Sen är tanken, som jag förstått det, att vi ska satsa på en förstemålis. Det betyder att andremålvakten kommer få väldigt sparsamt med tid. Det är således mer utvecklande, för alla inblandade, att låna ut en av målvakterna.Adam Blomster skrev:Ge Mark in tha park en liten chans iallafall. Sluta klanka ner på honom innan han fått visa upp sig. Känns som bara för att en kille på forumet inte tror på Mark så faller alla in på samma linje.
Han har en hel sommar på sig att utvecklas, JA han är mitt uppe i utvecklingsfas och den som säger att han inget kan bli får nog ta och tänka till. Jag ser honom som ett klockrent komplement till Riddarn/Wesslau...Men som sagt, tagga ner människor, det är en lång sommar kvar.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Värvar vi ossi eller en annan skicklig back så tror jag detta lag kan överaska stort..
Förutsatt att 1. Ragnarsson håller den höga klass han har lovat, 2. Dick Axelsson signar och blommar ut denna säsong, 3. Figrén showar och sätter press på de övriga forwardsen att ligga på topp, 4. Michael Holmqvist spelar som han gjorde i NHL.
Tippar att Djurgården hamnar mellan 3:e och 6:e plats.
Det som talar emot detta är att vi tappar Larsson.
Förutsatt att 1. Ragnarsson håller den höga klass han har lovat, 2. Dick Axelsson signar och blommar ut denna säsong, 3. Figrén showar och sätter press på de övriga forwardsen att ligga på topp, 4. Michael Holmqvist spelar som han gjorde i NHL.
Tippar att Djurgården hamnar mellan 3:e och 6:e plats.
Det som talar emot detta är att vi tappar Larsson.
jag ahr också vart inne på samma tankar, och jag tror det kan vara skilanden mellan kvalserien och slutspel nästa sesongPepp91 skrev:Någon som tänkt på skräck scenariot? Förstå om vi väntar på besked av dom båda hela sommaren och tackar nej till duktiga backar som finns på marknaden, och sen helt plötsligt så spelar både Ossi och Daniel NHL-hockey. Sen står vi där med 0 alternativ och marknaden växer inte sådär i augusti...
Ett stort oros moment tycker jag att det är! Såklart det är värt att chansa, men jag tycker man är ute på lite djupt vatten.Steef skrev:jag ahr också vart inne på samma tankar, och jag tror det kan vara skilanden mellan kvalserien och slutspel nästa sesongPepp91 skrev:Någon som tänkt på skräck scenariot? Förstå om vi väntar på besked av dom båda hela sommaren och tackar nej till duktiga backar som finns på marknaden, och sen helt plötsligt så spelar både Ossi och Daniel NHL-hockey. Sen står vi där med 0 alternativ och marknaden växer inte sådär i augusti...
Fast vem vilket NHL-lag vill värva Ossi? En back som viker ner sig när det gäller! Eller Tjärnqvist? Skadedrabbad!Pepp91 skrev:Någon som tänkt på skräck scenariot? Förstå om vi väntar på besked av dom båda hela sommaren och tackar nej till duktiga backar som finns på marknaden, och sen helt plötsligt så spelar både Ossi och Daniel NHL-hockey. Sen står vi där med 0 alternativ och marknaden växer inte sådär i augusti...
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Är de intresserade av Dick Axelsson borde Tjärna och Ossi vara högvilt.Rocker skrev:Fast vem vilket NHL-lag vill värva Ossi? En back som viker ner sig när det gäller! Eller Tjärnqvist? Skadedrabbad!Pepp91 skrev:Någon som tänkt på skräck scenariot? Förstå om vi väntar på besked av dom båda hela sommaren och tackar nej till duktiga backar som finns på marknaden, och sen helt plötsligt så spelar både Ossi och Daniel NHL-hockey. Sen står vi där med 0 alternativ och marknaden växer inte sådär i augusti...
- DarkDingus
Jag tror nog snarare att intresset för Axelsson ligger i hans potential och att hans rättigheter går ut i år om jag inte missminner mig. För övrigt spelar varken Väänänen eller Tjärnqvist särskilt bra i NHL.Diffe89 skrev:Är de intresserade av Dick Axelsson borde Tjärna och Ossi vara högvilt.Rocker skrev:Fast vem vilket NHL-lag vill värva Ossi? En back som viker ner sig när det gäller! Eller Tjärnqvist? Skadedrabbad!Pepp91 skrev:Någon som tänkt på skräck scenariot? Förstå om vi väntar på besked av dom båda hela sommaren och tackar nej till duktiga backar som finns på marknaden, och sen helt plötsligt så spelar både Ossi och Daniel NHL-hockey. Sen står vi där med 0 alternativ och marknaden växer inte sådär i augusti...
Enligt säkra källor har Mika Hannula med familj flyttat in som granne hos en arbetkompis till mig. Detta är ute i Nacka, öster om Sthlm.
Men hans fru(arbetskompisen) säger att han skall bo där halvårsvis, vilket kan öppna för ytterligare spel i utlandet.
Men man kan hoppas på det bästa.
Återkommer i ämnet.
Men hans fru(arbetskompisen) säger att han skall bo där halvårsvis, vilket kan öppna för ytterligare spel i utlandet.
Men man kan hoppas på det bästa.
Återkommer i ämnet.
DarkDingus skrev:Jag tror nog snarare att intresset för Axelsson ligger i hans potential och att hans rättigheter går ut i år om jag inte missminner mig. För övrigt spelar varken Väänänen eller Tjärnqvist särskilt bra i NHL.Diffe89 skrev:Är de intresserade av Dick Axelsson borde Tjärna och Ossi vara högvilt.Rocker skrev:Fast vem vilket NHL-lag vill värva Ossi? En back som viker ner sig när det gäller! Eller Tjärnqvist? Skadedrabbad!Pepp91 skrev:Någon som tänkt på skräck scenariot? Förstå om vi väntar på besked av dom båda hela sommaren och tackar nej till duktiga backar som finns på marknaden, och sen helt plötsligt så spelar både Ossi och Daniel NHL-hockey. Sen står vi där med 0 alternativ och marknaden växer inte sådär i augusti...
Nja, spelar du över 400 matcher i NHL utan att bli nedskickad till något farmalag så är du inte dålig! Däremot så hade Ossi en oroväckande svag avslutning på elitserien + ett svagt VM (men han iaf med VM).
Då kommer jag springa runt globen/hovet och skrika JAAABoråsaren skrev:Hlinka och Majesky till LHC i höst på artistkontrakt. Kan det vara ett tecken på att man kanske gett upp namn som Hannula, Ekman och liknande?
Får man hoppas kanske Nisse väljer DIF istället, eller det ser jag som enda valet i Sverige men man vet ju aldrig...!

Jag är faktiskt relativt nöjd med forwardssidan som den är. Möjligtvis saknas en etablerad målskytt. Danielsson har potential att bli en riktigt vass sådan. På vems bekostnad skulle Nisse ta plats i laget?Äppelmos skrev:Då kommer jag springa runt globen/hovet och skrika JAAABoråsaren skrev:Hlinka och Majesky till LHC i höst på artistkontrakt. Kan det vara ett tecken på att man kanske gett upp namn som Hannula, Ekman och liknande?
Får man hoppas kanske Nisse väljer DIF istället, eller det ser jag som enda valet i Sverige men man vet ju aldrig...!
Är mer intresserad av sista backplatsen vilken jag tror kommer bli avgörande inför nästa säsong. Hoppas innerligt att Tjärnqvist inte återvänder, i alla fall inte halvskadad. Vi har tillräckligt med skadeproblem i Ragnarsson... vet inte heller hur Ronnies rygg kommer att bete sig nästa säsong.
Hoppas du innerligt att TJärnan INTE återvänder? han kan ju bli frisk om du syftar på det...Rocker skrev:Jag är faktiskt relativt nöjd med forwardssidan som den är. Möjligtvis saknas en etablerad målskytt. Danielsson har potential att bli en riktigt vass sådan. På vems bekostnad skulle Nisse ta plats i laget?
Är mer intresserad av sista backplatsen vilken jag tror kommer bli avgörande inför nästa säsong. Hoppas innerligt att Tjärnqvist inte återvänder, i alla fall inte halvskadad. Vi har tillräckligt med skadeproblem i Ragnarsson... vet inte heller hur Ronnies rygg kommer att bete sig nästa säsong.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Om han inte gör en ''Foppa'' och blir aldrig kvitt sina skador.dif rules skrev:Hoppas du innerligt att TJärnan INTE återvänder? han kan ju bli frisk om du syftar på det...Rocker skrev:Jag är faktiskt relativt nöjd med forwardssidan som den är. Möjligtvis saknas en etablerad målskytt. Danielsson har potential att bli en riktigt vass sådan. På vems bekostnad skulle Nisse ta plats i laget?