Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kalle skrev:http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=753941,00.html
Intressant, vem blir du andrakeeper? Owuya?
Men va fan..
Vad var poängen med att värva Wesslau överhuvudtaget? Det här visar ju att DIF inte riktigt tror på Riddarn som förstemålvakt..
i
Grrreat

Inlägg av Grrreat »

sportfåne skrev:jag hoppas dom skojar :S det där låter inge bra alls. :evil: låna ut owuya istället
Skulle förstemålvakten (Ridderwall) bli skadad så plockar man såklart tillbaka från Almtuna på en gång. För så kan man väl göra tror jag. Vilket innebär att "tredjemålvakten" alltid vaktan båsdörren. Enda problemet då är väl om förstemålvakten skadas på matchdagen eller under matchen. Då blir det "trean" som kliver in.

Detta är väl helt enkelt ett sätt för att hålla igång "tvåan" på bästa möjliga sätt. Tycker det låter som ett helt okej upplägg. Med viss reservation dock för hur övergångsreglerna ser ut vid såna här uppgörelser..
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sportfåne »

aa asså om dom kan plocka över honom när dom vill så är det väll bra.. men då hoppas jag värkligen att det blir ridderwall som är förstamåvakt .
DIF <3
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Jag tycker inte vi ska smutts kasta Wesslau. Ge grabben en chans, han kanske blommar ut och blir kung. Ni har ingen jävla aning, går efter statestik. Som någon nämde tidigare, DIF har koll, dom vet varför man värva Wesslau. Kan ni sluta vara så negativa. Tror på honom.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

jag säger inte att wesslau är dåligt lr nått jag vill bara att dom ska satsa på ridderwall.
DIF <3
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Fungerar det inte så att den som blir utlånad till Almtuna även kan stå för DIF? Ridderwall spelade ju för båda lagen ifjol. Kanske bara gäller juniorer?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Marcus Nilson till city.se:

Du har inte funderat på att åka hem, till Stockholm?

– Inte än tror jag. Men jag är ju Djurgårdare sedan barnsben så det är klart att de alltid finns med i tankarna. Nu har jag ju kontrakt här ett år till men visst, allt kan hända. Man kan till exempel bli utköpt. Men det är ju inte bara upp till mig, det är ju lite upp till Djurgården också i så fall, säger Nilsson.

http://stockholm.city.se/sport/2008/05/ ... e_ringde_/
Säg den glädje som varar
Kalle

Inlägg av Kalle »

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=754136,00.html

Har blivit lite lmer nu och det står också att Owuya kan vara aktuell för utlåning
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Bra att alla målvakter får speltid även om jag har svårt att se hur Owuya skulle kunna klara av spel i ES.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Jag skulle inte bli förvånad om Ridderwall blir utlånad till Almtuna och Jhonas Enroth tar förstaspaden i DIF. Ridderwall håller som förstamålvakt i Elitserien. Lösning enligt ovanstående ska bara ses som en bonus för både Ridderwall och Enroth, där Ridderwall får mer erfarenhet av spel på högre nivå medan Enroth får mer Elitserieerfarenhet.

http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=in ... &isp2=hela
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Östgöten skrev:Jag skulle inte bli förvånad om Ridderwall blir utlånad till Almtuna och Jhonas Enroth tar förstaspaden i DIF. Ridderwall håller som förstamålvakt i Elitserien. Lösning enligt ovanstående ska bara ses som en bonus för både Ridderwall och Enroth, där Ridderwall får mer erfarenhet av spel på högre nivå medan Enroth får mer Elitserieerfarenhet.

http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=in ... &isp2=hela
Har svårt att se varför vi skulle satsa på att ha FYRA målvakter under kontrakt.

Finns för övrigt inte heller någon anledning till detta i mitt tycke.

Enroth hade varit helt ok om man inte signat Wesslau.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Har svårt att se varför vi skulle satsa på att ha FYRA målvakter under kontrakt.

Finns för övrigt inte heller någon anledning till detta i mitt tycke.

Enroth hade varit helt ok om man inte signat Wesslau.
Med Wesslau har DIF en backup till Ridderwall. Ser det inte som helt osannolikt att Enroths erbjudande från NHL inte är så bra som han önskar och därför önskar stanna i Elitserien. I sådant fall kan han komma att ersätta Ridderwall som lånad ut till Almtuna, som därmed får betala hans lön. Jag tror inte att det blir så, men jag skulle inte bli förvånad om så skedde...
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Tror de blir så att den som verkar bäst på träning osv får bli första medans andra lånas ut till Almtuna och Owuya vaktar dörren.

Frågan är dock hur mycket kan dom byta fram och tillbaka med Almtuna?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

http://hockeysverige.se/news_show_jag_h ... ?id=545192

Enroth säger faktiskt själv här att han kan tänka sig att spela i någon annan elitserieklubb.

Och om Djurgården tvunget ska låna ut Riddarn eller Wesslau så behöver vi verkligen en målvakt till. Owuya håller ingen elitserieklass på långa vägar.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Vore kung med Enroth i DIF. Men då har vi som sagt 4a målvakter, och jag ser inte riktigt hur de ska gå ihop. Tyvär.
Låst