Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Therocket1 skrev:Helt riktigt.
Salmelainen är mer än välkommen. :)
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Antar att Salmelainen är i dyraste laget?

Men grym på rören som TheRocket säger. Skulle vara en mycket intressant värvning. Antar att det inte blir sanning. Då får vi hålla tummarna att inget annat lag i Elitserien får näsa för honom.

Vill inte se honom annat än i Djurgårdströjan...
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

"Den tidigare Djugårds- och Brynäsforwarden Daniel Rudslätt som de senaste två säsongerna spelad i Kölner haie i den tyska ishockeyligan kan vara på väg till Rögle. Enligt en källa har han och Rögle kontakt med varandra och att den 33-årige Daniel Rudslätt själv har ett sommarboende i nordvästra Skåne stärker ryktet."

Rudslätt har väl kontrakt över kommande säsong också?
Om han är tillgänglig bör inte DIF hugga då?
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

robin_dif skrev:"Den tidigare Djugårds- och Brynäsforwarden Daniel Rudslätt som de senaste två säsongerna spelad i Kölner haie i den tyska ishockeyligan kan vara på väg till Rögle. Enligt en källa har han och Rögle kontakt med varandra och att den 33-årige Daniel Rudslätt själv har ett sommarboende i nordvästra Skåne stärker ryktet."

Ärligt talat, nej. Han håller nog ungefär samma klass som Tim Eriksson just nu och ska vi ha in en forward (förutom Dick) måste det nog vara Ovechkin eller något för att han ens ska erbjudas en plats.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

robin_dif skrev:"Den tidigare Djugårds- och Brynäsforwarden Daniel Rudslätt som de senaste två säsongerna spelad i Kölner haie i den tyska ishockeyligan kan vara på väg till Rögle. Enligt en källa har han och Rögle kontakt med varandra och att den 33-årige Daniel Rudslätt själv har ett sommarboende i nordvästra Skåne stärker ryktet."

Hade Djurgårn haft 2-3 platser kvar att fylla så absolut, men nu är inte så fallet. Rudslätt är annars en mycket kompetent elitseriespelare enligt mig som skulle kunna göra nytta i dagens DIF.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

pekka21 skrev:

Hade Djurgårn haft 2-3 platser kvar att fylla så absolut, men nu är inte så fallet. Rudslätt är annars en mycket kompetent elitseriespelare enligt mig som skulle kunna göra nytta i dagens DIF.
Håller med. Antingen ska vi ha spets eller inget alls. Rudslätt är duktig men ingen spets.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Synd att vi inte får se Rudslätt i DIF tröjan, nästa säsong. Men tyvärr som ni säger finns det ingen plats. En liten personlig favorit till mig. Hoppas på senare år att vi får se Rudslätt i DIF tröjan igen! För enligt han själv så vill han ju spela för DIF igen.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

vi kan ju inte vänta för länge grabben är ju ändå 33 ? men jag gillar rudslätt välldigt mycke oxå
DIF <3
Highwind

Inlägg av Highwind »

Rudslätt är en väldigt underskattad spelare.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Underskattad ja, men med tanke på att vi redan har rätt gott om forwards känns inte Rudslätt som rätt namn att plocka in. Det som behövs för att göra forwardsbesättningen ett snäpp skarpare är tuffhet, agressivitet samt målfarlighet. Tyvärr uppfyller bara Rudslätt ett av de tre kraven vilket tyvärr diskar honom. Jämför gärna Rudslätts spelartyp med Nisse Ekman. Den sistnämnda har de egenskaper vi saknar. ( Bortse i denna jämföresle från skillnaden i kvalité på spelare. ) Andra spelare som faller inom denna ram torde vara Markus Nilsson sam Thoresen, inte för att någn av dem lär bli aktuell, men ändå.

Falk som back säger i alla fall jag nej tack till. Dels tvivlar jag p att han blir tillräkligt bra för bli den back vi saknar, dessutom tror jag att vi behöver hans kunskaper som center.

I förstakedjan måste vi ha en rightskytt och då finns det inte så många andra att välja på än Danielsson. dessutom förtjänar han skarpare omgivning i mitt tycke. Enda andra valet hade varit att slänga upp Figren i första linan och peta ner Danielsson till Ottossons kedja...
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

jag skulle gärna se Rudslätt tillbaka. en mycket duktig spelare som verkligen jobbar för laget.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Hellre Rudslätt än Axelsson...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Plüss bryter kontraktet med Frölunda. Han var väl aktuell för Djurgården innan han gick till Frölunda. Fråga mig inte var man ska stoppa in honom, men undrar om han är aktuell för DIF nu också.

EDIT: Såg nu att Plüss är klar för Bern!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Är det inte så att forwardsuppsättningen är fylld,då räknar jag med Dick?

Finns väl varken plats eller budget för att värva fler forwards?

Däremot så är jag lite orolig över vår backbesättning,

kommer Ragnarsson att klara av tempot, hur skadebenägen är han?

Ronnie som har problem med ryggen samtidigt som man med all tydlighet ser att han närmar sig slutet på sin hockey-karriär.

Här skulle det behövas två klassbackar vilket kanske inte är så lätt att hitta. Sedan så räknar jag med att Frylén blir bänkad/utlånad/såld, nu när Säcken inte finns kvar så finns det väl ingen som vill ha honom kvar?
Steef

Inlägg av Steef »

rikkard skrev:Hellre Rudslätt än Axelsson...
håller med
Låst