Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Fyfan va många sudden death Rudan och Ölve avgjorde tillsammas!
Ge mig Rudslätt! En kedja med Rudan Engqvist Ölve. Vilken jävla fart!
När dem lirade tillsammans gjorde Ölvestad sin bästa mål säsong i DIF tröjan och Rudslätt sin bästa poängmässiga säsong i DIF tröjan.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Önskedrömmen är Dan Boyle, punkt.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Enbom skrev:Önskedrömmen är Dan Boyle, punkt.
Och José Theodore, punkt.
Saknar Kung Wikegård!
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

och marty turco :P nej men asså det finns många frömmvärvningar som är ex djurgårdare ;P men favoriten på isen alla katigorier är ändå linkan ;) och HELA DIF ;) <3
DIF <3
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Boråsaren skrev:
Theodore vore så jävla underbar att se i Djurgården igen. Han är lätt den bästa målvakten vi haft under 2000-talet Tellan och Larsson inkluderade.

Inte helt omöjligt att vi får se honom i framtiden. Han trivdes så enormt bra. Och även Boyle har sagt att han gärna skulle återvända.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Remy Lebeau skrev:
Boråsaren skrev:
Theodore vore så jävla underbar att se i Djurgården igen. Han är lätt den bästa målvakten vi haft under 2000-talet Tellan och Larsson inkluderade.

Inte helt omöjligt att vi får se honom i framtiden. Han trivdes så enormt bra. Och även Boyle har sagt att han gärna skulle återvända.
Theodore var faktiskt inte så bra som alla får det att låta. Jag tycker Turco var enormt mycket bättre när han spelade här.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Emil svelander skrev:
Remy Lebeau skrev:
Boråsaren skrev:

Theodore var faktiskt inte så bra som alla får det att låta. Jag tycker Turco var enormt mycket bättre när han spelade här.
Håller med Turco va bättre.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Hört rykten om att Ryno är klar för råttorna.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Turco var bra, men det var hans spel med klubban som drog mest uppmärksamhet till sig. Minns att Liv försökte kopiera honom..

Theodore har vunnit både Vezina Trophy och Heart Trophy, villket tyder på klass. Båda är mycket bra målvakter, men jag rankar personligen Theodore högre. Det är inte så svårt att glänsa i 6 matcher..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Steef

Inlägg av Steef »

Remy Lebeau skrev:Turco var bra, men det var hans spel med klubban som drog mest uppmärksamhet till sig. Minns att Liv försökte kopiera honom..

Theodore har vunnit både Vezina Trophy och Heart Trophy, villket tyder på klass. Båda är mycket bra målvakter, men jag rankar personligen Theodore högre. Det är inte så svårt att glänsa i 6 matcher..
Jag tycker båda är ungefär lika bra, men eftersom Turco har en mycket coolare spelstil, som även kan vara ett "offensivt vapen" och jag tror att om han hade spelat i elitserien lika mycket som Mylis så hade han nog slagit mylis rekord me 2!!! mål och sålunda varit målvakternas "skytekung" i elitserien.

Jag gillar Turco
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag gillar Theo bäst. En personlig favorit sedan länge.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tycker inte man ska använda denna tråden till att diskutera vilken NHL målvakt som var bäst i DIF. Gör om, gör rätt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

reservjesus skrev:Tycker inte man ska använda denna tråden till att diskutera vilken NHL målvakt som var bäst i DIF. Gör om, gör rätt.
Hellre det än att skapa ny tråd till varenda liten fråga.
Säg den glädje som varar
rated_x

Inlägg av rated_x »

DIF_Soldier skrev:
reservjesus skrev:Tycker inte man ska använda denna tråden till att diskutera vilken NHL målvakt som var bäst i DIF. Gör om, gör rätt.
Hellre det än att skapa ny tråd till varenda liten fråga.
håller med reservjesus.. här diskuterar vi silly season 08/09 lagbygget?? kanske typ de den tråden handlar om och inte vem som va bäst i DIF 88/89? eller vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Bobban

Inlägg av Bobban »

Jag är väldigt osäker på Ridderwall som första målis, tror inte han håller en hel säsong. Men jag hade precis samma tankar om Daniel Larsson förra året och oj vad fel jag fick. Bara hoppas att jag får det igen

Sen hoppas jag att Nisse kommer hem. Får jag se han i lhc nästa år så vet jag inte vad jag gör
Låst