakt så några förstod !!!
att det är ett sjukt system
Jag tycker vi borde vara bedydligt mer högljudda
Vad folk tycker om Systemfel
Sedan finns bevisligen folk som kastreades från födseln
Med attetyd ” det är så det är” dom andra gör oxå så ”
Där kan man inte göra så mycket en dag vaknade dom som liten flicka jaja :)

Att sedan lyckas med syfte att få en debatt
Ps lyckas ofta :)

Cash hora många förstod att jag inte sa Linus i det inlägget utan påpekade Systemet ett system som var bra förr Ryggrad spelare hade moral och byte inte hit o dit endast NHL undantaget

Därav nedan text

Somliga har inte har inte förstått vad Ryggrad är
Och sedan skylla på att det är så det ser ut
Då ska ju supportrar visa att dom tycker att det är ruttet av dom andra oxå
Förr var det ok med NHL men man bytte inte hit och dit efter agenter som vill ha mer pengar fy fan vad vidrigt
Det borde vara fler som markerar mot sporten s cash horor

Många var inne på att det kunde gjorts bättre
Typ muntligt avtal tills efter säsongs slut

Men Flickorna har alltid varit flickor ”” och då har det alltid varit ”” dom andra flickorna tycker och gör så ””

:). Underbar dag
Senast redigerad av GULD den 2025-01-11 12:56:02, redigerad totalt 1 gånger.
The DIF ONE
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Hur går det med sillyn ”det kommer hända något med oss och Mantas efter jvm”? Eller är det ”troll” här inne som skriver för att behålla intresset uppe i tråden och inget händer.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Praetori skrev: 2025-01-11 11:34:29
Osten östlund skrev: 2025-01-11 10:58:47 -Förstår fortfarande inte varför man som tonåring måste, skriva på för SHL klubb nu. När vi har god chans, att han drar efter säsongen ifall vi misslyckas. Är ingen överraskning!
Måste och måste. Erbjudanden i idrottsvärlden står ju sällan kvar för juniorer. Säger du nej rycker rekryterande lag på axlarna och bygger vidare på några andra. Då kan du inte komma i Maj och säga att du ändrat dig för då är platsen någon annans.

Sen är det värt att betänka att inget offentligt sagts i frågan. Det är mediarykten och forumsanningar som driver surret.
Absolut, gällande det offentliga. Det kommer inte bekräftas/dementeras något förrän efter säsongen.

Kvällstidningarna brukar inte ha många rätt nu för tiden. Men gällande hockey så brukar det vara rätt.

Gällande erbjudande. Visst en sån som W Nilsson till fisk, kanske man kan förstå ( sen är han ointressant för mig ).

Men L Eriksson, går gymnasiet. Draftad av Florida, arvodet är väll ungefär detsamma! Vad har han så bråttom till? Spela klart säsongen, blir vi kvar. Kör nordamerika eller timrå om det är så jävla lockande!
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Nypovich skrev: 2025-01-11 12:49:15 Hur går det med sillyn ”det kommer hända något med oss och Mantas efter jvm”? Eller är det ”troll” här inne som skriver för att behålla intresset uppe i tråden och inget händer.
Mantas, nyligen fått barn nr 2. Mycket till att utsätta sig sjäv/ familj för flytt. Samt den press/stress det innebär!?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ljelyckan/

Tror det blir Dichow!

Skulle jag köpa det här "halleluja snacket" gällande Andren ( från målvaktstränaren bl a ).

Så varför spelar man inte honom isåfall, samt erbjuder nytt kontrakt?
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2025-01-11 13:59:38
Nypovich skrev: 2025-01-11 12:49:15 Hur går det med sillyn ”det kommer hända något med oss och Mantas efter jvm”? Eller är det ”troll” här inne som skriver för att behålla intresset uppe i tråden och inget händer.
Mantas, nyligen fått barn nr 2. Mycket till att utsätta sig sjäv/ familj för flytt. Samt den press/stress det innebär!?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ljelyckan/

Tror det blir Dichow!

Skulle jag köpa det här "halleluja snacket" gällande Andren ( från målvaktstränaren bl a ).

Så varför spelar man inte honom isåfall, samt erbjuder nytt kontrakt?
Gällande att man inte spelar Andren tror jag mer ligger i att man ser Hävelids utveckling. Man säger vill ha en plats öppen för både nytt i Ha samt Shl.

Men kör dom fortfarande två matcher var? Kommer inte ihåg hur uppdelningen varit senaste 5-10 matcherna.
Felix.32

Silly Season 2024/25

Inlägg av Felix.32 »

Nypovich skrev: 2025-01-11 14:13:31
Osten östlund skrev: 2025-01-11 13:59:38
Nypovich skrev: 2025-01-11 12:49:15
Men kör dom fortfarande två matcher var? Kommer inte ihåg hur uppdelningen varit senaste 5-10 matcherna.
Mora var Hugos tredje match i rad.

Mora: Hugo
Ssk: Hugo
Iko: Hugo
Vimmerby: andrén
Östersund: andrén
Karlskoga: Hugo (förutom sista 7min)
Kalmar: Hugo
Tingsryd: Andrén
Aik: Hugo
Nybro: andrén
Karlskoga: Hugo
Användarvisningsbild
Rojk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rojk »

Nypovich skrev: 2025-01-11 14:13:31 Gällande att man inte spelar Andren tror jag mer ligger i att man ser Hävelids utveckling. Man säger vill ha en plats öppen för både nytt i Ha samt Shl.

4 dec mot Almtuna: Andrén
6 dec mot BIK: Hävelid
8 dec mot Nybro: Andrén
11 dec mot aik: Hävelid
13 dec mot TAIF: Andrén
17 dec mot Kalmar: Hävelid
27 dec mot BIK: Hävelid/Andrén
29 dec mot ÖIK: Andrén
2 jan mot Vimmerby: Andrén
5 jan mot IKO: Hävelid
8 jan mot SSK: Hävelid
10 jan mot Mora: Hävelid