Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Har funderat lite angående våran kära Nichlas Falk. Undrar om inte han skulle kunna omskolas till back? Har för mig att detta har varit på tapeten på detta forum. Hur som helst tror jag att Falk har potential att lyckas bra som defensiv back. Han är ju en riktig klippa rent försvarsmässigt. Det är offensiven som har börjat avtrubbats på senaste tiden. Rätta mig om jag har fel...
Detta skulle kunna ge plats åt ännu en forward. Det som är problemet är att Falk, som alla vet, är center. Nils Ekman och Mika Hannula, som är högintressanta, är jag inte riktig säker på centerrollen. Någon som kan ge en liten hint på den biten?
Daniel Tjärnqvist är mer än välkommen. Måste våga satsa lite. En spelskicklig back är precis det Djurgården saknar...
Detta skulle kunna ge plats åt ännu en forward. Det som är problemet är att Falk, som alla vet, är center. Nils Ekman och Mika Hannula, som är högintressanta, är jag inte riktig säker på centerrollen. Någon som kan ge en liten hint på den biten?
Daniel Tjärnqvist är mer än välkommen. Måste våga satsa lite. En spelskicklig back är precis det Djurgården saknar...
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Men Murray kommer väl i en senare framtid? Han är väl inte aktuell för kommande säsong? Eller missförstår jag din lilla notis?Själv så tycker jag att Douglas Murray är något spelskicklig i både anfallszon och försvarszon. Om han nu går till DIF vet jag inte, men allt tyder ju på det.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Vi har ju faktiskt fyra centrar utöver Falken. Otto, Tim, Honken och Ante. Så kanske det skulle funka.. även om jag personligen hellre hade sett Ossi eller Tjärna.Höken skrev:Har funderat lite angående våran kära Nichlas Falk. Undrar om inte han skulle kunna omskolas till back? Har för mig att detta har varit på tapeten på detta forum. Hur som helst tror jag att Falk har potential att lyckas bra som defensiv back. Han är ju en riktig klippa rent försvarsmässigt. Det är offensiven som har börjat avtrubbats på senaste tiden. Rätta mig om jag har fel...
Vad jag har hört så kommer både Hannula och Ekman att spela i Schweiz nästa säsong, men inget är klart.
Murray kommer att spela i NHL ett tag till.
-
Blev nog lite slemmigt i byxorna här.odburt skrev:Sitter och dagdrömmer om ett backpar med Ossi och Murray, mest för att matcha dem emot Ledin och Jämtin....
Oj, nu reste sig håret på armarna..

Tror dessvärre, att den sista forwards platsen går till Dick. Då finns det väl ingen plats kvar får Hannula/Ekman etc. ?
Nja asså jag har ingen aning om Murray har kontrakt nästa säsong, men om han kommer till elitserien så är det ju DIF han går till.Höken skrev:Men Murray kommer väl i en senare framtid? Han är väl inte aktuell för kommande säsong? Eller missförstår jag din lilla notis?Själv så tycker jag att Douglas Murray är något spelskicklig i både anfallszon och försvarszon. Om han nu går till DIF vet jag inte, men allt tyder ju på det.
varför skulle han komma till Dif nästa år han har kontrakt med san jose och vilken Nhl klubb skulle inte vilja ha honom? Men visst jag hoppas oxå men då kan vi hoppas på kronwall,tellqvist eller kanske rick nash?
när tiden är inne för elitserien så har han sagt att han går till Djurgården och då är han mer än välkommen

DIF <3
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, jag ser hellre en back utan skadeproblem... vad händer om vi kontrakterar Tjärnqvist och han inte kan spela mestadelen av säsongen? Det i kombination med att Ragnarsson och Ronnie P är smått osäkra kort när det gäller skador får mig att bli smått nevöst. Det är trots allt inget Dream Team lag som skall spela en match. Det är 55 matcher plus eventuellt slutspel som gäller. Då ska vi ha spelare som håller!dif rules skrev:Hoppas du innerligt att TJärnan INTE återvänder? han kan ju bli frisk om du syftar på det...Rocker skrev:Jag är faktiskt relativt nöjd med forwardssidan som den är. Möjligtvis saknas en etablerad målskytt. Danielsson har potential att bli en riktigt vass sådan. På vems bekostnad skulle Nisse ta plats i laget?
Är mer intresserad av sista backplatsen vilken jag tror kommer bli avgörande inför nästa säsong. Hoppas innerligt att Tjärnqvist inte återvänder, i alla fall inte halvskadad. Vi har tillräckligt med skadeproblem i Ragnarsson... vet inte heller hur Ronnies rygg kommer att bete sig nästa säsong.
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Det är säkert möjligt att han redan har skrivit på. Om jag minns rätt så kom det aldrig någon nyhet om att Ossi var klar efter den muntliga överenskommelsen, till slut så började han ju spela med laget så då förstod man. DIF räknar ju in Micke i truppen, så det är nog klart (om inte nu så närsomhelst) ska du se.Jockmaniac skrev:Borde inte Micke Holmqvist skriva på nu när VM är slut. Han sa väl att han skulle skriva på så fort han fick möjlighet?
stolpskott skrev:Blev nog lite slemmigt i byxorna här.odburt skrev:Sitter och dagdrömmer om ett backpar med Ossi och Murray, mest för att matcha dem emot Ledin och Jämtin....
Oj, nu reste sig håret på armarna..![]()
![]()
Tror dessvärre, att den sista forwards platsen går till Dick. Då finns det väl ingen plats kvar får Hannula/Ekman etc. ?
Tror inte heller att lönebudgeten tillåter att DIF värvar Hannula/Ekman.
-
Salmelainen blev en FA igen, skulle inte tacka nej till honom. Snuskigt snabb på rören med näsa för mål. 

Senast redigerad av Therocket1 den 2008-05-21 15:38:58, redigerad totalt 1 gånger.

-
-