HA 24/25: Södertälje - Djurgårdens IF 8/1
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Länsderby borta mot SSK. Fyll bortastå.
Avskaffa tre mot tre.
Oroväckande tyst om denna ändå. Seriefinal för tusan! Borde koka om den här fighten.
Sticker ut hakan och säger att vi löser denna ganska enkelt. 3-1 typ, no stress, lugn 3:e perre, livet leker!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tälje har varit rätt dåliga på slutet, hoppas vi har en riktigt bra borta match och sätter åt dom hårt fysiskt dom är rätt veka tycker jag.
SSK har ju dock haft en förmåga att alltid, som en vidrig blodigel, hängt sig kvar i alla matcher. Hoppas man gör processen kort med dem och visar vilka som ska stå som SHL-lag i vår. Tycker att de har överpresterat en smula, källa: magkänsla.
Kör över dem bara!
Kör över dem bara!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Dom har samma förmåga som vi har att alltid komma tillbaka i matcherna. Men ja vi bör vara bättre än SSK i längden.
Helt övertygad om att Ssk kommer stå i final. Antingen mot oss eller Löven. Det är ett lag utan större svagheter. Inte riktigt våran eller Lövens spets, men extremt tunga och jämna över fyra formationer. Bäst målvakt i serien, som dock får dra ett tungt lass speltidsmässigt. Hoppas att det tar ut sin rätt till slut....
Bra motstånd, ännu bättre DIF. Dicken löser hattrick.
-
Gissar på att ssk, kommer ut som råttorna i senaste derbyt. Övertaggade, spelar hårt och fult!
Hoppas zebrorna är med i matchen, samt vi undviker skador!
Hoppas zebrorna är med i matchen, samt vi undviker skador!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur kan du känna dig ¨övertygad¨ om det? Respekterar dina åsikter givetvis men lite knasig tajming, SSK skrämmer knappast i nuläget. Har svårt att se dom i final. Touhimaa vs Hävelid är ingen större skillnad, SSK-fansen säger säkert tvärtom att Hävelid är favoriten och stått i JVM och alltManijock skrev: ↑2025-01-07 16:57:15 Helt övertygad om att Ssk kommer stå i final. Antingen mot oss eller Löven. Det är ett lag utan större svagheter. Inte riktigt våran eller Lövens spets, men extremt tunga och jämna över fyra formationer. Bäst målvakt i serien, som dock får dra ett tungt lass speltidsmässigt. Hoppas att det tar ut sin rätt till slut....

Sjukt så tippade jag (inofficiellt) final mellan Djurgården - Karlskoga inför säsongen. Får väl stå fast vid det och att vi går upp.
Men ikväll tror jag vi förlorar, så det blir ett bra läge för dig att spinna vidare på vilket superlag SSK är efter ikväll

Spela fult
Spännande att se vilket lag vi har ikväll.
Dick? Junisarna från jvm?
Dick? Junisarna från jvm?
Superlag och superlagdiftobbe89 skrev: ↑2025-01-08 10:17:04Hur kan du känna dig ¨övertygad¨ om det? Respekterar dina åsikter givetvis men lite knasig tajming, SSK skrämmer knappast i nuläget. Har svårt att se dom i final. Touhimaa vs Hävelid är ingen större skillnad, SSK-fansen säger säkert tvärtom att Hävelid är favoriten och stått i JVM och alltManijock skrev: ↑2025-01-07 16:57:15 Helt övertygad om att Ssk kommer stå i final. Antingen mot oss eller Löven. Det är ett lag utan större svagheter. Inte riktigt våran eller Lövens spets, men extremt tunga och jämna över fyra formationer. Bäst målvakt i serien, som dock får dra ett tungt lass speltidsmässigt. Hoppas att det tar ut sin rätt till slut..... Kan Löven få ordning på sin defensiv känns Djurgården - Björklöven som den troliga finalen.
Sjukt så tippade jag (inofficiellt) final mellan Djurgården - Karlskoga inför säsongen. Får väl stå fast vid det och att vi går upp.
Men ikväll tror jag vi förlorar, så det blir ett bra läge för dig att spinna vidare på vilket superlag SSK är efter ikväll![]()

Övertygad är mest en magkänsla och baserat på hur jag upplevt säsongen hittils. Sen vet man ju aldrig hur skador och sådant kan påverka. Jag är ingen siare, bara nästan

Karlskoga är en bubblare. Väldigt imponerad! Men har de spetsen som krävs i ett slutspel? De kan bli riktigt otäcka.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har tjatat om att SSK verkar passa oss riktigt bra. Tycker vi har gjort 2 riktigt bra matcher mot dem. Förstaperioden borta var säsongens bästa(?).
Väntar mig bra spel och stora chanser till seger.
Men med Murphys lag så lär jag få revidera mig ikväll.
Väntar mig bra spel och stora chanser till seger.
Men med Murphys lag så lär jag få revidera mig ikväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm