Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sorry jag menade kvalmatcherna till kvalserien.

Det är så många kval hit och dit i hockeyns seriesystem att man ibland blir alldeles snurrig. Hade varit bättre om de kört efter fotbollens upplägg istället.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Då blev det som jag misstänkte då - Wesslau.
Till skillnad från de flesta av er är jag inte det minsta orolig. Gustaf har aldrig riktigt fått chansen, men nu får han den. Han kommer göra att kanonjobb bakom Riddarn när det väl blir hans tur. Att han kommer konkurrera ut Stefan är att ta i, men nog kommer han sätta press på honom. Jag tror på Wesslau.
Säg den glädje som varar
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Är Dick klar för nästa säsong tror inte jag det blir fler forwards. Bra med någon spleare till i den lagdelen jämfört med förra säsongen, men det känns kanske som att de är lite för myket lir och lite för lite kraft i denna grupp. Tar vi oss till ett slutspel t ex är det väl frågan om vi klarar av att stå upp då nivån höjs några snäpp.
Henrik Eriksson är det riv i kan jag lova. Bättre än Ölvestad på de flesta punkterna förutom erfarenheten.
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Lite nyfiken nu?

Nu e målis klar?!?!?!?

Men har vi fått bekräftat att vi ska ha en back och forward till?
eller e det silly season?
Alltid, Oavsett
isolerad

Inlägg av isolerad »

Stanowski skrev:Lite nyfiken nu?

Nu e målis klar?!?!?!?

Men har vi fått bekräftat att vi ska ha en back och forward till?
eller e det silly season?
Målis klar. Back kommer, men det verkar som att det kan dröja ett bra tag.

Sista forwardsplatsen får Dick Axelsson.
i
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

http://www.aftonbladet.se/spel/article2325146.ab

vore ju inte tråkigt att få hem sudden..
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Som sagt, det finns en backplats kvar att fylla, det ska vara en back minst lika bra som Ossi eller Ossi själv.

Angående Riddarn så känner jag mig rätt lugn nu när DIF "fyllt" på med en 2:a målvakt om kan avlasta vid behov.

Sedan även om jag förstår Larsson då det finns en chans att ta plats i Detroit trupp, men jag tycker att han drar ett år för tidigt, ett år till som 1:a målvakt i DIF och spel i landslaget hade gjort honom gott. Men nu kör vi med Riddarn.
Senast redigerad av Caveman den 2008-05-13 10:45:32, redigerad totalt 1 gånger.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Undrar inte om man inte satsar på ytterligare en forward (och back) för att sedan skicka ner Falk på backen och låna ut Eklund eller göra sig av med Frylén.
Bild
Olon

Inlägg av Olon »

Caveman skrev:Sedan även om jag förstår Larsson då det finns en chans att ta plats i Detroit trupp, men jag tycker att han drar ett år för tidigt, ett år till som 1:a målvakt i DIF och spel i landslaget hade gjort honom gott. Men nu kör vi med Riddarn.
Nu när andraplatsen i Detroit är öppen kommer den med all säkerhet att ges till Howard, vilket innebär att farmarlaget behöver en ny förstamålvakt: Larsson! Väntar han ett år så kommer någon annan att ta den platsen, och då har Larsson inte alls lika stora chanser till mycket spel som han har nu.

Det är inte alltid bättre att vänta några år, som alla verkar tro, utan det måste passa med timingen också. Timingen nu är ju perfekt för Larsson, mycket bättre än då Liv stack - Liv som ju bekant kom tillbaka efter ett år, trots flera säsonger i HV och landslaget.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Therocket1 skrev:Undrar inte om man inte satsar på ytterligare en forward (och back) för att sedan skicka ner Falk på backen och låna ut Eklund eller göra sig av med Frylén.
Har också varit inne på det. Men med tanke på att Säcken tyckte att Edvin var en av de bättre under slutspelet och att han fick alldeles för mycket speltid hela säsongen så känns det inte jättetroligt.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Mans91 skrev:http://www.aftonbladet.se/spel/article2325146.ab

vore ju inte tråkigt att få hem sudden..
Är inte lika överväldiga över det som många andra. Mats börjar bli till åren och motivationen för Elitserien verkar bli mindre och mindre. Han gör nog rätt i att stanna i Toronto, där han är och kommer förbli en hjälte.

Att gå till någonannan klubb (inkl DIF) skulle ge en enorm press.

Dock inte sagt att OM han vill återvända så är han självklart välkommen :) Om inte annat för intresset som skulle skapas kring laget
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nu är ju inte målet satt än men det verkar som att man siktar på en sjätteplats igen. Den här säsongen vill jag se DIF på femteplats och en sjunde avgjörande match i kvarten, det borde vara målsättningen, trots att vi misslyckades med en placering i år. I fyra år framöver förväntar jag mig ett DIF på en stabil femteplats och en semifinal minst två av dessa fyra år. Ligger vi sjua om 3-4 år så känns målsättningen att vara toppklubb återigen bara tomt snack och misslyckat.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

DIF_Soldier skrev:Nu är ju inte målet satt än men det verkar som att man siktar på en sjätteplats igen. Den här säsongen vill jag se DIF på femteplats och en sjunde avgjörande match i kvarten, det borde vara målsättningen, trots att vi misslyckades med en placering i år. I fyra år framöver förväntar jag mig ett DIF på en stabil femteplats och en semifinal minst två av dessa fyra år. Ligger vi sjua om 3-4 år så känns målsättningen att vara toppklubb återigen bara tomt snack och misslyckat.
Målet var väl sm-guld nästnästa säsong om jag inte minns fel...
Kalle

Inlägg av Kalle »

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=753941,00.html
Intressant, vem blir du andrakeeper? Owuya?
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

jag hoppas dom skojar :S det där låter inge bra alls. :evil: låna ut owuya istället
DIF <3
Låst