Näst bästa keeper på vad, istid, skott, räddningsprocent, eller nåt annat?Praetori skrev: ↑2024-12-29 21:31:37Rolv skrev: ↑2024-12-29 21:05:39Utan å ha belägg för det jag skriver känns det som 50% är ganska lågt. Känns som det sällan görs mPraetori skrev: ↑2024-12-29 20:10:54Att snittet i NHL är högre än i övriga hockeyvärlden är inte jättekonstig. Ungefär lika lite som att det görs betydligt fler mål per skott i lägre ligor/juniorligor.
Hade Andrén hållt NHL-nivå hade vi förmodligem inte haft den här diskussionen. Eller i alla fall inte om han spelat någon annanstans.
Jag minns att folk hade åsikter om Théodore och Turco under lockoutsäsongen också.
Men då hade vi backar som Oduya och framförallt Pettersson som stal mestadelen av negativt fokus.![]()
3 mål eller fler vid straffavgöranden. Visserligen får ju inte alla 6 straffarna slås jämt (om det är avgjort tidigare).
Hävelid är tex seriens näst bästa keeper
HA 24/25: Östersund - Djurgårdens IF 29/12
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Tackar, då är jag med.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience