Fast hade Södertälje hetat Djurgården istället och du har deras senaste två matcher i färskt minne eller många fler för den delen så hade du knappast varit övertygad om någon finalplats det är ju sånt där som blir så genomskinligt när individer har svårt att se saker för vad det är och att vara objektiv.Manijock skrev: ↑2025-01-08 10:54:47Superlag och superlag Jag beskriver ju varför jag tycker att det hittils varit det tyngsta laget i serien. Håller inte alls med dig om målvakterna. Tycker Touhimaa är väldigt jämn och fin. Inga direkta svagheter. Känns som han har möjligheten att bli ett riktigt monster till slutspelet. Hävelid är bra oftast numera, men måste hålla över tid samma höga nivå. Det krävs mera matcher för att hugga det i sten.diftobbe89 skrev: ↑2025-01-08 10:17:04Hur kan du känna dig ¨övertygad¨ om det? Respekterar dina åsikter givetvis men lite knasig tajming, SSK skrämmer knappast i nuläget. Har svårt att se dom i final. Touhimaa vs Hävelid är ingen större skillnad, SSK-fansen säger säkert tvärtom att Hävelid är favoriten och stått i JVM och allt . Kan Löven få ordning på sin defensiv känns Djurgården - Björklöven som den troliga finalen.Manijock skrev: ↑2025-01-07 16:57:15 Helt övertygad om att Ssk kommer stå i final. Antingen mot oss eller Löven. Det är ett lag utan större svagheter. Inte riktigt våran eller Lövens spets, men extremt tunga och jämna över fyra formationer. Bäst målvakt i serien, som dock får dra ett tungt lass speltidsmässigt. Hoppas att det tar ut sin rätt till slut....
Sjukt så tippade jag (inofficiellt) final mellan Djurgården - Karlskoga inför säsongen. Får väl stå fast vid det och att vi går upp.
Men ikväll tror jag vi förlorar, så det blir ett bra läge för dig att spinna vidare på vilket superlag SSK är efter ikväll
Övertygad är mest en magkänsla och baserat på hur jag upplevt säsongen hittils. Sen vet man ju aldrig hur skador och sådant kan påverka. Jag är ingen siare, bara nästan
Karlskoga är en bubblare. Väldigt imponerad! Men har de spetsen som krävs i ett slutspel? De kan bli riktigt otäcka.
HA 24/25: Södertälje - Djurgårdens IF 8/1
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spela fult
BIK - Löven ikväll också, viktigt att vi tar en 3P. BIK får gärna vinna för min del och Löven halka lite efter, för jämnt mellan topp 4.
Fast vänta här. Jag skrev ju faktiskt att vi också mycket väl kan spela final? Inte övertygad men det är vi eller Löven. Måste man ha Djurgården som ensamma favoriter för att tas på allvar bland vissa härinne? Skulle lika gärna kunna hålla er överdrivet positiva personer som oobjektiva.diftobbe89 skrev: ↑2025-01-08 11:08:22Fast hade Södertälje hetat Djurgården istället och du har deras senaste två matcher i färskt minne eller många fler för den delen så hade du knappast varit övertygad om någon finalplats det är ju sånt där som blir så genomskinligt när individer har svårt att se saker för vad det är och att vara objektiv.Manijock skrev: ↑2025-01-08 10:54:47Superlag och superlag Jag beskriver ju varför jag tycker att det hittils varit det tyngsta laget i serien. Håller inte alls med dig om målvakterna. Tycker Touhimaa är väldigt jämn och fin. Inga direkta svagheter. Känns som han har möjligheten att bli ett riktigt monster till slutspelet. Hävelid är bra oftast numera, men måste hålla över tid samma höga nivå. Det krävs mera matcher för att hugga det i sten.diftobbe89 skrev: ↑2025-01-08 10:17:04Hur kan du känna dig ¨övertygad¨ om det? Respekterar dina åsikter givetvis men lite knasig tajming, SSK skrämmer knappast i nuläget. Har svårt att se dom i final. Touhimaa vs Hävelid är ingen större skillnad, SSK-fansen säger säkert tvärtom att Hävelid är favoriten och stått i JVM och allt . Kan Löven få ordning på sin defensiv känns Djurgården - Björklöven som den troliga finalen.Manijock skrev: ↑2025-01-07 16:57:15 Helt övertygad om att Ssk kommer stå i final. Antingen mot oss eller Löven. Det är ett lag utan större svagheter. Inte riktigt våran eller Lövens spets, men extremt tunga och jämna över fyra formationer. Bäst målvakt i serien, som dock får dra ett tungt lass speltidsmässigt. Hoppas att det tar ut sin rätt till slut....
Sjukt så tippade jag (inofficiellt) final mellan Djurgården - Karlskoga inför säsongen. Får väl stå fast vid det och att vi går upp.
Men ikväll tror jag vi förlorar, så det blir ett bra läge för dig att spinna vidare på vilket superlag SSK är efter ikväll
Övertygad är mest en magkänsla och baserat på hur jag upplevt säsongen hittils. Sen vet man ju aldrig hur skador och sådant kan påverka. Jag är ingen siare, bara nästan
Karlskoga är en bubblare. Väldigt imponerad! Men har de spetsen som krävs i ett slutspel? De kan bli riktigt otäcka.
Men det känns inte särskilt ödmjukt.
Har förövrigt hela säsongen i minne när jag tippar. Vad jag sett från omgång 1 och framåt. Formen går upp och den går ner. Matchen de gjorde mot aik var inte bra, men de såg väldigt solida ut uppe i Karlskoga dessförinnan. Overkligt och otippat tapp sista minuten. Lite likt den Frölunda gjorde igår mot Hv. Grymt bra insats fram till en ensam minut typ.
Juniorerna spelar inte. Tidigast fredag!
Står på hockeynews att vi har forwardsbrist. Fler skador eller bara att vi saknar Brodda Eklund Eriksson?
- Harmageddon
Säga vad man vill om DIF men senaste tiden påminner man om en maskin som trummar på oavsett motstånd. Det kanske inte ser vackert ut men väldigt imponerande och speciellt deras sista perioder. Spelar ingen roll vilka spelare som är borta, vilka som kommer tillbaks, etc heller.
Nu är det ny match så jag hoppas på samma inställning som tidigare men att man alltid strävar att bli bättre och inte bli bekväma. Håller med om att det kan bli en stökig tillställning ikväll, får se hur många hårstrån man tappar ikväll.
Nu är det ny match så jag hoppas på samma inställning som tidigare men att man alltid strävar att bli bättre och inte bli bekväma. Håller med om att det kan bli en stökig tillställning ikväll, får se hur många hårstrån man tappar ikväll.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
så tråkigt att den typ enda källan som uppdaterar en kontinuerligt är låst bakom betalvägg.
Kul med topp-match! Kan bli hett ikväll, då enligt rubriken ska SSK "visa sin elaka sida"
Jävlar vad laddad man är för matchen ikväll
Jag håller med dig, kanske inte den mest väloljade men mer maskin var det länge sen vi såg ut som! Sen kan allt hända och i slutändan bestämmer hockeygudarna allt som vanligt men ändå!Harmageddon skrev: ↑2025-01-08 15:45:04 Säga vad man vill om DIF men senaste tiden påminner man om en maskin som trummar på oavsett motstånd. Det kanske inte ser vackert ut men väldigt imponerande och speciellt deras sista perioder. Spelar ingen roll vilka spelare som är borta, vilka som kommer tillbaks, etc heller.
-
Andren. Om man nu menar allvar med att han ska ta oss upp.
Så måste han börja spela mot top konkurrenterna. Visa att han håller!
Så måste han börja spela mot top konkurrenterna. Visa att han håller!
Kedjorna idag (Swehockey):
Klasen - Kruger - Dick
Thoresen - Costmar - Frondell
Blomgren - Weigel - Kelleher
Grete - Rens - Hampus
Nja, gillar inte Kelleher i tredje och Dick/Klasen har väl inte varit någon hit heller.
Klasen - Kruger - Dick
Thoresen - Costmar - Frondell
Blomgren - Weigel - Kelleher
Grete - Rens - Hampus
Nja, gillar inte Kelleher i tredje och Dick/Klasen har väl inte varit någon hit heller.
Tror Dick och Klasen har en klausul, om båda är friska så ska dom spela tillsammans. Vilka bestämmer i DIF hockey?
-
Taggtråd! Smäll till täljekebab nu!
https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view
https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view