Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

reservjesus skrev:Vore kung med Enroth i DIF. Men då har vi som sagt 4a målvakter, och jag ser inte riktigt hur de ska gå ihop. Tyvär.
Owuya lirar i J20, Riddarn eller Wesslau lirar i Almtuna och Enroth spelar i A-laget.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Okej de skulle funka. Men fall så är fallet förstår jag inte varför man värvade Wesslau som är tänkt som en bra backup till Riddarn. Fast som sagt Enroth kanske inte ens är tänkt för oss.
rickard

Inlägg av rickard »

Är det ett sånt avtal där DIF har rätt att återkalla spelaren med 24 timmars varsel? I så fall verkar det ju konstigt att Almtuna går med på det, men ganska bra för DIF som kan hålla två målvakter matchtränade. Enda faran är då om en målvakt går sönder under match...

Jag kan dock inte tänka mig att DIF skriver kontrakt med en fjärde målvakt, skulle vara om man lät Mark gå...
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Varför skulle vi ens värva Wesslau om vi ändå har chansen på Enroth? Det kommer att bli så att den sämre av Riddarn och Wesslau får spela för Almtuna OCH DIF. Ridderwall var ju förra säsongen båsöppnare i DIF och förstemålvakt i Almtuna i vissa perioder.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

reservjesus skrev:Okej de skulle funka. Men fall så är fallet förstår jag inte varför man värvade Wesslau som är tänkt som en bra backup till Riddarn. Fast som sagt Enroth kanske inte ens är tänkt för oss.
Jhonas Enroth kommer likt Ossi och Dick att vänta ganska länge med att fatta beslut om hans framtid. Utan Wesslau har DIF ingen backup till Riddarn. Att DIF ens tänker i banorna på att låna ut någon av Wesslau, Ridderwall och Mark (som inte platsar som andramålvakt) gör att sannolikheten inte är låg för att DIF är öppna för att värva en fjärde målvakt, hur konstigt det än låter.
isolerad

Inlägg av isolerad »

The Wings are also hoping to sign prospect Dick Axelsson, a talented Swedish forward, before losing his rights June 1
http://www.freep.com/apps/pbcs.dll/arti ... 15009/1048

Betyder det att efter den första juni vet vi ifall Dick stannar eller ej?
i
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

isolerad skrev:
The Wings are also hoping to sign prospect Dick Axelsson, a talented Swedish forward, before losing his rights June 1
http://www.freep.com/apps/pbcs.dll/arti ... 15009/1048

Betyder det att efter den första juni vet vi ifall Dick stannar eller ej?
Troligtvis ja.

Men redan nu vet vi ju att allt talar för att han skriver på för Detroit och blir utlånad till oss en säsong.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

hade man varit ute efter Enroth eller någon annan målvakt hade man inte värvat Wesslau.

jag hoppas Lill-Riddarn kan slå igenom nästa säsong. Jag tror på det också. Gör han det inte får vi det mycket tufft.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Tills den förste juni kan han bara skriva på för Detroit, efter 1 juni kan han skriva på för de 29 andra NHL-klubbarna.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag tyckte det såg riktigt lovande ut inför den här säsongen och jag hade förhoppningar om semifinal iallafall. Nu med Lill-Riddarn och Wesslau som målvakter så känns bara slutspel som ett passande mål. Jag fattar inte hur man tänker. När det blev klart att Larsson lämnar, så skulle jag lägga allt krut på en uttalad förstamålvakt. Enroth vore perfekt. Då värvar man en medelmåtta som kanske har 30% att lyckas. Som i sin tur ska backa upp en extremt orutinerad ungtupp. Larsson hade iallafall en riktigt bra säsong i Allsvenskan innan. Vad jag vet så gjorde inte Ridderwall någon vidare succé när han stod i Almtuna (eller matchen i Nyköping). Visst, han håller hög klass i kanske 15 matcher på en säsong, men inte mer. I år kanske uppåt 25 vore passande. Men för att nå långt måste man ha en riktigt bra målvakt som kan spela många matcher under kort tid. Enroth kommer ifrån en kanonsäsong i SSK och är min drömmålvakt i nuläget. Inte Riddarn eller Wesslau.

Ingen hoppas mer än jag att jag har fel givetvis.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2008-05-15 18:56:13, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

"zied säger: douglas...vilken elitserieklubb kan du tänka dig spela i? vad går du efter i så fall? lön,,,klubb eller något annat?
Fredrik Warg, Rickard Wallin och Douglas Murray säger: Douglas svarar: Djurgården, bara Djurgården och ingenting annat än Djurgården. Det finns bara en klubb."
Chatt med Kung Murray!
rikkard

Ang. Målvaktsfrågan

Inlägg av rikkard »

Om Enroth inte får det kontrakt han önskar hoppas jag innerligt att vi kontaktar honom direkt. En situation där Jonas och Stefan delar på förstaspaden känns riktigt intressant. Weslau kan säkert lånas ut till Almtuna (mot att de betalar minst halva lönen) och clownen Mark in the Park kan lånas ut till en div 1 klubb. Vi måste vara säkra bakåt för att ha chans på slutspel.

Om sen Ossi signar för ett år till, skulle det se riktigt bra ut...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

saxat från --> http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article2481494.ab skrev:zied säger: douglas...vilken elitserieklubb kan du tänka dig spela i? vad går du efter i så fall? lön,,,klubb eller något annat?

Fredrik Warg, Rickard Wallin och Douglas Murray säger: Douglas svarar: Djurgården, bara Djurgården och ingenting annat än Djurgården. Det finns bara en klubb.
:D
jjonas

Inlägg av jjonas »

m0ng00se skrev:
saxat från --> http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article2481494.ab skrev:zied säger: douglas...vilken elitserieklubb kan du tänka dig spela i? vad går du efter i så fall? lön,,,klubb eller något annat?

Fredrik Warg, Rickard Wallin och Douglas Murray säger: Douglas svarar: Djurgården, bara Djurgården och ingenting annat än Djurgården. Det finns bara en klubb.
Ja, det där inlägget sa ju mycket.
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

jjonas skrev:
m0ng00se skrev:

Ja, det där inlägget sa ju mycket.
Nja, de sa väl att Douglas Murray är en jävligt fin kille, å andra sidan sa inte ditt inlägg så mycket heller. Samma sak för mig dock
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Låst