Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Löven har alltså förlorat 7 av sina 10 senaste matcher. Det är ingen vinnarmentalitet…
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Tror Umee ryker i 8del
Bara o se hur kört det var ikväll mot Bofors som spelar slutspels hockey !
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Jag är lite orolig hur mycket till de kommer förstärka. Men går de så dåligt som de gör nu, är inte bara ETT nyförvärv svaret som tur är…
Säsongen 2024/25
Löven kommer att agera, sanna mina ord. Hoppas på desperation även där, men finns inget tak på vad det kommer att få kosta. De kan mycket väl lyfta in 3-5 gubbar. Men är de desperata kanske de fuskar i scoutingen och tar allt som dyker upp.
Södertälje lär också krydda duktigt.
- SirDIFalot
Säsongen 2024/25
Nog för att idrottsföreningar har en sanslös förmåga att hitta pengar som inte fanns för en månad sedan eller två. Men Löven som fick skrapa ihop varenda krona för att ta in det dom gjorde i somras ska alltså hitta cash för 3-5 spelare till? Det vore fan ögonbrynshöjande ändå.Manijock skrev: ↑2025-01-09 06:38:44 Löven kommer att agera, sanna mina ord. Hoppas på desperation även där, men finns inget tak på vad det kommer att få kosta. De kan mycket väl lyfta in 3-5 gubbar. Men är de desperata kanske de fuskar i scoutingen och tar allt som dyker upp.
Expert.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Oj då, gör dom inte mål på varje skott längre? Mer rimlig utdelning?
Största bluffen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 2024/25
Jag tror säkert de kan landa typ en back och målvakt iallafall.SirDIFalot skrev: ↑2025-01-09 06:59:00Nog för att idrottsföreningar har en sanslös förmåga att hitta pengar som inte fanns för en månad sedan eller två. Men Löven som fick skrapa ihop varenda krona för att ta in det dom gjorde i somras ska alltså hitta cash för 3-5 spelare till? Det vore fan ögonbrynshöjande ändå.Manijock skrev: ↑2025-01-09 06:38:44 Löven kommer att agera, sanna mina ord. Hoppas på desperation även där, men finns inget tak på vad det kommer att få kosta. De kan mycket väl lyfta in 3-5 gubbar. Men är de desperata kanske de fuskar i scoutingen och tar allt som dyker upp.
Men sen får vi se vad de lyckas plocka in. Jag menar, man använde en supporterinsamling för att plocka in Girard.
Tidigare under säsongen så användes en till för att plocka in Ottosson och en del av den summan gick till Forsberg.
Hur mycket kan man pusha supportrarna innan de börjar tröttna?
Men den här satsningen Löven gör nu med all spets är ju nästan värre än den vi gjorde första året.
Den är verkligen "nu eller aldrig". Hellkvist är en korttidslösning, Kenttä drar efter säsongen.
Med det sagt tror jag det finns folk som fortfarande är beredda att ge Kenttä mer pengar, både sponsorer och privat.
Säsongen 2024/25
Men vad ska löven plocka in då?
Det låter ofta såhär, det ska plockas in målvakter, backar, skyttar.
"De kommer säkert plocka in en toppback och en målvakt innan fönstret stänger..."
Men vem? Vilka spelare finns lediga?
Om vi har företag i Sverige som inte hittar arbetskraft och tar in lite vad som helst (Lex Northvolt innan skiten träffade fläkten) så är knappast marknaden av spetshockeyspelare direkt rosad.
Så det är klart att man kan räkna med "förstärkningar" hos flera lag, DIF inkluderat, men finns det någon att ta in?
Det låter ofta såhär, det ska plockas in målvakter, backar, skyttar.
"De kommer säkert plocka in en toppback och en målvakt innan fönstret stänger..."
Men vem? Vilka spelare finns lediga?
Om vi har företag i Sverige som inte hittar arbetskraft och tar in lite vad som helst (Lex Northvolt innan skiten träffade fläkten) så är knappast marknaden av spetshockeyspelare direkt rosad.
Så det är klart att man kan räkna med "förstärkningar" hos flera lag, DIF inkluderat, men finns det någon att ta in?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 2024/25
Nu har inte jag någon insyn i deras budget över huvud taget, men supporterinsamlingen gav ju 500k. Denna supporterspelare blev centern Felix Girard. Girard var med och gjorde sin första match för Björklöven igår, visserligen bara första matchen men enligt rapporterna såg han sämre och framför allt ännu långsammare ut än senast han var i klubben. Kanske är det frågetecken på fysisk status då han bara har spelat 18 matcher på de två senaste säsongerna (i Norge).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-09 07:36:59Jag tror säkert de kan landa typ en back och målvakt iallafall.SirDIFalot skrev: ↑2025-01-09 06:59:00Nog för att idrottsföreningar har en sanslös förmåga att hitta pengar som inte fanns för en månad sedan eller två. Men Löven som fick skrapa ihop varenda krona för att ta in det dom gjorde i somras ska alltså hitta cash för 3-5 spelare till? Det vore fan ögonbrynshöjande ändå.Manijock skrev: ↑2025-01-09 06:38:44 Löven kommer att agera, sanna mina ord. Hoppas på desperation även där, men finns inget tak på vad det kommer att få kosta. De kan mycket väl lyfta in 3-5 gubbar. Men är de desperata kanske de fuskar i scoutingen och tar allt som dyker upp.
Men sen får vi se vad de lyckas plocka in. Jag menar, man använde en supporterinsamling för att plocka in Girard.
Tidigare under säsongen så användes en till för att plocka in Ottosson och en del av den summan gick till Forsberg.
Hur mycket kan man pusha supportrarna innan de börjar tröttna?
Men den här satsningen Löven gör nu med all spets är ju nästan värre än den vi gjorde första året.
Den är verkligen "nu eller aldrig". Hellkvist är en korttidslösning, Kenttä drar efter säsongen.
Med det sagt tror jag det finns folk som fortfarande är beredda att ge Kenttä mer pengar, både sponsorer och privat.
Luktar lite panikvärvning då Björklöven haft tunga skadeproblem i en redan ganska tunn trupp. Innan Girards intåg har de egentligen bara haft Kangas (fjärdelinan) som renodlad center tillgänglig på sistone. Man kan ju även ställa sig frågan hur välkomponerat Björklöven egentligen är, för jäklar vad vår roster på just centersidan är starkare än deras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Generellt så verkar supportrar rätt ovilliga att förstå att det sällan hjälper att plocka in en eller 2 stjärnspelare i ett icke fungerande kollektiv. Har man inte fått ihop ett lag där grunderna sitter så kan man plocka in typ Ovechkin utan att det skulle göra någon väsentlig skillnad.
-
Säsongen 2024/25
MrMadhawk lyfte i senaste podden att det ofta ser ut såhär under Hellkvist men att man till våren ser betydligt bättre ut. Det är en röd tråd i de lag han coachat.-daniel- skrev: ↑2025-01-09 08:33:42 Generellt så verkar supportrar rätt ovilliga att förstå att det sällan hjälper att plocka in en eller 2 stjärnspelare i ett icke fungerande kollektiv. Har man inte fått ihop ett lag där grunderna sitter så kan man plocka in typ Ovechkin utan att det skulle göra någon väsentlig skillnad.
Jag tycker inte Björklöven är det lag vi bör oroa oss mest för (just nu), där är både SSK och BIK framför. Men de behöver egentligen bara jobba in defensiven för att det ska fungera. Offensiv spets, där slår dem alla.
Säsongen 2024/25
Det är nu eller aldrig. De har redan gått all in! 5 spelare är säkert överdrivet, men 3 tror jag helt ärligt kommer att ske. En på varje position till. Målvakt är ju en no brainer, en back har de redan efterlyst, och vad jag förstått så är inte Girard den enda anfallaren man håller ögonen på. Tror man redan slagit fast att det kommer bli ett kraftigt minusår, då kan det lika gärna bli lite till.SirDIFalot skrev: ↑2025-01-09 06:59:00Nog för att idrottsföreningar har en sanslös förmåga att hitta pengar som inte fanns för en månad sedan eller två. Men Löven som fick skrapa ihop varenda krona för att ta in det dom gjorde i somras ska alltså hitta cash för 3-5 spelare till? Det vore fan ögonbrynshöjande ändå.Manijock skrev: ↑2025-01-09 06:38:44 Löven kommer att agera, sanna mina ord. Hoppas på desperation även där, men finns inget tak på vad det kommer att få kosta. De kan mycket väl lyfta in 3-5 gubbar. Men är de desperata kanske de fuskar i scoutingen och tar allt som dyker upp.
Desperationen och frustrationen är omätbar däruppe just nu. Men som Norrland säger här ovan. Man ska inte överdriva problemet från deras håll. En skaplig målvakt och en bra defensiv back som kan logga mycket istid så är jag säker på att de kan återta favoritskapet.