HA 24/25: Oskarshamn - Djurgårdens IF 5/1
Vår bortaklack i tråkiga Oskarshamn var mer högljudd än vad ajks hemmaklack är i ett länsderby, den är rätt sjuk
En dick är ju alltid en dick, inte svårt att gissa vad prio ligger… Ska dra den till min chef på tisdag, ”sorry boss, jag vill nuppa, signa upp mig för ledig!”
Bäst för Dick han är skadad, annars är det ett jävla skämt och skickar tokfel signaler till klubben och spelare! Är ni tonårskåta så skiter vi i SHL och har kul istället… wtf.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kan ju vara att han varit sjuk eller någon lättare känning. Knappast krävande att spela bowling med flickvän och småbarn. Man får vara lite förstående med. Jag n helt annan grej att gå ut och pumpa slut.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Dick skulle vara ledig vid jul var kart redan när han skrev på. inga konstigheter. Sluta gör en höna av en fjädercaptcash skrev: ↑2025-01-05 16:54:04En dick är ju alltid en dick, inte svårt att gissa vad prio ligger… Ska dra den till min chef på tisdag, ”sorry boss, jag vill nuppa, signa upp mig för ledig!”
Bäst för Dick han är skadad, annars är det ett jävla skämt och skickar tokfel signaler till klubben och spelare! Är ni tonårskåta så skiter vi i SHL och har kul istället… wtf.
Absolut, hörde att Wikegård sa att Dick är inne och kör på mornarna, kanske har nån känning
Tjejen hans hade tydligen lagt ut att dom bowlade,DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-05 16:52:26Utveckla? Har han roat sig under brinnande toppmöte för att han inte orkar åka buss till Oskarshamn är det bara spöstraff, löneavdrag och blyväst som gäller. Snacka till sig långledigt under jul/nyår, skiter i Bosön och så vidare.... Så får man inte uppträda, det gör mig fly förbannad om han bowlat?
Alltså…. Den där trumman på ajk matchen …
Precis, en sådan här match tar man bara 2-poängarn och går vidare. Mycket slarv som ledde till mål för motståndarna.crike skrev: ↑2025-01-05 16:50:20 Vi är klart bättre idag. Spelar vi så här så vinner vi iaf 9/10 av sådana här matcher.
Enskilt slarv tyvärr vid två baljor bakåt samt att två av avsluten är riktigt fina av Oskarshamn.
Skulle dock säga att det är några småsaker som domarna gör som man blir galen på. Någon tekning som dras ned i vår zon utan förklaring. Utvisningen på Costmar är ju en ren chansning från domaren, horribel. En interference på Klasse framför deras målvakt som inte tas men det blir en utvisning på Grewe istället direkt efter.
Tar dock dessa 2p och kör på.
Vi vann en bortamatch mot ett topp 5-lag, we take those.
-
Riktig raggarhockey på hovet...
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Skärp dig. Vilka av målen ska han tagit menar du?Christijjan skrev: ↑2025-01-05 16:22:17 Haha asså 3 mål på 17 skott. Finns det sämre målvakt i ligan? Ja det finns det, Andren! Folk här inne verkar ju tro att vi har NHL målvakter. Nä men hävelid har spelat stabilt på slutet, När fan har han spelat stabilt? När han fått 5 skott på sig ? Ny målvakt igår tack, Wikegård
Man kan tycka det är lite kaxig och häftigt osv.. men när Klasen går ut och säger att han är 80% av PP så känner jag att det är fel.
Han är inte större än laget. Stort ego absolut, men snälla.. Vad hände med laget före jaget och gruppkänsla? Skapar ingen bra känsla hos mig.
Han är inte större än laget. Stort ego absolut, men snälla.. Vad hände med laget före jaget och gruppkänsla? Skapar ingen bra känsla hos mig.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Han trollar eller har vaknat på fel sida.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Inte en perfekt bortamatch men tillräckligt många rätt för att ge 2p, grymt moralstärkande också att komma tillbaka två gånger sent i 3:e.
Att bära med sig den känslan, att vi kommer alltid igen, det är otroligt mycket värt långt fram i ett kvalspel
Har inte sett Oskarshamn än denna säsong, trodde dom skulle vara lite svagare med tanke på poängglappet till topp 4.
Känns som att även dom kommer vara med i snacket i vår, tycket dom såg fysiskt starka ut, men likt BikBok saknas kanske lite spets
Till skillnad mot föregående två allsvenska Mordor-säsonger så har DIF en rimlig chans att ta steget upp denna gång
Att bära med sig den känslan, att vi kommer alltid igen, det är otroligt mycket värt långt fram i ett kvalspel
Har inte sett Oskarshamn än denna säsong, trodde dom skulle vara lite svagare med tanke på poängglappet till topp 4.
Känns som att även dom kommer vara med i snacket i vår, tycket dom såg fysiskt starka ut, men likt BikBok saknas kanske lite spets
Till skillnad mot föregående två allsvenska Mordor-säsonger så har DIF en rimlig chans att ta steget upp denna gång
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan