Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Ja alltså det är klart det är rörigt kedjorna ändras varje match i princip, men det beror mest pga skador/avstängningar. Finns dock tillfällen kimby har ruskat om också.
Säsongen 2024/25
Ändrar väl väldigt ofta. Thore-Kruger-Kelleher gör en supermatch och matchen efter har man särat på de.
Nu tycker jag vi ska sätta kedjorna. Tror det blir Frondell som flyttar på sig när Fimpen är tillbaka även fast ja nog hellre hade flyttat på Larsson. Dick och Klasen verkar man vilja ska spela ihop.
Troliga(?)
Dick-Kruger-Klasen
Thore-Costmar-Fimpen
Blomgren-Weigel-Kelleher
Grewe-Rensfeldt-Larsson
Frondell/Linus
Säsongen 2024/25
Dök upp lite skoj kontinuitet-statistik i LHC - BIF-matchen. Av de 5 kedjor som spelat mest tillsammans i SHL så är top 3 BIF-linor:
Silfverberg - Larsson - Indrasis 367 min
Kopacka - Ölund -Trivngo 278 min
Schroeder - Lindblom - Rödin 270 min
Kellman - Steen - Studenic 257
Friberg - Rouhomma - Weissbach 201
Vore skoj att se hur motsvarande statistik ser ut för oss och HA som helhet
Silfverberg - Larsson - Indrasis 367 min
Kopacka - Ölund -Trivngo 278 min
Schroeder - Lindblom - Rödin 270 min
Kellman - Steen - Studenic 257
Friberg - Rouhomma - Weissbach 201
Vore skoj att se hur motsvarande statistik ser ut för oss och HA som helhet

Säsongen 2024/25
Hoppas att man kör Linus före Weigel. Rent sportsligt har vi betydligt mer att vinna på Linus Eriksson.mb81 skrev: ↑2025-01-07 20:09:32Ändrar väl väldigt ofta. Thore-Kruger-Kelleher gör en supermatch och matchen efter har man särat på de.
Nu tycker jag vi ska sätta kedjorna. Tror det blir Frondell som flyttar på sig när Fimpen är tillbaka även fast ja nog hellre hade flyttat på Larsson. Dick och Klasen verkar man vilja ska spela ihop.
Troliga(?)
Dick-Kruger-Klasen
Thore-Costmar-Fimpen
Blomgren-Weigel-Kelleher
Grewe-Rensfeldt-Larsson
Frondell/Linus
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Sedan ska en utvilad Brodda in och han går nog före alla juniorer både hos Kimby o WikenManijock skrev: ↑2025-01-07 20:37:55Hoppas att man kör Linus före Weigel. Rent sportsligt har vi betydligt mer att vinna på Linus Eriksson.mb81 skrev: ↑2025-01-07 20:09:32Ändrar väl väldigt ofta. Thore-Kruger-Kelleher gör en supermatch och matchen efter har man särat på de.
Troliga(?)
Dick-Kruger-Klasen
Thore-Costmar-Fimpen
Blomgren-Weigel-Kelleher
Grewe-Rensfeldt-Larsson
Frondell/Linus
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Jaa iallafall före Frondell och Larsson. Weigel likaså!GULD skrev: ↑2025-01-07 20:53:19Sedan ska en utvilad Brodda in och han går nog före alla juniorer både hos Kimby o WikenManijock skrev: ↑2025-01-07 20:37:55Hoppas att man kör Linus före Weigel. Rent sportsligt har vi betydligt mer att vinna på Linus Eriksson.mb81 skrev: ↑2025-01-07 20:09:32Ändrar väl väldigt ofta. Thore-Kruger-Kelleher gör en supermatch och matchen efter har man särat på de.
Troliga(?)
Dick-Kruger-Klasen
Thore-Costmar-Fimpen
Blomgren-Weigel-Kelleher
Grewe-Rensfeldt-Larsson
Frondell/Linus
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2024/25
Weigel är ingen topp lirare men har han inte rätt mycke erfarenhet i slutspel ?Manijock skrev: ↑2025-01-07 21:35:45Jaa iallafall före Frondell och Larsson. Weigel likaså!GULD skrev: ↑2025-01-07 20:53:19Sedan ska en utvilad Brodda in och han går nog före alla juniorer både hos Kimby o WikenManijock skrev: ↑2025-01-07 20:37:55Hoppas att man kör Linus före Weigel. Rent sportsligt har vi betydligt mer att vinna på Linus Eriksson.mb81 skrev: ↑2025-01-07 20:09:32Ändrar väl väldigt ofta. Thore-Kruger-Kelleher gör en supermatch och matchen efter har man särat på de.
Troliga(?)
Dick-Kruger-Klasen
Thore-Costmar-Fimpen
Blomgren-Weigel-Kelleher
Grewe-Rensfeldt-Larsson
Frondell/Linus
The DIF ONE
- SirDIFalot
Säsongen 2024/25
Som jag förstått det finns det en plan att "rotera" en del framöver för att hålla gubbar fräscha inför slutspelet, i synnerhet just gubbarna. Så vi kan nog få det kastas om en del sista 20 matcherna också.
Expert.
Säsongen 2024/25
Weigel har hittat 13 sätt att inte avancera på, typGULD skrev: ↑2025-01-07 21:44:06Weigel är ingen topp lirare men har han inte rätt mycke erfarenhet i slutspel ?Manijock skrev: ↑2025-01-07 21:35:45Jaa iallafall före Frondell och Larsson. Weigel likaså!GULD skrev: ↑2025-01-07 20:53:19Sedan ska en utvilad Brodda in och han går nog före alla juniorer både hos Kimby o WikenManijock skrev: ↑2025-01-07 20:37:55Hoppas att man kör Linus före Weigel. Rent sportsligt har vi betydligt mer att vinna på Linus Eriksson.mb81 skrev: ↑2025-01-07 20:09:32
Ändrar väl väldigt ofta. Thore-Kruger-Kelleher gör en supermatch och matchen efter har man särat på de.
Troliga(?)
Dick-Kruger-Klasen
Thore-Costmar-Fimpen
Blomgren-Weigel-Kelleher
Grewe-Rensfeldt-Larsson
Frondell/Linus

Om någon har blodad tand att vilja fira ett avancemang så är det väl Weigel trots allt. Så många nederlag har väl knappast någon annan spelare lyckats med.
-
Säsongen 2024/25
Låter rimligt. Men kedjor måste ju sättas också?SirDIFalot skrev: ↑2025-01-07 22:51:20Som jag förstått det finns det en plan att "rotera" en del framöver för att hålla gubbar fräscha inför slutspelet, i synnerhet just gubbarna. Så vi kan nog få det kastas om en del sista 20 matcherna också.
Känns ju inte som att man roterar bort istid för gubbarna genom att sätta Klasen-Krüger-Axelsson i samma kedja? När du säger rotera/hålla fräscha så tänker jag stå över matcher? Eller så fattar jag fel.
Men att bara rotera i kedjorna hela tiden är ju jättedumt.
-
Säsongen 2024/25
Låter märkligt. Gubbarn pratar ju mellan varven om att hitta kemi. Det gör man väll inte, med den strategin?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-08 08:14:36Låter rimligt. Men kedjor måste ju sättas också?SirDIFalot skrev: ↑2025-01-07 22:51:20Som jag förstått det finns det en plan att "rotera" en del framöver för att hålla gubbar fräscha inför slutspelet, i synnerhet just gubbarna. Så vi kan nog få det kastas om en del sista 20 matcherna också.
Känns ju inte som att man roterar bort istid för gubbarna genom att sätta Klasen-Krüger-Axelsson i samma kedja? När du säger rotera/hålla fräscha så tänker jag stå över matcher? Eller så fattar jag fel.
Men att bara rotera i kedjorna hela tiden är ju jättedumt.
Dom är då pass erfarna, samt i slutet av sina karriärer. Borde veta vad som gäller!
Säsongen 2024/25
Blir inte heller klok på varför man verkligen inte försöker hålla ihop kedjorna mer. Visst det har varit mycket skador och bortfall pga diverse orsaker men som någon sa; vi hade ju t.ex en kedja med TK, Kryckan och Thore som funkade fint häromveckan och som känns balanserad men de får väl bara en eller två matcher innan man kokar ihop något nytt. Sen att Klasen och Dick tvunget ska spela ihop övergår mitt förstånd.
Kommer väl aldrig hända men jag hade kört något i denna stilen när junisarna skakat av sig JVM:
Kelleher-Kruger-Thore
Eklund-Costmar-Dick
Klasen-Weigel-Grewe
Blomgren-Rensfeldt-Frondell
Eriksson
Larsson(läktarn)
Tre kedjor som bör kunna producera bra men som ändå har en vinge med grit i varje lina i form av Thore, Eklund och Grewe. Gillar inte alls att sätta Eriksson som 13:e men han kan få en del istid ändå och ta Weigels eller Frondells plats om han visar att formen är på rätt väg.
Kommer väl aldrig hända men jag hade kört något i denna stilen när junisarna skakat av sig JVM:
Kelleher-Kruger-Thore
Eklund-Costmar-Dick
Klasen-Weigel-Grewe
Blomgren-Rensfeldt-Frondell
Eriksson
Larsson(läktarn)
Tre kedjor som bör kunna producera bra men som ändå har en vinge med grit i varje lina i form av Thore, Eklund och Grewe. Gillar inte alls att sätta Eriksson som 13:e men han kan få en del istid ändå och ta Weigels eller Frondells plats om han visar att formen är på rätt väg.
Säsongen 2024/25
Linus måste ju går före wigge, finns ju så mycket större högsta nivå hos Linus och wigge har väl knappast varit lysande i år heller.
Säsongen 2024/25
Jag tror ledningen vet vilka som spelar med vem.Dom rullar runt för att flera spelare ska börja göra poäng.Vi kan ju inte bara ha gubbarna som gör det. Vi har 5 gubbar och sissons det räcker inte för att gå upp.Fler måste producera,jag har fullt förtroende för ledningen i det långa loppet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Jag har redan tackat nej till att vara med, så nej. Tycker inte jag är kvalificerad nog.Boven skrev: ↑2025-01-06 08:21:00Nån som är lite avis och tycker att han själv borde vara poddens hockeydynamit?DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-06 01:58:49Jag älskar dig vet du väl. Dina tankar i podden göt mig helt mållös, vilka jävla analyser! Helt enormt djup. Mind fucking blown varje gångSirDIFalot skrev: ↑2025-01-05 17:15:34Haha, oj vad du inte gillar mig.DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-05 16:56:34Självinsikten sååå nära.SirDIFalot skrev: ↑2025-01-05 16:51:47 Sen är det många som anser att det är lite credigt att sitta på info och gärna skryter om att dom vet något och det läcker den vägen.
Om du tror att jag flexar med info som kommer till mig så fort jag vet något så har du grovt missbedömt mig.
Säg den glädje som varar