Nej, men i kvalserien så är det elitserielag med.stolpskott skrev:Kvalserien är inte Elitserien...
aik kaxar upp sig
-
Ja, men nu är det ca 5 matcher vi pratar om med dem sämsta Elitserie lagen, inte viker Ryno ner sig då. Han kommer dominera i Allsvenskan, om han är motiverad för det! För stor potential finns det!jjonas skrev:Nej, men i kvalserien så är det elitserielag med.stolpskott skrev:Kvalserien är inte Elitserien...
Nej, men om vi tar Brynäs som exempel. Jag utgår ifrån att du såg minst 1 match med Brynäs under kvalserien. Nu kanske du inte gjorde det men iaf. Dom dominerade spelet, hade mycket högre fart, var först på alla puckar osv. Så även om det är de sämsta lagen i ES och de bästa lagen i Allsvensken så skiljer det fortfarande klasser mellan lagen.128 skrev:Men i kvalserien är det dem sämsta elitserielagen... Eller menar du att det är så pass stor skillnad mellan toppskiktet i Allsvenskan och bottenditot i Elitserien att inget lag har någon egentlig chans att komma upp?
då får också man komma ihåg att Rögle gick uppjjonas skrev:Nej, men om vi tar Brynäs som exempel. Jag utgår ifrån att du såg minst 1 match med Brynäs under kvalserien. Nu kanske du inte gjorde det men iaf. Dom dominerade spelet, hade mycket högre fart, var först på alla puckar osv. Så även om det är de sämsta lagen i ES och de bästa lagen i Allsvensken så skiljer det fortfarande klasser mellan lagen.128 skrev:Men i kvalserien är det dem sämsta elitserielagen... Eller menar du att det är så pass stor skillnad mellan toppskiktet i Allsvenskan och bottenditot i Elitserien att inget lag har någon egentlig chans att komma upp?
Ja, men dom hade ju lite tur också.Steef skrev:då får också man komma ihåg att Rögle gick uppjjonas skrev:Nej, men om vi tar Brynäs som exempel. Jag utgår ifrån att du såg minst 1 match med Brynäs under kvalserien. Nu kanske du inte gjorde det men iaf. Dom dominerade spelet, hade mycket högre fart, var först på alla puckar osv. Så även om det är de sämsta lagen i ES och de bästa lagen i Allsvensken så skiljer det fortfarande klasser mellan lagen.128 skrev:Men i kvalserien är det dem sämsta elitserielagen... Eller menar du att det är så pass stor skillnad mellan toppskiktet i Allsvenskan och bottenditot i Elitserien att inget lag har någon egentlig chans att komma upp?
Och vad säger att ajk inte kommer ha detjjonas skrev:Ja, men dom hade ju lite tur också.Steef skrev:då får också man komma ihåg att Rögle gick uppjjonas skrev:Nej, men om vi tar Brynäs som exempel. Jag utgår ifrån att du såg minst 1 match med Brynäs under kvalserien. Nu kanske du inte gjorde det men iaf. Dom dominerade spelet, hade mycket högre fart, var först på alla puckar osv. Så även om det är de sämsta lagen i ES och de bästa lagen i Allsvensken så skiljer det fortfarande klasser mellan lagen.128 skrev:Men i kvalserien är det dem sämsta elitserielagen... Eller menar du att det är så pass stor skillnad mellan toppskiktet i Allsvenskan och bottenditot i Elitserien att inget lag har någon egentlig chans att komma upp?
Minns du när ajk värvade hela ryska topp kedjan som var så där jättebra i VM men när dom kom till ajk så var dom inte bra alls?Steef skrev:Och vad säger att ajk inte kommer ha detjjonas skrev:Ja, men dom hade ju lite tur också.Steef skrev:då får också man komma ihåg att Rögle gick uppjjonas skrev:Nej, men om vi tar Brynäs som exempel. Jag utgår ifrån att du såg minst 1 match med Brynäs under kvalserien. Nu kanske du inte gjorde det men iaf. Dom dominerade spelet, hade mycket högre fart, var först på alla puckar osv. Så även om det är de sämsta lagen i ES och de bästa lagen i Allsvensken så skiljer det fortfarande klasser mellan lagen.128 skrev:Men i kvalserien är det dem sämsta elitserielagen... Eller menar du att det är så pass stor skillnad mellan toppskiktet i Allsvenskan och bottenditot i Elitserien att inget lag har någon egentlig chans att komma upp?
nja kan nog inte minnas det, lite för ung tror jagjjonas skrev:Minns du när ajk värvade hela ryska topp kedjan som var så där jättebra i VM men när dom kom till ajk så var dom inte bra alls?Steef skrev:Och vad säger att ajk inte kommer ha detjjonas skrev:Ja, men dom hade ju lite tur också.Steef skrev:då får också man komma ihåg att Rögle gick uppjjonas skrev: Nej, men om vi tar Brynäs som exempel. Jag utgår ifrån att du såg minst 1 match med Brynäs under kvalserien. Nu kanske du inte gjorde det men iaf. Dom dominerade spelet, hade mycket högre fart, var först på alla puckar osv. Så även om det är de sämsta lagen i ES och de bästa lagen i Allsvensken så skiljer det fortfarande klasser mellan lagen.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Trodde de sysslade med tjecker (som också var rätt bra i några år)?jjonas skrev:Minns du när ajk värvade hela ryska topp kedjan som var så där jättebra i VM men när dom kom till ajk så var dom inte bra alls?Steef skrev:Och vad säger att ajk inte kommer ha detjjonas skrev:Ja, men dom hade ju lite tur också.Steef skrev:då får också man komma ihåg att Rögle gick uppjjonas skrev: Nej, men om vi tar Brynäs som exempel. Jag utgår ifrån att du såg minst 1 match med Brynäs under kvalserien. Nu kanske du inte gjorde det men iaf. Dom dominerade spelet, hade mycket högre fart, var först på alla puckar osv. Så även om det är de sämsta lagen i ES och de bästa lagen i Allsvensken så skiljer det fortfarande klasser mellan lagen.
Ja, så kanske det var ja.Diffe89 skrev:Trodde de sysslade med tjecker (som också var rätt bra i några år)?jjonas skrev:Minns du när ajk värvade hela ryska topp kedjan som var så där jättebra i VM men när dom kom till ajk så var dom inte bra alls?Steef skrev:Och vad säger att ajk inte kommer ha detjjonas skrev:Ja, men dom hade ju lite tur också.Steef skrev: då får också man komma ihåg att Rögle gick upp
Anledningen till att folk vill ha upp aik i elitserien igen är nog för att få igång snacket kring hockeyn igen i sthlm, nu är det i princip bara Djurgårdare som snackar hockey.
Och varför allt överdrivet hat mot aik? Visst hatar man aik, men för det hatar man inte alla aikare, har många aikare till kompisar som jag gärna skulle vilja se på Djurgårdens hemmamatcher... Som man efteråt kan tracka när gnagarjävlarna förlorat mot världens bästa lag, stockholms stolthet! ^^
Och varför allt överdrivet hat mot aik? Visst hatar man aik, men för det hatar man inte alla aikare, har många aikare till kompisar som jag gärna skulle vilja se på Djurgårdens hemmamatcher... Som man efteråt kan tracka när gnagarjävlarna förlorat mot världens bästa lag, stockholms stolthet! ^^
That's right! Så länge AIK spelar i allsvenskan så önskar jag verkligen att dom ska gå upp, när dom väl kommer upp ska jag hata dom av hela mitt hjärta. Vi har inga riktiga Stockholms-derbyn längre och det är förbannat tråkigt. Visst tusan är det kul att slå LHC men inte lika kul som det hade varit att smiska råttstjärt!wzy skrev:Anledningen till att folk vill ha upp aik i elitserien igen är nog för att få igång snacket kring hockeyn igen i sthlm, nu är det i princip bara Djurgårdare som snackar hockey.
Jag har aldrig förstått hur man kan gilla ett derby mot gnagarna... Hela persen börjar alltid minst en månad innan, då man börjar få ont i magen av oro för hur det ska gå. Och sen på matchdagen vågar man knappt titta på matchen. Hatar ajk och alla som sympatiserar med det laget. Skulle aldrig kunna ha en råtta som polare, jag kan helt enkelt inte tollerera att de stödjer allt som ajk står för. Allt det onda och den hybris dem har. Det är så långt ifrån DIF som det kan gå. Man är Djurgårdare resp. ajkare i hela kroppen, god eller ond.