Missade lite text det blev ett till inlägg.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-02 07:45:46Tack!diftobbe89 skrev: ↑2025-01-02 07:39:39Han säger till Hockeynews:DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-02 07:15:01 Uppdatering från Wikegård (PLUS)
https://hockeynews.se/nyheter/wikegard- ... mot-ralsen
Någon som kan ge en sammanfattning?
– Jag har faktiskt inga funderingar på nånting. Vi har örat mot rälsen.
Jag tror han är jätteärlig här, tyvärr. Blir nog varken en toppback eller en målvakt.
Så jävla tråkigt att vi slänger den här säsongen i sjön.
Kul för Wikegård med Djurgårdshjärtat iallafall, kanske han får in nya Sonos till gymmet istället. Varför ska våra pengar slösas på spets.
Silly Season 2024/25
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Spela fult
-
Silly Season 2024/25
Tackar. Såg det.diftobbe89 skrev: ↑2025-01-02 07:52:34Missade lite text det blev ett till inlägg.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-02 07:45:46Tack!diftobbe89 skrev: ↑2025-01-02 07:39:39Han säger till Hockeynews:DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-02 07:15:01 Uppdatering från Wikegård (PLUS)
https://hockeynews.se/nyheter/wikegard- ... mot-ralsen
Någon som kan ge en sammanfattning?
– Jag har faktiskt inga funderingar på nånting. Vi har örat mot rälsen.
Jag tror han är jätteärlig här, tyvärr. Blir nog varken en toppback eller en målvakt.
Så jävla tråkigt att vi slänger den här säsongen i sjön.
Kul för Wikegård med Djurgårdshjärtat iallafall, kanske han får in nya Sonos till gymmet istället. Varför ska våra pengar slösas på spets.
Han nämner ju inget om målvaktssidan dock, det är ju den som är usel.
Sen i ärlighetens namn så är vi rejält illa ute om Sissons går sönder.
Backsidan kanske är bra nog nu, men väldigt skör.
"Nu har vi ett friskt lag" är otroligt naivt också.
Vi har inte haft det på hela säsongen. Innan Eklund och Eriksson är tillbaka så är minst en forward borta igen.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
FW-sidan är väl inte mycket att klaga på varken spetsmässigt eller breddmässigt? Vi har 16 spelare där inklusive Wilson Björck vilket ger fem(!) fulla kedjor + en spelare. Sedan har vi en uppsjö av juniorer som kan täcka upp. Även om vi skulle få tre forwards skadade har vi ett helt fullt lag med fyra hela kedjor liksom.
Backsidan är väl där jag skulle vara lockad att addera något mest för att det hade gett oss ytterligare en dimension men det är ju bara en bonus.
Backsidan är väl där jag skulle vara lockad att addera något mest för att det hade gett oss ytterligare en dimension men det är ju bara en bonus.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2024/25
Fortfarande problem att göra mål i 5v5, sen om det är fem eller sex kedjor spelar väl ingen roll.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-02 08:59:55 FW-sidan är väl inte mycket att klaga på varken spetsmässigt eller breddmässigt? Vi har 16 spelare där inklusive Wilson Björck vilket ger fem(!) fulla kedjor + en spelare. Sedan har vi en uppsjö av juniorer som kan täcka upp. Även om vi skulle få tre forwards skadade har vi ett helt fullt lag med fyra hela kedjor liksom.
Vi har ju ingen perfekt fw-sida, det har vi inte. Den är bred men saknar lite kvalitéer.
Jag håller med Robin i senaste poddavsnittet. Gällande målvaktssidan så chansar jag hellre med något helt okänt än går med Andrén på bänken.
Imo kan det omöjligt bli sämre. Vi har kvar Hävelid och chansar på någon kan bli succé. Hellre det än ingen alls.
För mig är det så pass "illa" om man kan uttrycka sig så. Att om vi står där på deadline och ingen toppmålvakt är ledig. Värva Tomas Rydén, se om han kan flyga hos oss i Mars.
Plocka någon som Thoresen känner i Norge. Whatever.
Jag bryr mig verkligen inte alls. Ta något och hoppas på succé.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Samtidigt… vi ligger tvåa, tagit poäng i samtliga matcher förutom tre. Vi kanske har lyxproblem men ingenting jag skulle klaga på om vi fortsätter vinna. Att du pratar om att vi kastar bort säsongen eller ett tonläge om att allt är katastrof rimmar inte riktigt med verkligheten tycker jag.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-02 09:05:18Fortfarande problem att göra mål i 5v5, sen om det är fem eller sex kedjor spelar väl ingen roll.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-02 08:59:55 FW-sidan är väl inte mycket att klaga på varken spetsmässigt eller breddmässigt? Vi har 16 spelare där inklusive Wilson Björck vilket ger fem(!) fulla kedjor + en spelare. Sedan har vi en uppsjö av juniorer som kan täcka upp. Även om vi skulle få tre forwards skadade har vi ett helt fullt lag med fyra hela kedjor liksom.
Vi har ju ingen perfekt fw-sida, det har vi inte. Den är bred men saknar lite kvalitéer.
Jag håller med Robin i senaste poddavsnittet. Gällande målvaktssidan så chansar jag hellre med något helt okänt än går med Andrén på bänken.
Imo kan det omöjligt bli sämre. Vi har kvar Hävelid och chansar på någon kan bli succé. Hellre det än ingen alls.
För mig är det så pass "illa" om man kan uttrycka sig så. Att om vi står där på deadline och ingen toppmålvakt är ledig. Värva Tomas Rydén, se om han kan flyga hos oss i Mars.
Vi är ett topplag som behöver en målvakt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2024/25
Forwardsidan har vi en otrolig bredd på, där är vi ett slutspelslag som kan nöta på. Men på backsidan, vi lever på att alla är friska och hela just nu. EN sjukdom just nu o vi kör på sex backar. Hur kan man se att det är acceptabel bredd? Vi har ingen konkurrens där alls, för i så fall hade Hanmarn gått mellan 7e och läktaren.
-
Silly Season 2024/25
Håller med om backsidan.Nypovich skrev: ↑2025-01-02 09:52:26 Forwardsidan har vi en otrolig bredd på, där är vi ett slutspelslag som kan nöta på. Men på backsidan, vi lever på att alla är friska och hela just nu. EN sjukdom just nu o vi kör på sex backar. Hur kan man se att det är acceptabel bredd? Vi har ingen konkurrens där alls, för i så fall hade Hanmarn gått mellan 7e och läktaren.
Forwardssidan är bred men den saknar kvalitéer.
Jämför med Oskarshamn och SSK så gör vi 0,46 mål/match mindre i 5v5, det är ganska mycket (1,13 mindre än Björklöven).
Offensivt säger det ändå något.
Sen om vi pratar om något annat än spelartruppen så är det ju ett problem att man visar näst intill noll inställning varannan match, det är både frustrerande och väldigt konstigt.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-01-02 10:14:04, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2024/25
Om det stämmer att vi inte letar efter något så är det fullständigt hål i huvudet och förtroendet är redan förbrukat för Wikegård.
Precis alla vet att vår målvakt & backsida är extremt bräcklig.
Vad händer om Hävelid åker på en skada i slutspelet? Ska vi stå där med Andrén igen?
Vad händer om Hävelid åker på en skada i slutspelet? Ska vi stå där med Andrén igen?
-
Silly Season 2024/25
Är sjävklart frustrerande, när våra konkurrenter rustar. Vi gör skit prestationer mot bottenlag!Vikas skrev: ↑2025-01-02 10:13:34 Om det stämmer att vi inte letar efter något så är det fullständigt hål i huvudet och förtroendet är redan förbrukat för Wikegård.
Skulle det nu vara så? Så kommer Wiken och co bli helgonförklarade, ifall dom håller den linjen och lyckas!
Misslyckas dom, så lär han få svårt. Att få till samma hype ( pengar ) i HA nästa säsong igen. Samt så har inte Wiken hur "mycket energi" som helst heller!
Själv gissar jag på att han har en slips klar innan Januari. Samt något mer innan fönstret stänger.
Silly Season 2024/25
Vi har absolut inte gjort det dåligt hittills. Men om man kollar på lag som har gått upp tidigare så har precis alla lag förstärkt laget ytterligare. Backsidan ser blek om man kommer med skador där till slutspel och vi är inte tillräckligt effektiva i 5v5.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-02 09:12:19Samtidigt… vi ligger tvåa, tagit poäng i samtliga matcher förutom tre. Vi kanske har lyxproblem men ingenting jag skulle klaga på om vi fortsätter vinna. Att du pratar om att vi kastar bort säsongen eller ett tonläge om att allt är katastrof rimmar inte riktigt med verkligheten tycker jag.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-01-02 09:05:18Fortfarande problem att göra mål i 5v5, sen om det är fem eller sex kedjor spelar väl ingen roll.Jim Morrison skrev: ↑2025-01-02 08:59:55 FW-sidan är väl inte mycket att klaga på varken spetsmässigt eller breddmässigt? Vi har 16 spelare där inklusive Wilson Björck vilket ger fem(!) fulla kedjor + en spelare. Sedan har vi en uppsjö av juniorer som kan täcka upp. Även om vi skulle få tre forwards skadade har vi ett helt fullt lag med fyra hela kedjor liksom.
Vi är ett topplag som behöver en målvakt.
Målvaktsidan även om Hävelid har gjort de bra nu men mycket är tack vare våran struktur i defensiven det lär komma lägen han MÅSTE ta i ett slutspel gör han det? Jag är fortfarande inte övertygad. Jag gillar Wiken han har bevisat att han är seriös och bra, men här är han naiv.
Silly Season 2024/25
Kan det vara så att offensiven har blivit lite lidande att vi har riktigt bra defensiv? Offensiven är inte dålig bara inte riktigt lika bra som de andra topplagen. Men ser verkligen inte varför vi ska ta in någon mer forward. Det viktigaste är att Kelleher nu är tillbaka och sen Dick, Klasen och Fimpen.Nypovich skrev: ↑2025-01-02 09:52:26 Forwardsidan har vi en otrolig bredd på, där är vi ett slutspelslag som kan nöta på. Men på backsidan, vi lever på att alla är friska och hela just nu. EN sjukdom just nu o vi kör på sex backar. Hur kan man se att det är acceptabel bredd? Vi har ingen konkurrens där alls, för i så fall hade Hanmarn gått mellan 7e och läktaren.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Än en gång agerar Wiken väldigt proffsigt i mina ögon.
Hänger inte ut någon lagdel eller spelare. Samtidigt ” har han öronen på rälsen” och hintar tydligt att inga dörrar är stängda om det dyker upp rätt spelare.
Wiken har faktiskt överraskat positivt på sin korta stund som sportsligt ansvarig.
I mina ögon hade det varit väldigt illa om han hävdat att vi behövt en ny målvakt samt en topp 4 back.
Gällande backarna så har vi ju tillgång att hämta hem 2 backar om det krisar om jag fattat det rätt. Så att gå in i slutspel med nuvarande trupp ger oss ganska goda chanser att lyckas.
Ingen katastrof direkt.
Men när kommer ett bättre läge dyka upp?
Är det inte värt varenda möjlig krona om vi kan stärka upp truppen?
Jag tycker det.
Hänger inte ut någon lagdel eller spelare. Samtidigt ” har han öronen på rälsen” och hintar tydligt att inga dörrar är stängda om det dyker upp rätt spelare.
Wiken har faktiskt överraskat positivt på sin korta stund som sportsligt ansvarig.
I mina ögon hade det varit väldigt illa om han hävdat att vi behövt en ny målvakt samt en topp 4 back.
Gällande backarna så har vi ju tillgång att hämta hem 2 backar om det krisar om jag fattat det rätt. Så att gå in i slutspel med nuvarande trupp ger oss ganska goda chanser att lyckas.
Ingen katastrof direkt.
Jag tycker det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Silly Season 2024/25
Lite så.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-02 11:44:21 Men när kommer ett bättre läge dyka upp?
Jag tycker det.
Jag tror jag nämnt det flera gånger redan.
Men när HV och Modo gick upp så förstärkte de en redan stark trupp. De "breddade spetsen". HV71 tog in Kelleher och Powell innan deadline. Det är 2/3 av en topplina i Hockeyallsvenskan. Modo bla Brickley och Halloran.
Det är klart man ska ha prio på vissa lagdelar men det är inte fel att spetsa även om man är nöjd, eller bredda backsidan med en seniorback istället för unga och orutinerade Bergström och Carnebo om Sissons går sönder.
Sen har vi Brynäs ifjol som värvade en extrakeeper bara, och gick hela vägen med Damian Clara.
Men dem var också överlägsna hela vägen. Nu är det flera lag som är jämna och våra toppkonkurrenter förstärker.
-
Silly Season 2024/25
"Örat mot rälsen"! Vilken räls, tvärbanan eller SJs räls ( skämtosido )?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-01-02 11:44:21 Än en gång agerar Wiken väldigt proffsigt i mina ögon.
Ingen katastrof direkt.
Jag tycker det.
Klart, han har gjort det mesta rätt fram to m nu!
Nästa år blir det genast tuffar i HA igen, det laget som åker ur!
Så bara satsa alla pengar som finns kvar i spargrisen. Bättre med konkurrens, samt ev. grininga spelare på läktaren i 3-4 månader. Än att vi drabbas av skador, tvingas spela med junisar när det väll gäller!
Sedan en tanke, gällande dom 3 senaste kontrakt förlängningarna!
Wikegård kan hockey. Men vi har ju en VD, samt duktigt folk i styrelsen. Som kan bygga organisationer.
Handlar dom längre förlängningarna om. Att man vill ha en lönebudget, planering?
Gällande 3 års planen , som dom har pratat om ( Blixt och Hävelid är inga unika spelare direkt ).
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-01-02 12:20:54, redigerad totalt 4 gång.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Jag tror inte man är oävna till att värva om någonting dyker upp på grund av att maximera tillfället men vi har ju inget behov av det. Tycker det är viktigt att poängtera skillnaden.
Utöver en målvakt då.
Utöver en målvakt då.