aik kaxar upp sig

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Höken

aik kaxar upp sig

Inlägg av Höken »

AIK-fansen har tyckts drabbats av någon form av hybris efter deras intressanta värvningar. För att ta ett exempel:

"Vi har bättre lag än alla andra i allsvenskan. En back som är bättre än både Ragnarsson och Kenny Jönsson samt en av elitseriens bästa målvakter. Lägg till att vi inte värvat färdigt.
Vad sysslar er styrelse egentligen med? Först värvar de en målvakt som sedan skall lånas ut.
Eller var det bara för att reta AIK som ni värvade Wesslau?"

Har sett fler exempel på denna tankegång, och jag förundras över just dessa liknande inlägg.

Fattar inte hur man kan tro att allt blir bra över en natt. Det krävs mer än så. Men visst, AIK har en intressant trupp, vilket man inte ska sticka under stolen med.

Men blir mest förbannad när vissa, helt uppenbart klankar ned på Djurgården och säger att AIK kommer att gå upp, och där spöa skiten ur Djurgården i kvalserien.

Vad anser ni om AIK-fansen plötsliga hybris? Måste själv säga att det är lite intressant hur de plötsligt ser ned på oss, efter ett antal år av tystnad...
Senast redigerad av Höken den 2008-05-19 20:56:56, redigerad totalt 1 gånger.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

haha ja du, aikare är ju ett släckte som ingen riktigt förstår sig på...Visst dom "storsattsar" men dom kommer inte komma upp, och vi kommer inte ens vara nära kvalserien så oss får dom inte ens möta en mindre "spöa" :)
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Kan ju inte annat än hålla med Äppelmos :)

Men skulle gärna vilja att någon här inne, som är insatt i AIK:s trupp, om så är fallet (anser det skumt, men ok) att utvärdera deras trupp. Skulle vara intressant att se vad den/dem personerna anser om deras trupp, om man bortser från deras "super-trio"...
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Höken skrev:Kan ju inte annat än hålla med Äppelmos :)

Men skulle gärna vilja att någon här inne, som är insatt i AIK:s trupp, om så är fallet (anser det skumt, men ok) att utvärdera deras trupp. Skulle vara intressant att se vad den/dem personerna anser om deras trupp, om man bortser från deras "super-trio"...
Jag är inte insatt.. men jag kanske kan kolla upp några av deras "bättre spelare" och sen utvärdera.

Ska börja kolla runt lite iallafall och se vad jag hittar.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Låter toppen Blocco! :D
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Ändra rubriken. Aldrig aik med versaler.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Emil svelander skrev:Ändra rubriken. Aldrig aik med versaler.
Vilken inställning till ämnet! ;)

Man kan ju egentligen bara önska gnaget, lycka till. För de lär dom behöva, om dem ska gå upp. Dem har ett intressant lag, helt klart. Och visst kan dem överaska, och jag hoppas faktiskt att dem ska gå upp igen. Det hade varit riktigt, roligt. Då syftar jag på rivilateten!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

stolpskott skrev:
Emil svelander skrev:Ändra rubriken. Aldrig aik med versaler.
Vilken inställning till ämnet! ;)

Man kan ju egentligen bara önska gnaget, lycka till. För de lär dom behöva, om dem ska gå upp. Dem har ett intressant lag, helt klart. Och visst kan dem överaska, och jag hoppas faktiskt att dem ska gå upp igen. Det hade varit riktigt, roligt. Då syftar jag på rivilateten!

Önska gnaget lycka till? Det kan jag aldrig stå bakom.

Denna video och denna människa bidrar starkt till att aik-hatet bara växer:
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag skulle kunna önska att packet gick upp bara för att få chansen att sparka tillbaka dom till avgrunden.

Kort sagt, om de verkligen tror att de kan klara av det så låt dom försöka. Hela deras solnaarsle kommer göra ont när vi sparkat färdigt i så fall!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Alex Schulman är ett svin.

För övrigt är jag inte orolig. Gnaget har kronisk hybris och även om man nu har värvat intressant och har en bra tränare så kommer Hovet fortfarande att eka tomt med max 1000 åskådare när de spelar (förutom mot Leksand) och de ska vara glada om de ens tar sig till Kvalserien.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag tror att Djurgården och Stockholmshockeyn skulle må bra med derbyn i Elitserien. Fatta känslan att få spöa skiten ur gnagarsvinen inför ett fullsatt Hovet när hela kortsidan är färgad i gul, röd, blå. Så jag måste faktiskt medge att jag hoppas lite på ghniet i hockeyallsvenskan i år. Mest för att som Micke Nylander sa, sparka ner dem till avgrunden igen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

ajk önskas ALDRIG lycka till!

Ser också att det finns Djurgårdare som vill ha upp ajk i elitserien, antar det är derbyn ni är ute efter. Själv så hoppas jag att dom åker ned ytterligare en serie. Hatar dom jävlarna, Begrips!
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Jockmaniac skrev:Jag tror att Djurgården och Stockholmshockeyn skulle må bra med derbyn i Elitserien. Fatta känslan att få spöa skiten ur gnagarsvinen inför ett fullsatt Hovet när hela kortsidan är färgad i gul, röd, blå. Så jag måste faktiskt medge att jag hoppas lite på ghniet i hockeyallsvenskan i år. Mest för att som Micke Nylander sa, sparka ner dem till avgrunden igen.
Jo det hoppas jag också, inget bättre en att spöa skiten ur gnagarsvinen...De finns inget äckligare en en jävla aikare...Tror dock inte dom har en chans i helvette att komma upp...3 spelare och 1 tränare hjälper lixom inte för att lyfta en hel sug klubb som inte ens kan stava elitserien, jag blir så förbannad när dom kommer och tror att dom är nått...

PS. Saknar dock deras fina kastrull hjälmar :roll:
lilleman

Inlägg av lilleman »

En råtta svart o gul
fy fan vad han är ful
fy fan vad vi hatar aik
fy fan vad han är ful

Gnaget ska INTE, INTE, INTE upp!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tycker det är lite roligt att de får in Tärnström och Heino, och helt plötsligt är deras lag det bästa i Allsvenskan? Framtiden får utvisa om det är sant eller ej. Rent spontant känns deras trupp väldigt medioker, Liwing och Ryman är inga namn som skrämmer.

Kvalserien känns avlägsen för deras del. Men större mirakel har hänt förut..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Skriv svar